¡Hola invitado! Accede o regístrate

Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor CABO » 11 Abr 2010, 22:19

artinata escribió:pr típica, serán idénticos tuerca por tuerca.


Seguro que si, el sonido de cada marca lo haran via escape.
Avatar de Usuario
CABO
 
Mensajes: 9480
Registrado: 27 Jun 2004, 16:37
Ubicación: TENERIFE
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor ferrol » 12 Abr 2010, 12:58

Dicen también que las mayores diferencias se aplicarán a la electrónica de lo que monte Mercedes. A mí todo esto me suena también a PR. Es que tanto sindicatos como pequeño accionarado de Daimler están nerviosísimos con esta colaboración entre marcas. Los unos porque temen perder puestos de trabajo y los otros deben acordarse de lo de Chrysler, que no tiene nada que ver con esta cooperación ni de lejos, y temen pérdida de imagen y demás. Es que los alemanes son muy chauvinistas y esto de que Renault les pase motorcitos los trae de cabeza. Se leen opiniones ridículas en prensa de gente que ni por el forro... Los profesores de marketing del automóvil en Alemania, sin embargo, dicen que al comprador le da igual de donde proviene el motor del coche, si el producto final es bueno y el diseño es moderno, atractivo y claramente Mercedes. Pues eso.
ferrol
 
Mensajes: 210
Registrado: 15 Ene 2008, 14:54
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 09 Dic 2010, 00:59

Según autocar, hay nuevas novedades:

1.6 dCi para los clase A y B

Desarrollo de nuevos motores de gasolina de 3 y 4 cilindros para Clio, Megane, A y B. Yo esto lo veo dificilisimo, sobre todo porque es Renault (o Nissan) la que está desarrollando esos motores de 3 y 4 cilindros.



Looking to take advantage of a recent strategic alliance, Mercedes-Benz will use a Renault-Nissan sourced turbo-diesel for the next-generation of its A- and B-Class vehicles.

According to Autocar, Mercedes-Benz will use Renault-Nissan’s 128 horsepower 1.6L turbo-diesel in its forthcoming A- and B-Class models. Mercedes’ next-generation of small cars will likely hit the market sometime next year.

The deal also paves the path for Renault-Nissan to use Mercedes’ 2.0L gas engine, as well as the firm’s V6 and V8 engines. As reported on these pages before, a turbocharged 3.5L V6 and a 6.2L V8 will likely find their way in to Infiniti’s IPL performance line.

The two sides have already begun development on three- and four-cylinder engines that will eventually appear in the Mercedes A- and B-Class cars, as well as Renault’s Clio and Megane vehicles.


http://www.leftlanenews.com/mercedes-to ... iesel.html
Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor Exeo » 09 Dic 2010, 10:40

A.P.M. escribió:Yo esto lo veo dificilisimo, sobre todo porque es Renault (o Nissan) la que está desarrollando esos motores de 3 y 4 cilindros.


que es lo que ves dificil? por cierto, ya estan desarrollados. Y en sevilla ya salen cajas de cambios para los nuevos smart.
Avatar de Usuario
Exeo
 
Mensajes: 1508
Registrado: 16 Jul 2008, 11:26
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor olo » 09 Dic 2010, 13:49

Ya que se ha subido otra vez el hilo, se sabe algo del rumor que dice que las versiones deportivas de Infiniti usarán motores AMG?
Avatar de Usuario
olo
 
Mensajes: 7299
Registrado: 15 Abr 2006, 20:51
Ubicación: Soria
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor Exeo » 09 Dic 2010, 14:16

que es un rumor
Avatar de Usuario
Exeo
 
Mensajes: 1508
Registrado: 16 Jul 2008, 11:26
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 09 Dic 2010, 16:45

Exeo escribió:
A.P.M. escribió:Yo esto lo veo dificilisimo, sobre todo porque es Renault (o Nissan) la que está desarrollando esos motores de 3 y 4 cilindros.


que es lo que ves dificil? por cierto, ya estan desarrollados. Y en sevilla ya salen cajas de cambios para los nuevos smart.


Que Mercedes se ponga a desarrollar motores de 3 y 4 cilindros para todos. Si R-N lo estaban haciendo (bueno, ya están hechos jejeje), es imposible que Mercedes hagan otros para todos. Es más, en el contrato (o por lo menos en la nota de prensa de su "unión" lo decia) hablaban de que R-N iban a ser los encargados de proveer de motores pequeños a todos...Otra cosa es que, despues de hacer los motores, Mercedes los lleve a su fabrica para darle unos ultimos detalles para sus modelos

Es decir, que lo de Autocar (otra vez mas) hablan por hablar...y luego ya, de lo que dice Autocar a lo que dicen los demás blogs...no veas :D
Última edición por A.P.M. el 09 Dic 2010, 16:47, editado 1 vez en total
Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor Exeo » 09 Dic 2010, 17:06

yo creo que lo has entendido al reves :D
Avatar de Usuario
Exeo
 
Mensajes: 1508
Registrado: 16 Jul 2008, 11:26
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 09 Dic 2010, 17:11

O eso, o los demás blogs me han liado :D

Los motores de 3 y 4 cilindros los hacen R-N y pasarán por estos y por los Smart. Y tambien el 1.6 dci, que este podria llegar a los A y B de Mercedes.

Mercedes se encargaria de los 6 y 8 cilindros para el mismo y para Infiniti. Pero no desarrollará mas motores (pequeños, se entiende jejeje), a no ser alguno que este justo en el escalón por debajo de los V6


¿Seria asi no?
Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor Exeo » 09 Dic 2010, 18:36

asi es
Avatar de Usuario
Exeo
 
Mensajes: 1508
Registrado: 16 Jul 2008, 11:26
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 03 Oct 2012, 13:24

Novedades en la alianza

- Caja de cambios automatica de Mercedes para Nissan e Infiniti. Se fabricará en Mexico y dispondrá de start-stop y shift-by-wire. A partir de 2016
- Nuevo motor de 4 cilindros para Renault, Nissan y Daimler. Tendrá inyección directa y turbo. No se sabe a donde va a ir destinado
- Están en conversaciones el desarrollo de la pila de combustible y el desarrollo de motores electricos y baterias para los modelos pequeños de ambos grupos

http://www.motorauthority.com/news/1079 ... ooperation
Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 05 Oct 2012, 00:45

El motor es un 1.3L de 95 a 115kw (de 127 a 154cv). Saldrá en 2016

Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor marea » 05 Oct 2012, 16:29

Muy buena pinta sobre el papel, ahora habrá que esperar hasta que llegue el Mundial de Rio para ver si es tan bueno en la realidad como sobre el papel.
Avatar de Usuario
marea
 
Mensajes: 7807
Registrado: 14 Mar 2005, 20:52
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 12 Sep 2013, 23:49

La colaboración se hace mas grande

- Pasa a ser mundial (Europa, EE.UU. y Japón)
- Pasa de 3 a 10 proyectos conjuntos
- Planta de Mercedes en Tenesse para producir motores de 4 cilindros para esta (clase C) e Infiniti
- Nuevos motores turbo i.d de 3 y 4 cilindros (ya se habian anunciado al principio de la asociación, y el 4 cilindros es para 2016: 1.3T)
- El Q30 con base y componentes de Mercedes saldrá en 2015
- A nivel de vehiculo industrial, Daimler Trucks Asia, Mitsubishi Fuso Truck y Bus Corporation dispondrán del Nissan NV350
- En la 2ª mitad de 2014 saldrán el Smart "Fortwo" y el Renault Twingo

Nota de prensa, en inglés
COLLABORATION BETWEEN DAIMLER AND RENAULT-NISSAN ADVANCES GLOBALLY, CEOS SAY

- Portfolio of jointly developed major projects has jumped from three to ten
- Nissan and Daimler have completed factory building for the joint production of engines in the USA


FRANKFURT, Germany (September 11, 2013)— The chief executives of the Renault-Nissan Alliance and Daimler AG said today that their companies’ partnership is advancing quickly, and the scope of the collaboration is increasingly global.

The French-Japanese-German partnership began in April 2010, with three “pillar projects” primarily focused on Europe. Since then, the portfolio has increased to ten significant projects, including major initiatives from North America to Japan. In addition, relevant business units are working together in best-practice sharing and other forms of cooperation.

“While our initial collaboration focused strongly on European projects, we are now focusing on synergies in all key markets”, Renault-Nissan Chairman and CEO Carlos Ghosn said today at an annual media briefing on the partnership. “The largest economies of scale are always global.“

“We will continue to seek out new projects together that make sense for all partners and, most importantly, our customers”, Daimler CEO and Head of Mercedes Benz Cars Dieter Zetsche said.

The CEOs cited the joint production of Mercedes-Benz four-cylinder gasoline engines in Decherd (Tennessee, USA) as a good example of how the partners profit from the cooperation. Just one and a half years after the groundbreaking in May 2012, the factory building for the joint production of Mercedes-Benz four-cylinder gasoline engines is now complete. Production machinery is now being installed and the start of production is planned for mid-2014. The engines produced in Decherd will then be used in the Mercedes-Benz C-Class, which is produced at the Daimler plant in Tuscaloosa (Alabama, USA), and in new Infiniti products.

Joint development work is also proceeding on schedule for a new family of shared three- and four-cylinder gasoline engines with turbocharging and direct fuel injection. The engines will make use of the latest technology and will have significantly improved fuel consumption.

Another example of the successful cooperation on engine development is the new Infiniti Q50, which was presented in Geneva this spring and will be available as of the fall. It is the first Infiniti automobile to have a powertrain comprising a diesel engine and automatic transmission from the cooperation with Daimler.

The first vehicles resulting from the collaboration, including the Mercedes-Benz Citan van, are already on the road. In addition, Infiniti will offer a vehicle using components from Daimler’s compact car architecture starting 2015. The components will be used in a brand specific way. The Q30 concept car can be seen for the first time at the Frankfurt Motor Show.

The cooperation is continuing also in the field of commercial vehicles. It is planned that the unit of Daimler Trucks Asia, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), will be supplied with Nissan’s NV350 Urvan commercial vans to be sold under Mitsubishi Fuso in selected export markets.

This type of strategic supply has been successfully implemented since early 2013 also for light-duty trucks to expand their respective product portfolio into new segments: the FUSO Canter Guts light-duty truck (payload: 2.0 tons) is supplied to Nissan and the Nissan Atlas F24 light-duty truck (payload 1.5 tons) is supplied to Mitsubishi Fuso. This cross-supply volume initially amounts to about 1,300 units for the Japanese market.

The smart/Twingo project is also progressing as planned. Production will begin soon on the new two-seater smart at the smart plant in Hambach (France) and of the four-seater smart and the Renault Twingo successor model at the Renault plant in Novo Mesto (Slovenia). Market launch of the model versions is planned for the second half of 2014. The new generations of the smart and the Renault Twingo are being developed on the basis of a shared architecture, but will remain independent products with an unmistakable brand appearance. A show car of the new smart four-seater (“smart fourjoy”) was presented at the Frankfurt Motor Show this Monday.
- See more at: http://www.media.blog.alliance-renault- ... y1unw.dpuf
Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 26 Jun 2014, 20:13

El viernes, mañana, parece que habrá una conferencia de prensa en la que se ampliará la cooperación entre ambos grupos.
En este caso el beneficiao seria Infiniti, pues pasaria a disponer de la plataforma del clase A para desarrollar su compacto y un SUV y un sedan, destinados principalmente a EE.UU.

http://www.carscoops.com/2014/06/merced ... joint.html
Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor paulodelarosa » 26 Jun 2014, 20:48

Nada más verlo, pensé.

O Infiniti o Mercedes van a sacar un Clio. Casi...

Como Infiniti está preparando su Juke...Todo puede ser posible en esta vida. Jejeje.

La plataforma del Clase A. La estrenará la nueva generación del Megane??
paulodelarosa
 
Mensajes: 10374
Registrado: 20 Feb 2007, 23:43
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor MACAUDI » 26 Jun 2014, 21:40

El Megane llevará la CMF no la de Mercedes
Avatar de Usuario
MACAUDI
 
Mensajes: 7322
Registrado: 13 Oct 2010, 19:23
Ubicación: Albacete
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor Fuego » 27 Jun 2014, 05:38

A.P.M. escribió:El viernes, mañana, parece que habrá una conferencia de prensa en la que se ampliará la cooperación entre ambos grupos.
En este caso el beneficiao seria Infiniti, pues pasaria a disponer de la plataforma del clase A para desarrollar su compacto y un SUV y un sedan, destinados principalmente a EE.UU.

http://www.carscoops.com/2014/06/merced ... joint.html


Pero si ya se dijo que dado que Merche comenzara a ensamblar en Aguascalientes, Infiniti se vería beneficiado con un coche pequeño para ser exportado a US...
Avatar de Usuario
Fuego
 
Mensajes: 3292
Registrado: 01 Sep 2005, 16:37
Ubicación: Santiago
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 27 Jun 2014, 11:07

Supongo que no estaba confirmado del todo.
Además parece que no seria solo un coche, sino 3: compacto, berlina y SUV
Lo que no entendia muy bien, pero si me parecia que lo dicen, es que tambien se construirian merches alli. Bueno, queda poco para que lo confirmen
Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

Re: Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

Notapor A.P.M. » 28 Jun 2014, 00:48

Infiniti producirá en Tennesse el 2.0T de Mercedes para el Q50 y Mercedes clase C

nota de prensa, en inglés
Infiniti Decherd Powertrain Plant begins assembly of 2.0L turbo engines for Infiniti Q50 and Mercedes-Benz C-Class

- Assembly of 2.0-liter 4-cylinder gasoline engines for the Infiniti Q50 sports sedan and Mercedes-Benz C-Class and their derivatives begins at new Decherd, Tennessee facility
- New 310,000-square foot facility was developed as a collaboration between the Renault-Nissan Alliance and Daimler AG
- Plant represents a $319 million investment and will support an estimated 400 new jobs once full capacity of 250,000 engines annually is achieved

Imagen

NASHVILLE, Tenn. – Infiniti today began assembly at the Infiniti Decherd Powertrain Plant, a collaboration between the Renault-Nissan Alliance and Daimler AG. The first engine to be assembled at the all-new facility is a 2.0-liter turbocharged gasoline 4-cylinder developed by Daimler. The engines will initially be used in European versions of the Infiniti Q50 sports sedan and the Mercedes-Benz C-Class assembled in Tuscaloosa, Alabama.

Presiding over today's opening celebration were Tennessee Governor Bill Haslam, Infiniti Motor Company President Johan de Nysschen, Infiniti Americas Vice President Michael Bartsch, Infiniti Decherd Powertrain Operations and Battery Plant Vice President Gary Edwards and Erhard Schletterer, Director Engine Production Mercedes-Benz.

"The opening of this new facility is the beginning of our manufacturing expansion. Infiniti needs additional capacity to fuel the expected growth which will be driven by our expanding portfolio," said de Nysschen. At the same time, this plant is an excellent demonstration of the strong collaboration we have with Daimler AG. "It will leverage the technologies, expertise and highest level of manufacturing standards from both companies, which, in turn, benefit from the synergy and economies of scale of this joint effort."

Around 200 new jobs have been added to date, with that number expected to increase to 400 once the plant ramps up to its full 250,000 engine annual capacity.

Construction of the ground-up $319 million, 310,000-square foot facility began in May 2012. It incorporates a number of energy efficient design features, such as a heat-reflecting white roof and natural daytime lighting through use of a skylight grid.

Infiniti had previously announced that later this year it will start local assembly of the extended wheel base versions of our new Q50 sports sedan and the QX50 crossover in China, and for the Chinese market. Next year, the company will start assembly of our Q30 premium compact car in the UK, for global markets.







http://infinitinews.com/en-US/infiniti/ ... nz-c-class
Avatar de Usuario
A.P.M.
Moderador
 
Mensajes: 18818
Registrado: 28 Sep 2007, 12:15
Arriba

AnteriorSiguiente

Volver a Noticias

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 2 invitados