INICIO › FOROS › NOVEDADES › Vehículos presentados › Renault Espace VI [RHN] (2023)
Etiquetado: 2022 Renault Grand Austral, 2022 Renault Grand Kadjar, 2023 Renault Espace, 2023 Renault Espace [RHN], 2023 renault grand austral, 2023 renault grand kadjar, grand austral, Renault, renault austral xl, Renault Espace [RHN], Renault Espace [RHN] (2023), Renault grand austral, renault grand austral 2023, Renault Grand Kadjar, renault koleos 2022, renault koleos 2023, renault koleos 2024
- Este debate tiene 143 respuestas, 14 mensajes y ha sido actualizado por última vez el hace 9 meses, 2 semanas por A.P.M..
-
La nota de prensa
All-new Renault Espace: elegant silhouette and on-board roominess in its DNA
- Renault unveils the silhouette of All-new Espace that plays with light and dark
- The lateral view shows an athletic design with pronounced shoulders
- The compact exterior (4.72m) on the All-new Espace hides a spacious interior that is slightly longer than its predecessor and accommodate up to 7 passengers
Following the public announcement of the name ‘Espace’, Renault now unveils two silhouettes of its future 5- and 7-seater SUV. Their mix of light and dark hint at the exterior design of the All-new Espace and its overall length.
New Espace offers an athletic design with pronounced shoulders. In lateral, the glass surface stretches to its maximum towards the rear, contributing to the vehicle’s slender appearance and elegance. The rear is soberly enhanced by a spoiler located in the roofline.
True to current trends, this 6th generation Espace features measured proportions that are more in line with demands of a changing world. More compact by 14cm, it still boasts an interior length measuring 2.48m (including the 3rd row); slightly more than on the current generation. There is no doubt about it, the All-new Espace features the same successful genetics of its predecessors: a comfortable long-haul ride for up to 7 passengers.
The All-new Renault Espace will have its world première in early spring 2023.
Se presenta el día 28.
Ofrecerá un techo panorámico de más de un metro cuadrado, con una longitud de 1,33 m y una anchura de 84 cm, sin travesaños.
Teaser
Fuente: Renault
Nuevo Renault Espace nos permite entrever su interior: 5 o 7 asientos y techo panorámico https://t.co/9oAm2W7zwy #próximamente #Renault #Espace pic.twitter.com/J1rsssa2Pu
— Renault España (@renault_esp) March 7, 2023
Por lo que he visto en worldscoop, se ha filtrado desde el libro de instrucciones en pdf del Austral, vaya fallo gordo 😂😂.
http://worldscoop.forumpro.fr/t13125p375-2023-renault-espace-rhn#1009662
Se nota que el coche empezó como un austral grande y luego cambió de nombre
Esto es como todo, renault es la propietaria del nombre y pueden hacer lo que les de la real gana, y al usuario medio le dara un poco igual. De hecho el comprador de este espace dudo que tenga nada que ver con el del anterior.
Este va a un público más joven y el austral no es una mala base.@s18j, yo creo que la idea original era llamarlo Austral (o el nombre que tuviese la variante corta) L, o Grand Austral…es decir, una variante larga y ya está, no otro nombre diferente
Y cuando llegó de Meo, lo cambió por Espace porque era un nombre reconocible. Y por eso sale en el libro del Austral, un fallo grarrafal
Por el nombre en si, sigo pensando en que Espace deberia haber sido para el SUV D electrico de la marca. El Espace, pese a ser monovolumen, siempre tenia un aspecto tirando a futurista. El electrico deberia haber sido ese camino…
Una parrilla diferente y ya está. Poco para llamarlo un modelo diferente, aunque copia claramente al 3008/5008
Yo, al ser el familiar de 7 plazas, hubiese dejado que el cristal del pilar C continuase recto por debajo, no hacer esa elevación. Así daría un poco más de diferenciación, y añadiría algo más de luz a la 3ª fila de asientos
La foto no le hace justicia, en persona seguramente el coche se vea mucho más grande aunque me lo esperaba más diferente al Austral.
Quizás algún cambio más en el frontal que los diferenciase másEsta parte 😉
Si, le da imagen, pero no se, yo hubiese hecho el cambio para diferenciarlo algo del Austral
PRESENTADO!!
Medidas Renault Espace 2023 Largo 4.722 mm Ancho 1.843 mm Alto 1.645 mm Batalla 2.738 mm Maletero 5 Plazas 7 Plazas Maletero mínimo con 5 plazas 581 litros 477 litros Maletero máximo con 5 plazas 777 litros 677 litros Maletero con segunda fila de asientos abatida 1.818 litros — Maletero con la segunda y tercera fila de asientos abatida — 1.714 litros Maletero con las tres filas de asientos en uso — 159 litros Ficha Técnica Espace E-Tech Full Hybrid Tipo Gasolina HEV Motor térmico 1.2 TCe de tres cilindros Potencia motor térmico 130 CV Par máximo motor térmico 205 Nm Potencia motor eléctrico (E-Motor) 50 kW (70 CV) Par máximo motor eléctrico (E-Motor) 205 Nm Potencia motor eléctrico (HSG) 18 kW (25 CV) Par máximo motor eléctrico (HSG) 50 Nm Potencia total 200 CV Transmisión Automática multimodo Tracción Delantera Aceleración 0-100 km/h 8,8 s Velocidad máxima 175 km/h Consumo medio (l/100 km) 4,7 Emisiones de CO2 (g/km) 104 – 111 https://www.motor.es/noticias/renault-espace-2023-202393906.html
Nota de prensa, en inglés
The All-new Renault Espace: same DNA, new generation
- Renault unveils the All-new Espace, its new 5- or 7- seater SUV
- True to the genes of the 5 previous generations, the All-new Renault Espace is in tune with the times to better meet the needs of today’s customers
- Renault presents the genesis and the qualities of the All-new Espace in an original format: a documentary video with testimonials of the Renault brand top management and the experts of the car
In 1983, Renault unveiled the vehicle that can fittingly be called the first car for life and living, the Renault Espace. It was pioneering, often imitated, never equalled and has earned iconic status over five generations.
Renault is now unveiling the All-new Espace, the new people carrier seating 5 or 7, which will join the line-up leading the brand’s charge in the C and D segments.
The Espace started a revolution, ushered in a vision of the future and has never stopped changing with the times. Today’s the All-new Espace has an SUV vibe and athletic and elegant design, and the Esprit Alpine trim adds a motorsports edge. It has remained true to its 5- or 7-seater long-distance people-carrier DNA and is still the Renault range’s most spacious model. And that’s where it shines! The choice of sophisticated materials and finishing touches add class to the top-of-the-range and bright interior thanks to a 1-sqm-plus sunroof, one of the largest on the market.
The All-new Espace is also up-to-the-minute and brimming with advanced technology in the sitting area and under the bonnet. It has all the connectivity its driver and passengers need and keeps their environmental footprint in check. Its outer dimensions are smaller and it is 215 kg lighter than its predecessor, and it comes with an ultraefficient 200 hp E-Tech full hybrid powertrain. Its benchmarked low fuel consumption (4.6 litres per 100 km) gives it up to 1,100 km of range and the battery don’t need any charge. The most fuel-efficient of the All-new Espace releases only 104 grams of CO2 per km.
Befitting Renault’s lineage of cars for life and living, the All-new Espace’s driving and safety features for all its occupants are at the top of the range. It is built on the Alliance’s purpose-designed CMF-CD platform and comes with 32 driver assistance systems. MULTI-SENSE and 4CONTROL Advanced, Renault’s four-wheel-steering system, take pleasure at the wheel to the next level.
Orders for the All-new Espace will begin in spring 2023.
«The All-new Espace is a major vehicle to ensure and confirm our move upmarket. It retains the DNA of the five previous generations, through its top-of-the-range presentation, its comfort, its habitability and its luminosity. It is also being transformed to meet new customer demands, with a benchmark hybrid engine and a unique multimedia experience.»Fabrice Cambolive, CEO of Renault brand
Se podrían haber molestado en cambiar el color para que fuera menos austral incluso en el lanzamiento…
- Debes estar registrado para responder a este debate.