INICIO › FOROS › NOVEDADES › Vehículos presentados › Lamborghini Aventador [LB834] (2011-2023)
Etiquetado: 2011 Lamborghini Aventador (Jota), 2013 Lamborghini Aventador LP700-4 Spyder, 2015 Lamborghini Aventador SV, 2017 Lamborghini Aventador facelift, Aventador [LB834], Lamborghini, Lamborghini Aventador, Lamborghini Aventador (2011-2023), Lamborghini Aventador LP750-4 SV (2015), Lamborghini Aventador SVJ (2018), Lamborghini Aventador SVJ (2019), Lamborghini Jota
- Este debate tiene 709 respuestas, 87 mensajes y ha sido actualizado por última vez el hace 2 años, 7 meses por marea.
-
*Imágenes editadas*
http://www.motorauthority.com/content/thumbs/2/0/2011_lamborghini_jato_spy_shots_october_001-1023-950×650.jpg
http://www.motorauthority.com/content/thumbs/2/0/2011_lamborghini_jato_spy_shots_october_002-1023-950×650.jpg
http://www.motorauthority.com/content/thumbs/2/0/2011_lamborghini_jato_spy_shots_october_003-1023-950×650.jpg
http://www.motorauthority.com/content/thumbs/2/0/2011_lamborghini_jato_spy_shots_october_004-1023-950×650.jpg
http://www.motorauthority.com/content/thumbs/2/0/2011_lamborghini_jato_spy_shots_october_005-1023-950×650.jpg
http://www.motorauthority.com/content/thumbs/2/0/2011_lamborghini_jato_spy_shots_october_006-1023-950×650.jpg Al Murcielago no hay que hacerle nada, es uno de los coches mas bellos e impactantes en la historia. Puff, está muy bien. Ojalá que herede diseño del Estoque. un poco Estoque en el morro y muy mucho en la trasera.
no me pone.Me lo compro como salga asi -ya quisiera yo que fuera verdad-, lo unico que no me convence es los faros traseros tan aplastados, en contraste a la forma del hexagono tan grande. anda! han apretao los pilotos del A5 para que entrasen en la hendidura, jeje. espero algo más innovador, el diseño de Lamborghini mola pero empieza a estar algo visto. este Jota se parece muy mucho al Murciélago, coche que salió al mercado hace siete años, al que esperan «estirar» dos más y luego sacar un modelo muy muy parecido… no sé, no lo veo.
Yo no creo que se vaya a parecer ni al Murciélago ni al Estoque, a no ser que éste sea cancelado y nunca salga. Pero al Murciélago no creo que se parezca, Lambo siempre sorprende con nuevos diseños y si os dais cuenta un Miura, un Countach, un Dialo y un Murciélago se parecen en muy pocas cosas. Pues luce muy bien, algo estoque del frontal eso si, pero esta muy bien… Impresionante!!! Como sustituto del Murciélago es impagable.
Me gusta más esta recreación, se ve más proporcionada, que el real.Yo ese modelo que se ve allí lo veo más como una versión alternativa [i]a la Reventón[/i] que como sustituto.[quote quote=»zzzzzzzz»]
Pues yo veo esta interpretación muyyy continuista
[/quote] Será por que es un chop basado en el Murcielago y mantiene sus líneas.
[quote quote=»marea»]
[quote quote=»zzzzzzzz»]
Pues yo veo esta interpretación muyyy continuista
[/quote] Será por que es un chop basado en el Murcielago y mantiene sus líneas.
[/quote] Ese chop está basado en el Estoque, aunque le han añadido detalles del lateral del Murcielago.
[i]Lamborghini recently launched its new LP670-4 SV, a car many believe to be the final evolution of the Murcielago platform–though a Reventon Roadster is also rumored to be in the works–so it’s not surprising to see test-mules for the car’s replacement lurking around the streets of Sant’Agata and Germany’s Nurburgring. This new Lamborghini will have some tough competition when it arrives as there are new supercar models in the works at rival brands Ferrari, McLaren, and Aston Martin.While it’s still too early to speculate on the final specs, there are several crucial details we can gather from recent spy shots, as well as new reports coming out of Europe. One of the biggest changes over the outgoing Murcielago will be the adoption of the Audi R8’s aluminum spaceframe chassis as well as a carbon-fiber bodyshell.
This means that the new model will retain the Murcielago’s mid-engine layout but be much lighter. According to previous reports, its wheelbase will be similar in length to the Murcielago but its overhangs, both front and rear, will be much shorter. Furthermore, as evidenced by the extended fender flares in these spy shots, it will feature a wider track.
Mounted to each wheel of the test-mule is a RoaDyn torque sensor used to monitor the different forces and torque levels exerted on a specific wheel at different speeds. The data gathered can help engineers work out varying grip and traction levels in an effort to fine tune the vehicle’s all-wheel drive and suspension settings, plus ride characteristics.
A big-cube V-12 engine will likely remain but the addition of direct injection technology should improve fuel-efficiency and power levels across the rev-range. In this way, engineers will be able to improve performance without having to boost power, the end result of which will be a much easier to drive Lamborghini flagship. The 670 horsepower and 487 pound-feet of torque developed by the latest Murcielago LP670-4 SV gives us a rough estimate as to what to expect. A dual-clutch transmission may also be offered to help transfer power to the four wheels.
This may also be the first Lamborghini to be fitted with a hybrid powertrain, as well as fuel-saving engine stop-start and brake-energy regeneration technologies. CEO Stephan Winkelmann has already hinted at a 2015 launch for a hybrid Lamborghini and the new supercar’s expected 2012 release date puts it right on target to be the first green Lambo.
[/i] [url url=http://www.motorauthority.com/blog/1030377_spy-shots-new-details-on-lamborghinis-murcielago-replacement]MotorAuthority[/url] [url url=http://img62.imageshack.us/i/murcielago.jpg/][img width=650 height=414]http://img62.imageshack.us/img62/3397/murcielago.jpg[/url]
- Debes estar registrado para responder a este debate.