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Etiquetado: 2010 BMW Serie 5, 2011 BMW Serie 5 ActiveHybrid, 2012 BMW Serie 5 GT Pack M, 2013 BMW Serie 5 (F10) LCI, 2013 BMW Serie 5 GT Facelift, BMW, BMW Serie 5 ActiveHybrid 2011, BMW Serie 5 F10, BMW Serie 5 F10 (2010-2017)
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Me atrevería a decir que el frontal no estaría muy lejos de esa recreación, pero la trasera espero que no. Normalmente BMW ha evolucionado sus modelos de una generación a otra, excepto esta última que el salto en diseño fue enorme con respecto al modelo que sustituía. Pero es que esa trasera …. [i]Ancora Auto Bild sulla nuova BMW Serie 5 (codice interno F10), attesa per il 2009. Esteticamente dovrebbe prendere un po’ dalla attuale serie 5 e un po’ dalla Serie 3 E90, anche se appare avere un estetica meno anonima di quest’ultima.Tra le novità, una leggera riduzione di peso a fronte di un piccolo aumento di dimensioni (+10 mm in lunghezza, +18 mm nel passo, +4 mm in larghezza e -13 mm in altezza). Pare BMW riuscirà a ridurre lo sbalzo anteriore nonostante requisiti più severi nella protezione dei pedoni in caso di incidenti. Previsti anche miglioramenti della dinamica dell’assale posteriore e la disponibilità di sospensioni idrauliche.
Il range dei motori a benzina comprende: 520i, 2,5 litri, 218 cv; 525i, 3,0 litri, 238 HP; 530i/xi, 3,0 litri, 272 cv; 535i/xi, 3,0 litri biturbo, 306 cv; 540i, 4,8 litri, V8, 367 cv; 550i/xi, 4,4 litri V8 biturbo, 408 cv (!!!). Ovviamente, dati provvisori, che possono rapidamente essere rivisti verso l’alto se la concorrenza si permettesse di produrre motori con dati “troppo interessanti”.
Passando ai diesel, troviamo: 520d, 2,0 litri, 175 cv; 525d, 2,5 litri, 204 cv; 530d/xd, 3,0 litri, 245 cv; 535d/xd, 3,0 litri, 300 cv.
Infine, la prossima M5, in arrivo nel 2010, dovrebbe crescere sia come cilindrata che come potenza.
Per quanto riguarda il risparmio energetico e le emissioni inquinanti, tra i programmi ci sono un sistema di iniezione ad urea per i diesel (con serbatoio supllementare di 25 litri), un sistema di recupero dell’energia frenante per ricaricare le batterie e un sistema stop-start per spegnere/riaccendere il motore automaticamente in pochi decimi di secondo quando si è fermi.
[/i] Autoblog.it
Es que no puede ser como afirman en AutoBild ni de coña..se ve soso, anticuado e impersonal.. [quote quote=”sunzote”]
Es que no puede ser como afirman en AutoBild ni de coña..se ve soso, anticuado e impersonal..
[/quote]
Sí, eso es poco. Han querido darle influencia del nuevo Serie 3 coupé desde su punto de vista y les ha salido una cosa pobre de verdad.pues a mí me gusta, quizá más que el actual, aunque no creo que quede así. Sinceramente, esa trasera no me la creo por un motivo: el rediseño de las aletas y tapa de maletero les saldría por un pastón. Una cosa es que modifiquen un poco los extremos donde encaja con los pilotos (que ya pocos lo hacen, mírese Alfa 147) pero que modifiquen toda la aleta… como que no. Un saludo al foro
De nuevo insiste AutoBild con los parecidos con Lexus……primero con el supuesto Clase E y ahora esto, no se que pasa con algunas recreaciones, por que sinceramente… Saludos………………..
Con el Clase E creo que no fue Autobild. Creo que fueron recreaciones publicadas por Autospies, pero de Autobild no me suenan. Manuel89,jeje,lo digo por que no se ve muy bonita la trasera, y digo yo que mercedes (en broma lo digo), para desprestigiar a bmw a publicado este chop.Saludos ¿soy el unico que le ve parecido con el Nuevo Sonata?
http://i4.tinypic.com/10mpzev.jpg no está feo, la cosa es que más que sucesor del actual serie 5 parece predecesor…
eso sí, los faros delanteros están del asco, los actuales son lo mejor que hay (no pueden negar que ese aspecto de tigre es simplemente lo máximo)eso que es por dios, que asco, espero que ese diseño se suicide xD [i]This is how BMW’s new 5-series saloon is shaping up, three years ahead of its 2009 launch. The sixth-generation 5-series (codenamed F10) is bigger yet lighter, and it should be even better to drive. Most significantly, the design should be far less provocative than the current model’s.
How it looksInside information leaked to CAR suggests that the flame surfaces, eagle-eye headlamps and eccentric cutlines of today’s BMWs won’t appear on the 5-series Mk6. The Munich mid-ranger will be a modern-looking and elegant car, wider, with a longer wheelbase and a more dynamic, ground-kissing stance.
The 5-series has BMW’s typical wheel at each corner-look, and the glasshouse looks more coupe-like. The rear end is currently looking a little too close to the Hyundai Sonata’s for comfort, however.
Under the skin
Despite being bigger, the base Five will weigh less than the outgoing model, thanks to the use of more exotic, lighter materials. But the rear-drive chassis can be loaded up with clever (and heavy) gadgets.The 5-series will pioneer active rear suspension kinematics capable of coping with higher g-forces, stability-enhancing active yaw control and the next-generation electronic damper control (EDC) which acts on each wheel individually. Active steering and Dynamic Drive (adjustable anti-roll bars) are familiar options.
The base model will be shod with 17-inch wheels, with fatter 18 and 19in rims optional.
BMW hasn’t forgotten about environmental initiatives, though. The diesel engines should get urea injection – as Mercedes is pioneering – to cut nitrogen oxide emissions. A stop/start system and upshift indicator for six-speed manual versions will help reduce fuel consumption, and the engines should be biofuel- and synfuel-compatible. Brake energy-regeneration, in combination with adaptive alternator control, should also save up to 10 percent more fuel too.
The engine room
Model Engine
520i 218bhp 2.5-litre
525i 238bhp 3.0-litre
530i 272bhp 3.0-litre
535i 306bhp 3.0-litre twin-turbo
540i 367bhp 4.8-litre V8
550i 408bhp 4.4-litre twin-turbo V8
520d 175bhp 2.0-litre four
530d 204bhp 2.5-litre six
245bhp 3.0-litre six
535d 300bhp 3.0-litre sixThe inside story
The new Five is longer and wider but sits lower than the current saloon. And with the longer wheelbase, there’s more room for rear passengers’ legs and heads.Inside, BMW returns to the driver-oriented cockpit. The centre console is angled towards the person in charge, while the new X5’s handsome new joystick gear selector should figure. Instead of a conventional handbrake, F10 features an electro-hydraulic parking brake.
Major changes include a brand-new instrument panel with optional head-up display, improved iDrive with a more intuitive feel and a more logical menu structure. A new draught-free four-zone air conditioning system, dubbed Airwave, is standard on all models, sources say.
And the M5…?
The next M5 supersaloon is scheduled to arrive in late 2010, some six months after the Touring (codenamed F11). It should feature an even more potent 5.5-litre 550bhp version of the awesome V10, and it will definitely get a six- or seven-speed derivative of the twin-clutch transmission that’s on the way. That means the sequential SMG cogworks as fitted to today’s M5 bite the dust.[/i] Georg Kacher
http://www.carmagazine.co.uk/secret_new_car.php?sid=170&page=1 Imágenes en la respuesta 22
Es muy pronto aún, el actual serie 5 está en todo el apogeo de su vida comercial.
Son solo ejercicios de diseño de los chopistas de las revistas.O ejercicios de diseño o que los chopistas no tienen nada que hacer y prueban hacer un Serie 5 nuevo.
Si es verdad que está en pleno apogeo comercial, pero si ahora empezamos con chops, luego con espía y toda la pesca ya se van dos o trs años y entonces ya le tocará renovarse al Serie 5.
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