INICIO › FOROS › NOVEDADES › Vehículos presentados › Dacia Spring (2020)
- Este debate tiene 107 respuestas, 16 mensajes y ha sido actualizado por última vez el hace 1 año, 5 meses por A.P.M..
-
Nuevas fotos con la nueva imagen frontal
https://www.autoexpress.co.uk/dacia/358812/dacia-completes-range-wide-rebrand-new-look
Las letras del maletero en el spring se ven desproporcionadas
He de decir que el restyling le queda muy bien, no asi al resto de la gama creo…
Hace un año y pico comentaba que le vendría bien un motor de unos 60cv más que uno de 45. En Brasil se presentó en mayo el modelo con una potencia de 65cv. Pues bien, parece que para el año que viene vendrá ese motor aEuropa. Y parece que tambien habrá una mejor bateria, de 28.8kWh, que le permitirá mejorar la autonomía actual
Y ya para 2024 parece que vendría mejora estética y de tecnología en el interior
Tengo curiosidad por los cambios estéticos internos que hará Dacia, sinceramente el interior del Kwid/Spring es bastante sencillo, será interesante ver que harán para mejorar su interior, considerando la evolución estética que fue el interior del el Dacia Dokker para su actualización de mediana edad como Renault Express y cuanto ha evolucionado el interior de los modelos dacia tras la llegada del sandero mk3, parece que va a ser algo bastante prometedor.
En el enlace de chinacarforums hay más versiones de este coche originariamente de Renault
Ojalá le pongan el interior de este modelo al restyling, la mejora seria muy grande…
Yo pienso que lo aguantarán hasta la siguiente generación con pocos cambios. Es un coche que se venderá igual por lo que es más que por lo que lleva.
Tampoco sabemos hasta que punto esas modificaciones las ha metido el otro fabricante
Lo increíble es que esa cafetera insegura circule por europa
Porque realmente no es insegura. Una cosa es Euroncap y otra el sistema de seguridad europea, que tiene unos minimos. Y si esos minimos los cumple, se vende. No se cómo será, pero hace unos años hubo una marca china que no pudo vender sus modelos por esto mismo
Luego ya, con Euroncap, vemos realmente si los coches son muy seguros o poco, pero todos cumplen el mínimo establecido por la Unión Europea
Vamos, digo yo que será así…
Dacia presenta el acabado EXTREME.
Con el lanzamiento del acabado Spring’s Extreme, Dacia también inaugura la nueva motorización ELECTRIC 65 (65 CV). Disponible solo con Spring Extreme.
Con este nuevo motor ELECTRIC 65, Spring Extreme tiene una autonomía de 220 km en ciclo WLTP Mixto (y 305 km en ciclo WLTP City).
Junto con el nuevo motor el EXTREME tiene detalles en marrón cobre y diseños topográficos.
Fuente: Dacia
Al fin estrenan el motor, era cuestión de tiempo. Lo raro es que solo sea en un acabado nada más. Supongo que a lo largo del año sustituirá al poquipotente
Nota de prensa, en inglés
SPRING, NEW EXTREME TRIM
As part of the Brussels Motor Show, Dacia will showcase the brand-new Extreme trim on the Spring, giving the model an outdoor feel. The trim will be then rolled out across the brand’s four primary models (Spring, Sandero, Duster, and Jogger).
Spring Extreme comes with the all-new colour ‘Slate Blue’ and a range of exclusive design features:
Outside:
- Copper Brown used on parts located on the roof rails, side mirror casing, wheel hubs, boot-door Dacia logo and under the vehicle’s optics.
- Stripping with a topographic design on the front doors, and a reference made to the Duster’s distinctive snorkel located between the doors and front wings
- Topographic patterns on the lower door protection
Inside:
- Topographic patterns on the door sills
- Topographic print on the front rubber floor mats
- Copper Brown used on certain parts of the front door panels, and around the air-vents and navigation panel
- Copper Brown stitching on the seats
- Embossed ‘Dacia Link’ logo on the front seats
‘Extreme’ will replace the Expression trim that has been chosen by 8 in every 10 Spring private owners so far.
SPRING EXTREME, A WHOLE NEW DEDICATED ENGINE
With the launch of the new Spring Extreme trim, Dacia is also premiering the all-new ELECTRIC 65 engine (65hp / 48kW). Available only on the Spring Extreme, the new engine is coupled with a new unique gearbox (that multiplies torque transmitted to the wheels), while providing greater acceleration and recovery over a wide range.
Thanks to the all-new ELECTRIC 65 engine, Spring Extreme has a range of 220 km in WLTP Mixed cycle and 305 km in WLTP City cycle.
The ELECTRIC 45 engine (45hp / 33kW) will continue to feature on the Essential trim.
SPRING, A TRUE SUCCESS STORY
With its general public release falling in spring 2021, Spring has made electric mobility widely accessible. Simple, fun, efficient: Spring is the ideal companion for everyday travel.
More than 100,000 orders have been placed since its launch.
This is all the more remarkable given that three-quarters of all sales were made through individual customers.
Spring won over customers thanks to its ideal selection of features and price point. Data collected from the vehicle’s connected services has given some valuable insight into how it truly meets customers’ needs:
- On average, daily commutes last 31 km at 26 km/h
- In 75% of cases, Spring vehicles are charged at home for an average duration of 3.5 hours
Moreover, Spring is perfectly suited to meet specifications for carsharing as well as the expectations of professional customers. In a number of countries since autumn 2022, Spring has even been available as an LCV – the Spring Cargo – for professionals, tradesmen, deliverers, and the like to have unrestricted access to the heart of urban centres. Whether it is for last-mile delivery or to simply transport bulky items, Spring Cargo combines energy and financial savings, driving comfort, and emission-free mobility.
In less than 2 years, customers have made Spring one of the leaders in the electric vehicle market with more than 100,000 orders recorded since its launch. In 2022, Spring is expected to be on the European podium of the best-selling electric vehicles to private customers. It is the 1st electric vehicle sold in FranceOften initially purchased as a household’s second car, Spring is the main means of transport during the week for 90% of multiple-vehicle households with a Spring. Bold and visionary, Spring is perfectly aligned with the mobility needs of its customers.
Xavier Martinet, SVP Marketing, Sales & Operations
ORDERS IN FRANCE STARTING 17TH JANUARY
Spring Extreme with ELECTRIC 65 engine can be ordered in France for €22,300 (not including bonus).
Ordering opens on Tuesday 17th January, with deliveries starting before the summer.
THE SPRING RANGE IN FRANCE
(not including Business/Cargo – according to rates for France on 17/01/2023)
Fotos del salón de Bruselas
- Debes estar registrado para responder a este debate.