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Aston Martin DBX Restyling (2024)

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  • Este debate tiene 11 respuestas, 5 mensajes y ha sido actualizado por última vez el hace 38 minutos por Avatar de A.P.M.A.P.M..
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  • Avatar de DTM995

      Primera información.

      El DBX recibirá en 2024 una actualización estética exterior y un renovado interior que seguirá la línea del DB12.

      Aston Martin DBX renderizado 2023

      Fuente: Autocar

      Avatar de PAGE7

        Bienvenido sea un infotainment acorde con los tiempos y precios.

        Avatar de DTM995

          Pues si por que se quedó desfasado al poco de salir.

          Avatar de Kenny13

            Seguirá la línea del DB12, que es la misma que la del DB11 y prácticamente la del DBX actual. Conclusión… ligero facelift?

            Avatar de DTM995

              Por fuera seguramente que si sea más ligero, lo que dan a entender es que por dentro cambiará más.

              Avatar de DTM995

                Presentado con la variante 707.

                • Integración del nuevo sistema de información y entretenimiento de Aston Martin y un nuevo diseño interior.
                • Dinámica mejorada aún más por cambios detallados en la calibración del software del chasis
                • El DBX707 se convierte en el sistema de propulsión único de la marca en la cartera de SUV de alto rendimiento y lujo.
                • El hardware líder en su clase permanece sin cambios; Aston Martin desarrolló un motor V8 de 4.0 litros y 707 CV/900 Nm acoplado a una caja de cambios con embrague húmedo de 9 velocidades y frenos cerámicos de carbono.

                Fuente: Aston Martin

                Avatar de DTM995

                  Nota de prensa.

                   Lanzado en 2022, la combinación única de inmenso rendimiento, dinámica excepcional, estilo inigualable y verdadero lujo del Aston Martin DBX707 lo llevó a ascender rápidamente a la cima del sector, como el verdadero Superdeportivo de los SUV. La abrumadora popularidad del DBX707, ganador de múltiples premios, es tal que ahora se convierte en el único tren motriz de la marca en la cartera de SUV de alto rendimiento de la marca británica de ultralujo.

                  Las mejoras integrales en el interior son fundamentales para el nuevo DBX707, con la adopción del sistema de información y entretenimiento de última generación desarrollado internamente por Aston Martin y una nueva y sorprendente arquitectura de cabina. Esta mejora transformadora muestra un despliegue ejemplar de artesanía e innovación que combina un diseño inmaculado y un lujo indulgente con un formidable conjunto de tecnología de automóviles conectados.

                  Marco Mattiacci, director comercial y de marca global de Aston Martin, dijo sobre el nuevo DBX707: “Con su rendimiento y dinámica mejores en su clase, diseño de clase mundial y los más altos niveles de lujo, el DBX707 estableció inmediatamente un nuevo ultralujo. Punto de referencia de los SUV. Ahora actualizado con tecnología de punta y un interior completamente nuevo, el DBX707 avanza una vez más, elevando aún más el estándar por el cual se juzga a todos los competidores”.

                  Paralelamente a un rediseño interior integral, el DBX707 ahora recibe el sistema de información y entretenimiento de próxima generación de Aston Martin. Este sistema multipantalla totalmente personalizado y totalmente integrado cuenta con Apple CarPlay y Android Auto inalámbricos, además de múltiples conexiones USB-C y conectividad en línea completa respaldada por la aplicación para clientes de Aston Martin.

                  La información se muestra utilizando la mejor tecnología de pantalla táctil Pure Black de su clase con control de gestos capacitivo completo con uno o varios dedos. El grupo de instrumentos principal del conductor es una pantalla de 12,3”, 1,5” más grande que las que se encuentran en el DB12 y el Vantage, con una segunda pantalla central de información y entretenimiento de 10,25” integrada en el nuevo tablero y consola central.

                  Con un equilibrio perfecto entre los comandos de la pantalla táctil y la táctilidad positiva de los interruptores físicos, el DBX707 cuenta con botones para las operaciones mecánicas clave de selección de marcha, modo de conducción, calefacción y ventilación, continuando la filosofía de Aston Martin de crear la combinación perfecta entre controles digitales y analógicos. También hay interruptores de control para suspensión, ESP y escape, asistente de mantenimiento de carril y control de distancia de estacionamiento, lo que garantiza que los controles más utilizados estén siempre a mano.

                  Complementando la integración del sistema de información y entretenimiento de próxima generación de Aston Martin, el DBX707 también presenta un interior completamente nuevo; La última evolución del nuevo y audaz diseño de Aston Martin debutó en el DB12 y el Vantage. Las líneas limpias y contemporáneas, que irradian confianza y calidad, crean una fabulosa sensación de espacio y cohesión, con una llamativa línea de diseño horizontal que divide las secciones superior e inferior del nuevo tablero.

                  Este fuerte tema lineal sirve para reducir la altura total del interior, con un mayor uso de materiales cromados alternos, enchapados contemporáneos y la consola central simplificada amplifican la sensación de calidad al tiempo que logran un equilibrio perfecto entre la sensación de un auto deportivo y un impresionante lujo moderno.

                  Se han mejorado todas las áreas del interior, desde el nuevo volante hasta las manijas de apertura de puertas con tirador en D rediseñadas y las elegantes salidas de aire verticales, las cuales ahora combinan con adornos interiores cromados brillantes u oscuros. Los nuevos paneles enchapados de las puertas delanteras son más grandes y están disponibles en una variedad de materiales nuevos, que incluyen roble ahumado brillante, malla de titanio brillante y enchapados actualizados en madera de ziricote, negro piano y fibra de carbono.

                  Hay tres especificaciones de acabado interior diferentes, cada una con sus propios detalles característicos; Inspire Comfort presenta bordados y acolchados de matriz; Inspire Sport tiene bordado vectorial y Accelerate con Alcantara ® para un elemento adicional de deportividad. Los detalles adicionales vienen en forma de micro ribetes y bordados de satén. Y, por supuesto, existe un amplio margen para una mayor personalización a través del servicio personalizado de Aston Martin, Q by Aston Martin.

                  El DBX707 ahora está equipado de serie con el sistema de audio Aston Martin Premium Audio 800w y 14 altavoces. Desarrollado utilizando hardware avanzado, este sistema presenta un modo de sonido envolvente con procesamiento de sonido envolvente QuantumLogic® para un paisaje sonoro totalmente inmersivo.

                  Sin embargo, los verdaderos audiófilos se deleitarán con el sistema opcional desarrollado con el socio de audio de Aston Martin, Bowers & Wilkins. Diseñado acústicamente según el volumen y la forma interior del DBX707, este sistema excepcional utiliza tecnologías e innovaciones que se encuentran en los aclamados altavoces de clase mundial de Bowers & Wilkins. Los tweeters de doble cúpula de aluminio y los parlantes de rango medio Continuum® le dan a este sistema de sonido envolvente de 1600 W, doble amplificación y 23 parlantes un sonido equilibrado y preciso. Los parlantes principales 3D dedicados, los parlantes de graves y un potente subwoofer brindan una experiencia de sonido potente y dinámica, que refleja las características del propio DBX707.

                  DBX707, el último modelo de la gama principal en contemplar el nuevo Aston Martin Wings, también introduce una serie de cambios en los detalles del exterior. Entre los más destacados se encuentran cinco nuevos colores de pintura; Epsilon Black, Helios Yellow, Sprint Green, Malachite Green y Aura Green, además de la adición de Podium Green, disponible por primera vez exclusivamente en DBX707 AMR23 Edition. Además, hay dos nuevos acabados de llantas; Negro satinado en la rueda Fortis de 23” y Bronce cobre en la rueda forjada de 23”. El diseño de las llantas Sport de 22”, Fortis de 23” y Forged de 23” permanece sin cambios, con acabados Silver, Gloss Black, Textured Black, Satin Black y Satin Black Diamond Turned también disponibles en ruedas seleccionadas.

                  Otros cambios visibles incluyen nuevos tiradores de las puertas ‘presentantes’, que se abren hacia afuera cuando se desbloquea el automóvil, y nuevos espejos exteriores de vidrio con cabezal giratorio. Impulsado por la adopción de un Sistema Avanzado de Asistencia al Conductor (ADAS) más sofisticado, el nuevo diseño del espejo presenta cámaras mejoradas totalmente integradas para admitir la funcionalidad de la cámara de estacionamiento 3D.

                  A diferencia del diseño anterior, en el que el espejo ajustable se movía dentro de la carcasa exterior fija, la nueva solución ve que todo el conjunto del espejo y la carcasa gira como uno solo para proporcionar ajuste. Además de proporcionar un mejor empaque de la cámara, el diseño del espejo de borde a borde, empotrado al ras, maximiza el tamaño de la superficie reflectante para un mayor campo de visión.

                  La base de este amplio conjunto de cambios es el formidable paquete de hardware por el que es famoso el DBX707. La estrella del espectáculo es el V8 biturbo de 4,0 litros y 707 CV/900 Nm y la caja de cambios automática de «embrague húmedo» de 9 velocidades. Acoplado a un sofisticado sistema de tracción total capaz de enviar hasta el 100% del torque al eje trasero según sea necesario, el DBX707 puede acelerar de 0 a 100 km/h en 3,1 segundos y alcanzar una velocidad máxima de 300 km/h. Con potencia de frenado proporcionada por frenos cerámicos de carbono de 420 mm delante y 390 mm detrás, el DBX707 se asienta sobre ruedas de 22” de serie, con una opción de ruedas de aleación forjadas o fundidas de 23” disponibles como opción.

                  Los ingenieros de Aston Martin han perfeccionado aún más la dinámica líder en su clase del DBX707, y la búsqueda de una mejora continua ha dado como resultado una nueva calibración de los amortiguadores electrónicos y las cámaras de aire. Implementado para aumentar el control transitorio de la carrocería, la mejora resultante en la respuesta, la precisión y la confianza del conductor amplía la superioridad dinámica del DBX707 en su clase de superdeportivo SUV.

                  Fuente: Aston Martin

                  Avatar de The_Osco

                    Avatar de DTM995

                      Aston Martin está desarrollando una mecánica híbrida para el DBX.

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 0

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 1

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 2

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 3

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 4

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 5

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 6

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 10

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 11

                      Aston Martin hará del DBX un SUV más eficiente (y prestacional) con una nueva e inédita versión 19

                      Fuente: https://www.motor.es/noticias/aston-martin-dbx-hybrid-fotos-espia-2024103935.html

                      Avatar de A.P.M.

                        Presentada la versión S

                        Acabado
                        Motor V8 4.0 Biturbo
                        Potencia 727 CV / 900 Nm
                        Caja cambios Aut. 9v
                        0-100 Km/h 3,3 s
                        V. Máxima 310 km/h
                        Consumo ND
                        Tracción Total
                        Precio base ND

                        Cifras homologadas según el ciclo WLTP en el nuevo Aston Martin DBX S / ND: Dato no disponible

                         

                         

                        https://www.autonocion.com/aston-martin-dbx-s-detalles-y-especificaciones/

                        https://www.motor.es/noticias/aston-martin-dbx-s-2025107937.html

                         

                         

                        Avatar de A.P.M.

                          Nota de prensa, en inglés

                          Aston Martin DBX S: A new flagship for the supercar of SUVs

                          • A new flagship for Aston Martin’s acclaimed SUV, DBX
                          • Power raised to a mighty 727PS, backed by 900Nm of torque
                          • Lightweight options offer a reduction of up to 47kg over continuing DBX707
                          • New carbon fibre roof lowers centre of gravity for even more dynamic handling
                          • Dramatic new front grille and transformed rear provides DBX S with unmistakeable identity
                          • Distinctive ‘S’ interior styling with options in Alcantara and leather
                          • The latest in a long line of ‘S’ high performance Aston Martins, dating back to the 1953 DB3S

                           

                          Wednesday 30 April 2025, Gaydon: Aston Martin is proud to announce the arrival of a new DBX flagship, DBX S. With the dynamic appeal of DBX707 and an engine enhanced by technology transferred directly from the forthcoming Valhalla supercar, DBX S offers one of the most engaging and responsive driving experiences delivering even more power, reduced weight and more assertive design. With a suite of exterior and interior enhancements to match, the DBX S certainly has its own undeniable identity.

                           

                          DBX S continues a long tradition of Aston Martin’s utilising the ‘S’ suffix to denote a special, high-performance version of an existing model; the first being Vanquish S which made its public debut at the Paris Motor Show in 2004. DBX S proves that lighter variants with more power and performance are still very much part of Aston Martin’s core production offering and looks to continue a lineage of notable high performing models.

                           

                          Aston Martin CEO, Adrian Hallmark, said ‘Over the last two years, Aston Martin have introduced an entire core collection of next generation sports cars as well as a new DBX; all with a new, entirely bespoke infotainment system designed in-house. The marque continues its focus on class leading performance, ultra-luxury design and innovation, broadening the range of products under each core model. The introduction of DBX S not only reaffirms our commitment to producing the most exciting, rewarding and beautiful cars, it also sends a powerful statement of intent about our ambitions not just for DBX, but for the Aston Martin brand.”

                           

                          At the heart of the new DBX S lies an upgraded version of the acclaimed Aston Martin 4.0-Litre Twin-Turbo V8 powerhouse. By using turbo technology transferred directly from the upcoming Valhalla supercar including its larger compressor wheel diameters and other internal improvements, power is raised by a further 20PS to 727PS and provides even greater urgency at the very top of the rev range, making DBX S’s performance even more memorable. The result is a 0-62mph time of just 3.3 seconds and reduction in acceleration time from 0-124mph (200km/h) of 0.3 seconds. Top speed remains unchanged at an impressive 193mph.

                           

                          Further enhancing both performance and its perception is a modified exhaust system amplifying even more character to the natural voice of the thunderous V8 engine and exploiting the full the opportunity presented by the engine’s turbo enhancements.

                           

                          As with its DBX707 stablemate, DBX S distributes its power between the front and rear wheels in variable proportion – including an ability to send 50 per cent of its torque to the front and up to 100 per cent of its torque to the rear wheels alone – through an innovative 9-speed ‘wet clutch’ transmission, which removes the need for a conventional torque converter, delivering extreme performance on launch from standstill. However, the DBX S gearbox has been further modified to provide an even more memorable driving experience. Change up points are adjusted to reflect the car’s extended rev range, while downshifts in Sport and Sport + modes when the car is in automatic are even more aggressive.

                           

                          In addition to the power upgrade, a number of measures have been taken not only to significantly reduce the kerb weight of DBX S, but to do so in an intelligent and highly selective fashion that ensures that mere weight loss is just one of attributes resulting from these actions. A prime example is the new optional carbon fibre roof presented in a glorious single weave pattern which, at almost three metres square, is by far the largest such carbon element ever fitted to an Aston Martin. Specification of the carbon roof sees the removal of the roof rails, and as a combination not only saves 18kg of mass, but does so from the very highest point of the car, reducing its centre of gravity and therefore enhancing both stability and agility further.

                           

                          Magnesium wheels are also now available as an option for the first time on any car in the SUV segment. Magnesium is not only robust, but an incredibly lightweight material, some 75 per cent lighter than steel; half the weight of titanium and a third less even than aluminium. In selecting this 23” optional wheel, a further 19kg of unsprung mass is saved, delivering improvements in ride quality, steering precision and feel, as well the car’s more immediate reaction to direction input. DBX S is also available to order with 23” forged aluminium wheels as standard.

                           

                          Specifying the magnesium wheels also sees the deletion of roof rails, offering a further weight savings. Additionally, customers can also specify a bespoke a lightweight polycarbonate honeycomb grille, intricately designed with over 25,000 individual facets which all helps shift the weight distribution rearward, aiding both handling and the car’s traction capabilities.

                           

                          Steering ratio on DBX S is also faster by only 4 per cent but noticeably improves agility making the car feel even more sporting and responsive while stopping well short of introducing any sense of nervousness into its handling. It also reduces the turning circle by almost half a metre to just 12.0 metres, improving the urban driving experience.

                           

                          DBX S benefits from the full suite of suspension enhancements introduced last year, which saw a revised calibration of both the air springs and electronic dampers, increasing transient body control in order to reduce weight transference and therefore improve primary ride quality and overall stability. Even right at the limit, its standard electronic roll control means the DBX S rolls by no more 1.5 degrees; enough to create the natural feel of the car cornering but still keeping the car flatter than many purpose built, two seat sports cars.  The spring rate also changes depending upon selected drive mode, actively moving the roll stiffness balance through a corner to enhance grip and steering response. Near inexhaustible braking performance is provided by mighty carbon ceramic disc brakes at each corner, measuring no less than 420mm at the front and 390mm at the back.

                           

                          Visually, the Aston Martin design team have ensured that no one who sees DBX S will be left in any doubt they’re looking at the most sporting, dynamically capable and enthralling ultra-luxury SUV on the market.

                           

                          From the front, the new DBX S is instantly recognisable by its pure black vaned grille, giving this edition immediate road presence, whilst the lightweight polycarbonate grille with a honeycomb design taking cues from DBS 770 Ultimate, is also available to specify as an option. A new splitter and diffuser further enhance the car’s naturally assertive presence alongside the distinctive wraparound daytime running light design.

                           

                          Seen from the side, new sills boast highly distinctive up-turned air splitters which in typical Aston Martin fashion exist for function as much as form, helping channel and direct the airflow along the side of the car. Carbon fibre is available to specify for the wing mirrors, side strakes and lower door sill, while distinctive ‘S’ signature badging on the front fenders marks the true nature of this beast. Like the iconic Aston Martin wings, these badges are manufactured in solid metal, glass enamelled with the ‘S ‘infilled in red as it appeared on previous models such as the V12 Vantage S and the Rapide S. The badge surround is then chrome plated in either the bright or dark chrome to match the colour of the wings chosen by the customer.

                           

                          The most obvious visual changes to the new flagship DBX are at the rear, dominated by quad exhausts now vertically stacked and available in both gloss and matt finishes, giving full voice to the glorious sound of the V8 at maximum attack. The rear bumper and diffuser have been completely reprofiled and, along with the side sills and wing, can be specified with carbon to reduce overall vehicle mass by a further 7kg. DBX S also showcases a new lower livery design available to specify in 3 colours; Rosso Corsa Red, Trophy Silver and Podium Green. The sporting livery highlights the front splitter, diffuser and side sills continuing to the rear, framing the new stacked quad exhausts.

                           

                          The interior of DBX S displays a bespoke ‘S’ theme; the most notable feature being the distinctive herringbone design which comes as standard on the seats, but which is also extended to the headlining if the optional Carbon roof is chosen. The herringbone lines become increasingly wider as they progress up the seat, giving an unmistakeable impression of speed; fitting for the highest performing SUV in the marques range.

                           

                          DBX S is trimmed as standard in lightweight sporting Alcantara, which can be seen on the seats, headlining, centre console, lower instrument panels and upper trim. In areas of high wear such as the seat bolsters, the Alcantara is seamlessly blended with semi-aniline leather. For those who prefer an even greater sense of luxury, DBX S can be trimmed entirely in semi-aniline leather. Red seatbelts can also be specified to bring additional ‘S’ identification inside the car.

                           

                          The ‘S’ suffix is embroidered onto the seat, complimented by the Aston Martin wings that are emblazoned on the headrests with an industry-first technique using both embossing and debossing with extreme pressure (1.5 tonnes) and heat to sculpt the wings into the leather in sub-millimetre precision and detail. Furthermore the ‘S’ appears on the treadplates and engine plaque to complete the picture.

                          DBX S continues the adoption of Aston Martin’s state-of-the-art in-house developed infotainment system with a striking new cabin architecture. This transformative enhancement showcases exemplary deployment of craft and innovation combining immaculate design and indulgent luxury with a formidable suite of connected car technology.

                           

                          It is also fitted with the Aston Martin Premium Audio 800w 14 speaker audio system as standard. Developed utilising advanced hardware, this system features a surround sound mode with QuantumLogic® surround sound processing for a totally immersive soundscape. However, true audio enthusiasts will delight in the optional system developed with Aston Martin’s audio partner, Bowers & Wilkins. Acoustically engineered to the interior volume and shape of DBX S, this exceptional system uses technologies and innovations found in Bowers & Wilkins acclaimed world-class loudspeakers. Aluminium Double Dome tweeters and Continuum® midrange speakers give this 23-speaker, double amplified 1,600W surround sound system a balanced and accurate sound. Dedicated 3D headline speakers, bass speakers and a powerful subwoofer deliver a powerful and dynamic sound experience, reflecting the characteristics of DBX S itself.

                           

                          ‘S’ has long had an association with Aston Martin, and DBX S proves that lighter variants with more power and performance are still very much part of the marque’s story, and are set to last into the foreseeable future. DBX S is available to order now, with deliveries expected in Q4 2025.

                           

                          -ENDS-

                           

                          Notes to Editors:

                          DBX S continues a fine tradition of Aston Martin using the ‘S’ suffix to denote a special high-performance version of an existing model. The first was the Vanquish S, which made its public debut at the Paris Motor Show in 2004 and was initially sold alongside the Vanquish. It was followed in 2011 by the V8 Vantage S featuring more power, more sporting suspension settings and, notably, the Sportshift II automated manual gearbox as standard – followed by the V12 Vantage S in 2013. Most recently, 2015 saw the introduction of Rapide S with a considerably updated and more powerful engine, replacing the Rapide in its entirety – with Vanquish S following closely in 2016. Not forgetting the DBS models which performed the role of Aston Martin flagship across three distinct generations starting in 1967, 2007 and 2018 respectively.

                          It is also no coincidence that Aston Martin’s first internationally successful post-war racing car was called the DB3S built in 1953. The first Aston Martin to win a round of the World Sports Car Championship and a car that finished runner up at Le Mans no fewer than three times in the 1950s, it too was a lighter, more powerful and visually uprated version of the car from which it was derived; in this case the DB3.

                           

                          Avatar de A.P.M.

                            Aston Martin es la primera marca que incorpora Apple Carplay Ultra en sus coches. El primer modelo en incorporarlo es el DBX

                             

                             

                            https://www.autonocion.com/asi-es-apple-carplay-ultra-y-de-esta-forma-luce-en-los-coches/

                          Viendo 12 entradas - de la 1 a la 12 (de un total de 12)
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