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Etiquetado: 2010 Renault Megane RS, 2012 Renault Megane III Phase II, 2014 Renault Megane III phIII R.S, Renault, Renault Megane III (2009-2017), Renault Megane III phIII (2014), Renault Megane R.S. N4 (2010), Renault Megane RS N4
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A.P.M..
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[youtube]TS1QRuKyUEg[/youtube]
[youtube]qVvWyu5YbAg[/youtube] Y las imagenes
http://www.carscoops.com/2014/04/renault-launches-facelifted-megane.html Parece que Renault vuelve a la carga con su R.S. al ring para ver si puede acercarse al Leon Cupra. Habrá que esperar a ver si es una versión mejorada o sigue siendo el mismo R.S265, con lo que tendria mis dudas de que pudiese acercarse
[youtube]JaJafmnavy0[/youtube] Algo prepara Renault. Por lo que parece, el Megane RS ha bajado de los 8 mins
Toca esperar un poco, 2 meses
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/1601102_10150465247399977_7413956923749923218_n.png facebook de Renault Sport
[quote quote=»xavimk3″]me veo otro 7.59.[/quote]
Puede ser. Yo creo que ya no hacia falta, ha demostrado todo lo que tenia que demostrar, sobretodo teniendo el sustituto dentro de «poco».El Cupra ha debido de espolearlo, pero ya veremos como sale, si edición limitada o versión radical o a saber.
Cambiado estos mensajes de hilo y lugar 😉 Aqui dicen que una fuente habla de que, despues de lo que ya sabemos (puesto en la imagen anterior), el motor pasaria a tener 275cv, y tendria una gran cura de adelgazamiento al estilo del R26R
Se llamaria R.S.275R y parece que quieren rodar en 7:45http://www.themotorreport.com.au/58735/renault-megane-rs275r-aiming-for-sub-8-minute-nurburgring-lap llamadme cenizo, pero tengo la sensación que al final algún probador intentando hacer estos récords se va a pegar la hostia de su vida. Y si esto espolea finalmente a Seat para sacar El Cupra de verdad, el R… Han levantado la liebre y haber en que queda la cosa. Seat ha sacado el R en todos los Leon, pero mas adelante y no con una configuración tan radical como lo hace Renault. No creo que haga falta espolearlo jeje Supongo que el Leon Cupra y, sobretodo el Astra OPC, han espoleado a Renault para hacer este bicho. Uno por el tiempo en el Ring, el otro por el aligeramiento y radicalización del coche
Presentado el Megane R.S.275 Trophy edición limitada
Los cambios:
– aumento de 10cv de potencia
– Amortiguadores regulables Öhlins
– Llantas de 19″
– neumaticos opcionales MICHELIN Pilot Sport Cup 2 tyres
– escape Akrapovič
– Chasis cup de serie con autoblocanteNo se habla de aligeramiento por ningún lado
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http://media.autoweek.nl/m/m1mymifbqwje.jpg autoweek
nota de prensa, en inglés
New Mégane R.S. 275 Trophy: powerful and exclusiveThe tradition of exclusive, sporty Renault Sport models continues with Mégane R.S. 275 Trophy, a new limited-edition version of Mégane R.S.– A two-litre R.S. petrol engine tuned to deliver 275hp grafted into a Cup chassis.
– A package of new ultra-sporty equipment developed in association with prestige partners such as Akrapovič (exhaust system), Öhlins (dampers) and Michelin (tyres).
– Mégane R.S. 275 Trophy will be marketed in around 20 countries on five continents, including Australia, the United Kingdom, Malaysia, Germany and South Africa. Order books will open on June 3 in France where the tax-paid price will be €38,000.Following its recent restyling, the Mégane range’s sportiest version now benefits from a technical upgrade and a bespoke look. Mégane R.S. 275 Trophy is the latest in a long line of limited-editions of the model which began with the Trophy version in 2011 and continued with the Red Bull Racing RB7 (2012) and Red Bull Racing RB8 (2013) versions
Technical upgrades for an R.S. thoroughbred with even sharper performanceWidely acclaimed both for its on-road performance and when driven round circuits, the
Cup chassis with limited slip differentialis a standard feature of Mégane R.S. 275 Trophy.
To allow customers to benefit more fully from the car’s dynamic qualities, Renault Sport’s engineers have worked extensively on Mégane R.S.’s powerplant to extract an extra 10 horsepower. Thetwo-litre petrol engine consequently boasts 275hp, and peak power is reached at 5,500rpm. At the same time, maximum torque (360Nm)is available across a broad rev-band, from 3,000 to 5,000rpm.
Despite this additional power, fuel consumption and emissions have been carefully contained to stand at just 7.5 litres/100km* and 174g of CO2/km respectively.Renault Sport and Akrapovič, the manufacturer of benchmark exhaust systems for motorcycles and performance cars, have marked their association with the standard fitment of a titanium exhaust system. In addition to benefiting from the lighter weight of titanium, Mégane R.S. 275 Trophy also features a specific, more raucous bark that is sure to appeal to those who appreciate sporty engine notes.
An equipment package with a circuit racing pedigreeMégane R.S. 275 Trophy kicks off a partnership with the world-renowned damper manufacturer, Öhlins. The limited-edition car can be specified with
optional adjustable Öhlins Road & Track dampers with steel springs. This evolution of technology employed in motorsport and on Mégane N4 allows drivers to adjust their damper settings easily and unaided. Also available as an option for Mégane R.S. 275 Trophy for those who enjoy circuit days are
MICHELIN Pilot Sport Cup 2 tyres. This ultra-high performance solution was developed jointly by Michelin and Renault Sport specifically for this new limited-edition front-wheel drive car. A limited-edition version that packs exclusive styling, inside and outThe new livery includes Trophy branding on the Platine Grey F1-type front blade, while the personalised body sides feature Trophy decals. Platine Grey has also been selected for the chequered flag graphic at the bottom of the doors.
Meanwhile,numbered door sill guards are further evidenceof the limited-edition car’s exclusivity. Like the new signature engine note, the carbon exhaust tail pipe, too, is the work of Akrapovič.
Optional19-inch black Speedline Turini wheels derived from those used by competition versionsof Mégane can also be ordered. Inside, Mégane R.S. 275 Trophy comes with
leather and Alcantara Recaro bucket seats with visible red stitching. Red stitching has been carried over to the rear bench seat, while the head rests feature Renault Sport badging.
Other interior highlights include visible red stitching for the Alcantara steering wheel trim and hand brake bellow, as well as a Zamac gear lever knob.Thanks to its more powerful engine, new, competition-derived technical features and assertive stance, Renault Sport’s Mégane R.S. 275 Trophy is a limited-edition car that is sure to appeal to fans of exclusive sporty cars.
And what if that wasn’t all that appealed to them?
#UNDER8… Find out more on June 16 (B.R.M time…) athttp://www.renaultsport.com en negro
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La respuesta francesa a Seat, ya solo falta Opel y tenemos el «cirio montao»… ale, todos a jugar al juego. [quote quote=»marea»]La respuesta francesa a Seat, ya solo falta Opel y tenemos el «cirio montao»… ale, todos a jugar al juego.[/quote]
Y lo está ya montado😀
Opel y su GTC OPC Extreme, con fibra de carbno y chuches, VW y su Golf GTi vitaminado (o lo que sea que vimos rodando por el ring, un Golf rojo con aleron gigante), Peugeot y su RCZ R…Mejor para todos
:azn: Ahora toca el video con Michelin
[youtube]q7pevOZymok[/youtube] Tiene su versión para la Gumball 3000
http://i.imgur.com/dnCCRHS.jpg
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http://i.imgur.com/K8dI6j7.jpg Renault Sport dévoile la Megane RS 275 Trophy Gumball 3000.
D’ici lundi soir 9 juin, Paris va recevoir pour la troisième fois un événement un peu spécial… Il s’agit du Gumball 3000 qui est un rallye automobile demandant aux participants de relier plusieurs pays (nous reviendrons plus en détails sur l’événement ultérieurement). En sus de riches propriétaires, des constructeurs sont partenaires ou inscrits à ce rituel annuel tout comme Renault notamment. Ce dernier vient d’ailleurs de lever le voile sur le modèle présent à la 16ème édition du Gumball…
Sans grande surprise, le losange a choisi de faire participer sa toute dernière nouveauté : la nouvelle Renault Megane R.S. 275 Trophy ! Version boostée et améliorée de la Megane R.S. standard (voir notre essai), elle reçoit pour l’occasion une peinture noire métallisée et différents autocollants.
Certains sont ceux de Renault Sport, d’autres concernent #Under8 et bien entendu sur le capot et les portes on retrouve le logo officiel du Gumball 3000.
Malheureusement, la marque se contente seulement d’indiquer qu’une “Mégane R.S. « #UNDER8 » va participer à la course GUMBALL 3000. Pour chauffer les pneus avant le 16 juin !” sans apporter de précisions supplémentaires pour le moment.
A suivre…
http://worldscoop.forumpro.fr/t3265p825-2012-3-renault-megane-3-restylee-b-d95#491539
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