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Etiquetado: 2012 Audi A5/S5 Restyling, 2012 Audi RS5 Cabrio, Audi, Audi A5 Restyling (2012), Audi A5/S5 Facelift, Audi A5/S5 Restyling
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[quote quote=»xavimk3″]5,9 l/100😀 [/quote] Aun sumandole un litro mas (que lo normal es que consuma entre 0, 5 y 1l mas a los 100) es un buen consumo..
[quote quote=»xavimk3″]5,9 l/100😀 [/quote] ¿Por cuánto anda el tuyo con la misma base y 500kg menos?
el mío homologa 8l/100 con 25cv menos. luego en la realidad, en ciudad ronda los 11 y por carretera a menos de 100, en llano, ronda los 7; a 120 se queda en 8.
si éste gasta 2l menos en todas las circumstancias, chapó por ellos.
[quote quote=»xavimk3″]el mío homologa 8l/100 con 25cv menos.luego en la realidad, en ciudad ronda los 11 y por carretera a menos de 100, en llano, ronda los 7; a 120 se queda en 8.
si éste gasta 2l menos en todas las circumstancias, chapó por ellos.
[/quote] Menos de 100 con un GTI..venga hombre, que no nos engañes
😀 a más de 120 quito el medidor de consumo para no agobiarme 😀 Yo es que esos 5.9 no me los creo, y menos en un A5, me parecen imposibles.
¿Han publicado datos de la homologación USA? allí las marcas deben tener más cuidado con esto y serán más creibles.hombre, por experiencia en el mío (que es la versión anterior del mismo motor) es un coche que gasta muy poquito por debajo de las 3000rpm si vas en sexta. de ahí para arriba lógicamente gasta más, pero tampoco una burrada: en un tramo de curvas de 15km, yendo en segunda-tercera-cuarta, frenando duro y estirando hasta las 6000 si era necesario, le hice 12l/100km, que me parece una cifra muy buena en esa situación. el Polo BlueGT, que es del mismo rollo, ya ha dado cifras muy muy buenas en circulación real.
A ver que os parece esto: http://www.motorpasion.com/industria/consumos-reales-vs-homologacion-un-estudio-revelador-parte-1
http://www.motorpasion.com/industria/consumos-reales-vs-homologacion-un-estudio-revelador-parte-2 A mí muy interesante.
sí, está muy bien explicado y es muy interesante. estaría bien que alguna revista se animara a ponerle el «factor corrector» a la prueba NEBC, a ver si cala.
Yo creo que es bastante obvio que los consumos homologados no pueden ser tomados como referencia de cuanto va a consumir el coche. Si sirven para comparar entre distintos coches, ya que al hacerse las pruebas con todos los motores en las mismas condiciones, de allí a que sea una prueba homologable, no hay factores externos que modifiquen los resultados. Obviamente en la conducción real no sucede eso, primero porque el factor humano tiene una injerencia importante, no todos conducimos igual. Lo segundo es que los terrenos no son los mismos para todos los usuarios de todos los paises de la UE. Por lo tanto me parece que es importante entender eso, que los consumos homologados sirven simplemente para comparar, no para ver lo va a consumir el coche. Tampoco, porque en algunos motores penaliza la subida de vueltas mas que a otros. Y más con los turbos. Con motivo de su victoria en el DTM, Audi ha desarrollado esta versión especial del A5 coupe, valido para los 2.0 TDI 177cv y 3.0 245cv y los TFSi 2.0 220cv y 3.0 272cv. Costará 1900€ http://content.worldcarfans.co/2013/10/17/super/1140094456182912350.jpg
http://content.worldcarfans.co/2013/10/17/super/20876580471756510028.jpg WCF
Nota de prensa, en inglés
Audi A5 Coupé as special edition DTM model– Exclusive limited edition equipment and trim
– “A5 DTM Champion” package priced at 1,900 eurosSpecial edition „A5 DTM Champion“
Audi is celebrating the success of Mike Rockenfeller with the special edition “A5 DTM Champion” model. Production of the model is limited to 300 units and will not only excite fans of “Rocky”. With victory in Zandvoort, the Audi works driver won the 2013 DTM season with races to spare, thus securing his first ever title in the popular touring car series.
Attractive extras emphasize the individuality of the special edition model: DTM badges on the door sill trims, the fenders and the side sills add further styling touches. Other special features are the fixed rear wing in body color and exterior mirrors in aluminum look. 20-inch cast aluminum wheels in 5 V-spoke design round out the equipment list. This special package is priced at 1,900 euros.
The special edition A5 DTM Champion model can be ordered from October 21 and is available in the colors Misano red, Daytona gray and Glacier white. There is a choice of four engines: 2.0 TDI quattro with 130 kW (177 hp), 3.0 TDI quattro with 180 kW (245 hp), 2.0 TFSI quattro with 165 kW (225 hp) and 3.0 TFSI quattro with 200 kW (272 hp).
Pues lo único que me parece decente de esta edición son las llantas. Le sobran las pegatinas y el alerón fijo. Edición especial DTM Selection
3.0 V6 TDi 245cv
Traccion total
Cambio S-Tronic de 7 velocidades
50 unidades, solo para Alemaniahttp://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/13427308751920245180.jpg
http://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/1967585524466688941.jpg
http://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/9862869651687814573.jpg
http://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/9496103261939944473.jpg
http://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/2075771161730982976.jpg
http://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/113445180873107605.jpg
http://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/1979226014717983110.jpg
http://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/6584539411771956011.jpg
http://content.worldcarfans.co/2015/10/14/super/7657400431569592434.jpg http://www.worldcarfans.com/1151014100076/audi-a5-dtm-selection-introduced-with-245-ps-diesel Nota de prensa, en inglés
Audi is taking the spirit of the DTM from the racetrack to the road – with the Audi A5 DTM selection* special edition. A powerful 3.0 TDI developing 180 kW (245 hp), 20-inch wheels, dynamic design and bucket seats reveal the two-door coupé’s connections with the race version that has featured in the German Touring Car Masters (DTM).The Audi A5 DTM selection turns heads with its special racing design. The front lid, doors and rear window are emblazoned with dynamically designed DTM, quattro and Audi Sport logos. The Misano red paint finish contrasts with high-gloss black add-on parts on the front, sills and rear, giving added emphasis to the sports appeal of this limited-edition model. The front apron and the large air inlets with their rhombus-pattern grilles also contribute to its special looks. The cast aluminum wheels by Audi Sport embrace a five twin-spoke design in matt titanium look. Their dimensions are 9J x 20, for 265/30 R 20 tires.
With the door open, the entry lighting projects a DTM logo onto the road. The special edition’s door sill trims, too, display the Audi Sport label and there are dark-tinted windows at the rear. The interior is dominated by the highly contoured bucket seats adopted from the RS model. Their backrest covers and the inlays in the door and side trims and center console are in Misano red. Red stitching enhances the seats and leather multifunction sports steering wheel, the flattened rim of which is partly trimmed in Alcantara. The pedals are in stainless steel.
The hood of the Audi A5 DTM selection conceals the powerful 3.0 TDI engine with an output of 180 kW (245 hp) and 580 Nm (427.8 lb-ft) of torque. It accelerates the two-door model from 0 to 100 km/h (62.1 mph) in 5.9 seconds on the way to an electronically governed top speed of 250 km/h (155.3 mph). The A5 DTM selection achieves average fuel consumption per 100 kilometers (62.1 miles)
of 6.3 liters (6.3 US mpg) with 162 grams of CO2 per kilometer (260.7 g/mi). A seven-speed S tronic transfers the engine power to the quattro permanent all-wheel drive system.
Audi has restricted the production run for the A5 DTM selection to 50 cars, at a price of EUR 74,540 in Germany. The spectacular coupé is the third DTM special edition built by the brand with the four rings. Its predecessors – the A4 Sedan in 2005 and the A5 Coupé in 2013 – carried the spirit of Audi in the German Touring Car Masters from the racetrack to the road.
Sé que estaría planeado de hace tiempo, pero ¿en medio de la movida de emsiones de VW y sacan esto?
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