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Etiquetado: Crash test, est EuroNCAP, EuroNCAP, Programa Europeo de Evaluación de Automóviles, Pruebas EuroNcap, Resultados pruebas euroNcap 2011, Test EuroNCAP: Programa Europeo de Evaluación de Automóviles
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Empieza 2022 con una ronda de varios vehiculos:
BMW serie 2 coupe: 4 estrellas: https://www.euroncap.com/es/results/bmw/2-series-coup%C3%A9/45236
Lexus NX: 5 estrellas: https://www.euroncap.com/es/results/lexus/nx/45229
Renault Megane e-tech: 5 estrellas: https://www.euroncap.com/es/results/renault/megane-e-tech/45241
VW Polo: 5 estrellas: https://www.euroncap.com/es/results/vw/polo/45237
VW Taigo: 5 estrellas: https://www.euroncap.com/es/results/vw/taigo/45238
Nuevas pruebas
DS
Honda
Eso si, para el Jogger usan un Sandero, no entiendo el por qué más allá de que use su base
https://www.autonocion.com/resultados-pruebas-euro-ncap-abril-2022/
Nueva ronda
Alfa Romeo Tonale.
https://www.euroncap.com/es/results/alfa-romeo/tonale/46239
BMW i4.
https://www.euroncap.com/es/results/bmw/i4/46241
Cupra Born.
https://www.euroncap.com/es/results/cupra/born/46243
Kia Sportage.
https://www.euroncap.com/es/results/kia/sportage/46244
Mercedes Citan Tourer/ clase T.
https://www.euroncap.com/es/results/mercedes-benz/citan-tourer/46254
https://www.euroncap.com/es/results/mercedes-benz/t-class/46257
Toyota Aygo X.
https://www.euroncap.com/es/results/toyota/aygo-x/46259
https://www.autonocion.com/euro-ncap-pruebas-choque-tonale-i4-aygo-x-sportage-2022/
Nueva ronda de test. Esta vez hay pruebas a 2 modelos chinos con resultados muy buenos
Genesis GV60
https://www.euroncap.com/es/results/genesis/gv60/46605Kia Niro
2 acabadoshttps://www.euroncap.com/es/results/kia/niro/46606
https://www.euroncap.com/es/results/kia/niro/46607
ORA Funky Cat
https://www.euroncap.com/es/results/ora/funky-cat/46613Tesla Model Y
https://www.euroncap.com/es/results/tesla/model-y/46618WEY Coffee 01
https://www.euroncap.com/es/results/wey/coffee-01/46621Nuevas pruebas
BMW SERIE 2 ACTIVE TOURER
https://www.euroncap.com/es/results/bmw/2+series+active+tourer/47127
https://www.euroncap.com/es/results/bmw/2+series+active+tourer/47127
BMW X1
https://www.euroncap.com/es/results/bmw/x1/47128
BYD ATTO 3
https://www.euroncap.com/es/results/byd/atto+3/46635
MERCEDES EQE
https://www.euroncap.com/es/results/mercedes-benz/eqe/47133
MOBILIZE LIMO
https://www.euroncap.com/es/results/mobilize/limo/47198
SEAT ARONA
https://www.euroncap.com/es/results/seat/arona/47134
SEAT IBIZA
https://www.euroncap.com/es/results/seat/ibiza/47135
VOLKSWAGEN GOLF
https://www.euroncap.com/es/results/vw/golf/47140
CITROEN C5 X
Tambien se han hecho pruebas al Mazda CX-60
https://www.euroncap.com/es/results/mazda/cx-60/46610
Y nuevas pruebas al Nissan Juke, con motivo de la aparición de la variante hibrida. No hay info en la web
EURONCAP informa que en 2026 habrá modificación de las pruebas para hacerlo más duro. Se añadirán pruebas virtuales
Los vehiculos pesados, scooters y motocicletas tambien serán evaluados. Tendrán tambien pruebas específicas que se están desarrollando
Bateria de nuevas pruebas:
- Pruebas y evaluación de sistemas de asistencia al conductor, asistidos y automatizados
- Evaluación de la tecnología que monitoriza el deterioro de la fatiga del conductor y la distracción cognitiva
- Requisitos para mejorar aún más la eficacia en el mundo real de la tecnología de asistencia de velocidad
- Pruebas de seguridad activa que simulan más de cerca los entornos reales de la carretera y examinan el diseño de la interfaz hombre-máquina «HMI» para garantizar asistentes de conducción más robustos y eficientes
- Probar y evaluar las funciones de seguridad habilitadas por la comunicación «V2V» -entre vehículos-, «V2I» -entre vehículos e infraestructuras- y «V2X», entre vehículos y todo el entorno.
- Pruebas de seguridad pasiva que prestan más atención a la igualdad de género y al envejecimiento de la población de conductores y ocupantes
- Evaluación del riesgo de incendio y fuga térmica en vehículos eléctricos
- Promover las mejores prácticas en seguridad vehicular y acceso a datos
https://www.motor.es/noticias/euro-ncap-seguridad-vial-2030-202291106.html
Nota de prensa, en inglés
https://cdn.euroncap.com/media/74468/euro-ncap-roadmap-vision-2030.pdf
Euro NCAP Vision 2030: a Safer Future for Mobility
Today, Euro NCAP releases its new Vision 2030: a Safer Future for Mobility that outlines a clearer path for safer vehicles and offers greater certainty for European consumers. This roadmap sets the focus of vehicle safety for European industry over the next decade, but also presents the role that Euro NCAP will play in the context of the future mobility landscape. In this roadmap, Euro NCAP also makes a commitment to push for vehicle safety developments and testing that reflects the diversity of the European population.
The release of the Vision 2030 establishes the key focus areas for the European new vehicle market – both for existing automotive industry stakeholders, but also for new industry stakeholders that have not previously been involved in the Euro NCAP process.
Reflecting the technology shift to encourage assisted and automated driving technologies, the four key areas of Euro NCAP assessment – in place since 2009 – will be adjusted to four distinct phases of a potential crash event: Safe Driving; Crash Avoidance; Crash Protection; and Post-Crash Safety. This change will take effect from 2026, with Euro NCAP moving to a three-year protocol update cycle.
Euro NCAP will be phasing in virtual testing, improving testing for vulnerable road user protection, and introducing rating incentives for a range of driver monitoring systems.
Key additions to the Euro NCAP programme, looking forward to 2030 also include:
- Testing and assessment of Assisted and Automated driver support systems
- Assessment of technology that monitors driver impairment and cognitive distraction
- Requirements to further improve the real-world efficacy of speed assistance technology
- Active safety tests which more closely simulate real road environments and examine human-machine interaction (HMI) design, ensuring more robust and efficient driver assistant systems
- Testing and assessment of safety functions enabled by V2V, V2I and V2X communication
- Passive safety tests which give greater focus to gender equality and the aging population of drivers/occupants
- Evaluation of fire risk and thermal runaway in electric vehicles and improved information for first and second responders
- Promoting best practice in vehicle security and data access.
Euro NCAP is setting its sights on new programmes that will assess the safety of motorcycles and motor scooters ‘powered two wheelers’ as well as light and heavy goods vehicles, seeking to address the overrepresentation of these vehicles in road fatalities and serious injuries.
‘Euro NCAP’s achievements in its 25 years long history, are testament to the programme’s enduring success and relevance. Despite major developments in safety in passenger cars, our work is not done. Euro NCAP, strongly believes that it holds the potential to further improve vehicle safety in the next decade in support of a Vision Zero which strives to eliminate fatalities and the seriously injured in road crashes,’ says Dr Niels Ebbe Jacobsen, President of Euro NCAP.‘Cars are becoming more advanced as manufacturers work towards their goal of autonomous and connected vehicles. We are not yet living in an era of fully self-driving cars but driving support technologies are becoming widespread. Given the importance of these assisted and automated driving technologies, Euro NCAP will adopt a penalty/rewards approach for cars that offer these systems. Also, Euro NCAP intends to accommodate all forms of connectivity and the various technical communication standards in the rating by evaluating each safety function in a technological neutral way.By developing timely voluntary standards for advanced safety technology, Euro NCAP sees an opportunity to act as a catalyst for accelerating uptake and promoting best practice, not just for passenger cars but also in the commercial vehicle fleet’, says Michiel van Ratingen, Euro NCAP’s Secretary General. ‘Collaboration with industry is essential and has been key to our success. We are looking forward to working together towards meeting the objectives outlined for the next decade.’Euro NCAP would like to sincerely thank all in the sector who provided input for ‘Euro NCAP Vision 2030: A Safer Future for Mobility’.
This Vision 2030 roadmap is produced in close collaboration with ANCAP.
Interesante lo de la evaluación del riesgo de incendio con los eléctricos.
Nuevos modelos a prueba:
DS DS9
Honda Civic
Hyundai Ioniq 6
Isuzu D-Max
Nio ET7
Nissan Ariya
Range Rover
Range Rover Sport
Renault Austral
Smart #1
Subaru Solterra (Usan al BZ4X)
Tesla Model S
Toyota Corolla Cross
Toyota Bz4X
Wey Coffee
Que flojo el DS, va a dar la razón a aquello de que es menos seguro por ser chino… tendria que haberse currado más ese aspecto. Puede que en China no sean tan exigentes y al ser un modelo desarrollado principalmente para allá no tuvieran en cuenta tanto esto.
Nueva ronda:
NIO EL7: 5 estrellas
https://www.euroncap.com/en/results/nio/el7/49770
NIO ET5: 5 estrellas
Euroncap, para 2026, añadirá nuevos requisitos: para tener las 5 estrellas necesitarás botones y palancas para los intermitentes, las luces de emergencia, la bocina, los limpiaparabrisas y la llamada de emergencia.
https://www.motor.es/noticias/euro-ncap-requisitos-cinco-estrellas-2026-2024100764.html
Empieza por Tes y termina por la?
🤣
Es que es normal, son elementos que podrían empezar a confundir al conductor. Junto con otras cosas, pero como hay comandos por voz, no será tan complicado
Yo no veo a una persona conduciendo decir «intermitente derecho encendido», «intermitente derecho apagado»…
Claro que cada vez hay más gente que no usa los intermitentes, algo que es multable y no se persigue…
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