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Alianza Renault-Nissan y Daimler AG

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  • Avatar de BLACK_SLR

      Alianza Renault-Nissan y Daimler AG.

      Avatar de BLACK_SLR

          Renault-Nissan Alliance y Daimler AG confirman sus planes de colaboración

        Aun quedan unas cuantas horas para que de comienzo la rueda de prensa conjunta entre Renault-Nissan y Daimler, pero la casa del rombo ya ha sacado su comunicado de prensa donde nos explica con todo detalle los puntos principales de este extraño matrimonio.

        Tras el salto tienes punto por punto todos los aspectos donde ambas multinacionales van a trabajar unidas por una causa común: La reducción de costes.

        Los primeros beneficiados van a ser el Twingo y el Smart ForTwo, que van a compartir plataforma, tecnología eléctrica, y podrán contar con más variantes, gracias al reparto de costes. ¿Quiere esto decir que el próximo Twingo tendrá motor trasero? Pues ni idea, pero lo que puedes dar por seguro es que Smart ampliará su gama una vez más, pero en esta ocasión parece que con más garantías. El Twizy y el Smart de tres plazas podrían ser otros de los alumbrados por esta coalición.

        También se habla de colaboración en el desarrollo de nuevos grupos motorpropulsores de pequeñas dimensiones por parte de Renault-Nissan que se verán implementados en la nueva gama de vehículos compactos de Mercedes-Benz (Clase A y Clase B).

        Los motores «gordos» de Mercedes llegarán a Infiniti, al tiempo que las mecánicas de la Mercedes Vito vendrán de parte de la división de vehículos industriales de Renault-Nissan (¿Se pasará a la tracción delantera?). Las compañías compartirán además su gama de vehículos industriales ligeros.

        Las compañías intercambiarán un 3,1% de su accionariado para ligar sus destinos, al tiempo que se abre la puerta a una mayor cooperación en compras conjuntas, nuevos mercados, y quien sabe si un mayor nivel de unión a medio plazo.

        http://es.autoblog.com/2010/04/07/renault-nissan-alliance-y-daimler-ag-confirman-sus-planes-de-col/

        Avatar de artinata

          hombre, tanto como motores gordos…

          en la nota de prensa dicen que infiniti usará sus motores de 4 y 6 cilindros.

          y sí, el twingo tendrá motor trasero. las versiones de 2 plazas de la plataforma serán fabricadas en hambach (no tengo claro que vaya a haber un twingo 2 plazas) y las 4 plazas en novo mesto.

          [url url=http://www.nissan-global.com/EN/NEWS/2010/_STORY/100407-01-e.html]http://www.nissan-global.com/EN/NEWS/2010/_STORY/100407-01-e.html[/url]

          Avatar de Fiorano

            Podéis descargar el texto completo de la noticia en el archivo adjunto.

            Avatar de CABO

              Parece todo muy bien pensado, son dos grupos que se complementan muy bien.

              Por otra parte me da algo de pena que Mercedes deje de ser una de las marcas donde no hay componentes de otras. Pienso que solo quedan Bmw y Honda.

              Avatar de artinata

                bmw comparte con peugeot los motores pequeños, y compartirán algunas cosas con mercedes. así que tampoco.

                de honda estoy pensando algo y desde que vendían todoterrenos isuzu y land rover no se me ocurre nada.

                Avatar de CABO

                  Es verdad lo de bmw, no habia caido.

                  Avatar de A.P.M.

                    Pues es interesante, y esperemos que esta vez si de frutos jejeje

                    Supongo que esta relación llegará a mayor nivel y se pueda ver plataforma común en compactos, como comentabamos Exeo y yo, aunque en mi opinion seria dificil jejeje, pero todo es posible en la industria

                    Avatar de BLACK_SLR

                        A ver si vemos un Infiniti AMG…

                      Avatar de Exeo

                        jejeje no creo

                        Avatar de Jng
                        Jng

                          No es que yo tenga nada contra el VQ35, que probablemente merezca todos los premios que ha recibido, pero para Europa les van a venir de perlas los cuatro cilindros y unos V6 menos tragones.

                          No sé qué significa esto para el futuro del V6 dci en Infiniti.

                          Avatar de Exeo

                            el V6 dci de renault nissan es un gran motor, al nivel de su competencia. Seguirán usandolo aunque solo sea por lo que ha costado su desarrollo.

                            Avatar de artinata

                              [quote]THE DAIMLER-RENAULT-NISSAN ALLIANCE
                              [url url=http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100408/OEM/100409900/-1]Zetsche to keep Renault pact ‘on Earth,’ avoid Chrysler replay[/url]

                              Automotive News — April 8, 2010 – 12:54 am ET

                              BERLIN (Bloomberg) — Dieter Zetsche says he has learned from Daimler AG’s failed merger with Chrysler and will make a linkup with Renault-Nissan pay off by focusing on cost savings and car development projects rather than control.

                              A 12-person group overseeing the partnership will have equal representation from each of the three companies. The alliance with Renault SA and Nissan Motor Co. is sealed by a “symbolic” 3.1 percent share swap rather than a full merger.

                              Zetsche was sales chief of Daimler-Benz AG when it bought Chrysler in 1998. Juergen Schrempp, CEO at the time, masterminded the combination with the third-biggest U.S. carmaker to create a global manufacturer that included an attempt to absorb Mitsubishi Motors Corp. In the nine years that followed, DaimlerChrysler lost $12.6 billion in market value. BMW AG’s value more than doubled.

                              “That was a marriage in heaven but didn’t end up in heaven,” Zetsche, CEO of Daimler, told reporters yesterday after a press conference to announce the new alliance. “We start on earth this time and stay there.”

                              Zetsche and Carlos Ghosn, who runs Renault and Nissan, want 4 billion euros ($5.3 billion) in savings and additional revenue from the pact by 2015 by sharing development costs for small cars and engines.

                              Hyundai, Mitsubishi

                              Zetsche, who ran Chrysler from 2000 to 2005 and took over the top job at Daimler from Schrempp in 2006, handed control of the U.S. automaker to Cerberus Capital Management LP in May 2007. Zetsche blamed limits on cost savings and technology sharing for the failure of the merger, saying U.S. consumers wouldn’t pay extra for Chrysler vehicles supplied by its Mercedes-Benz luxury brand.

                              Daimler sold a stake in Hyundai Motor Co. in 2004 following management squabbles with the Korean carmaker. It disposed of the Mitsubishi stake, which rose as high as 37 percent, in 2005. The holding was unwound after two years of sales declines at the Japanese carmaker, which admitted to hiding defects, pushing it to a record 215.4 billion yen ($2.3 billion) loss in the year to March 2004.

                              Now Daimler needs to boost its small-car operations in response to regulatory pressure to cut carbon-dioxide emissions, or face fines. Renault wants to improve capacity utilization and coverage of fixed costs at its French plants, where it is politically difficult to fire workers.

                              ‘Past Mistakes’

                              “The chances are clearly better that Daimler will make it work because the company has learned from past mistakes and is taking a more rational approach,” said Stefan Bratzel, director of the Center of Automotive at the University of Bergisch Gladbach, Germany. “Instead of a marriage in heaven, it’s a relationship of convenience that can grow into something more.”

                              Under yesterday’s accord, the automakers will develop common parts and design for a new generation of Renault Twingo and Daimler Smart small cars to go on sale in 2013 with conventional and electric powertrains.

                              Cooperation on engines and transmissions will extend further, with Renault-Nissan providing powertrains for a future range of Mercedes-Benz compacts. Daimler in turn will make its larger gasoline and diesel engines available for Nissan’s luxury Infiniti brand.

                              “Mercedes doesn’t feel threatened by Renault in higher-end cars, and Renault doesn’t feel vulnerable in smaller cars,” said Simon Empson, managing director of U.K. auto retail Web site Broadspeed.com. “From that point of view, it’s probably quite a good fit.”

                              “Our weakness is their strength and their weakness is our strength,” Ghosn said in an interview. “Our clients aren’t prepared to pay the prices that Mercedes customers do. That’s why there’s no mistrust.”

                              Ambitious?

                              Still, the 4 billion euros in savings, split between Daimler and Renault-Nissan, may be too ambitious, said Juergen Pieper, a Frankfurt-based analyst with Bankhaus Metzler, who estimates Daimler’s savings will probably reach only 500 million euros over the next five years.

                              By mandating that the next-generation Smart and Renault Twingo be based on Daimler’s rear-wheel, rear-engine design, the Mercedes-Benz manufacturer may raise the question of how the brand will win the scale needed to justify a “complex arrangement,” said Paul Newton, an analyst with IHS Global Insight in London.

                              “Daimler can’t afford the eight years it took for Renault and Nissan to work out their relationship, and the Mercedes maker still needs to prove that its corporate culture has changed sufficiently to accept partners,” Newton said.

                              For Ghosn as well as Zetsche, the agreement may also reflect a new approach to consolidation that draws on the lessons of past failures.

                              No Haggling

                              Renault and Nissan tried to set up an alliance with the former General Motors Corp. in 2006 to save costs by sharing production, development and purchasing. Talks between Ghosn and former GM CEO Rick Wagoner ended without an agreement. Haggling over savings “was one of the reasons that our discussions with GM failed,” Ghosn said.

                              Renault-Nissan and Daimler struck agreement on a first round of joint projects without revealing how much they expected to benefit or negotiating an equitable redistribution of synergies, Ghosn said yesterday. “I don’t know what Daimler’s synergies are — they haven’t shown me their accounts and I haven’t shown them ours.”

                              A cross-shareholding underpins Renault and Nissan’s 11- year-old alliance. Renault owns 44 percent of Nissan, which in turn owns 15 percent of Renault. Renault, France’s second-biggest carmaker, bought a controlling stake in Nissan in 1999 when the Japanese automaker was nearing bankruptcy.

                              ‘Arms length’

                              The pact with Daimler may be the first of other similar “arms-length” cooperation deals among carmakers determined to maintain autonomy while sharing more costs, Ghosn said. Renault-Nissan is open to further partnerships as it seeks opportunities in new markets and product areas, he said.

                              For Zetsche, who had his employment contract extended through 2013 seven weeks ago, to prove that the Renault-Nissan linkup works may be his top priority in the next years.

                              “Daimler doesn’t have the option to fail again,” said Bratzel, the Center of Automotive director. “It’s existentially critical that Daimler makes its small cars a success.”[/quote]

                              Avatar de michael123

                                HI,Carlos Ghosn, Chairman and CEO of the Renault-Nissan Alliance, said: “The Renault-Nissan Alliance knows how to work successfully in collaborative partnerships, and this experience is extremely valuable in today’s and even more tomorrow’s global auto industry. This agreement will extend our strategic collaboration and create lasting value for the Renault-Nissan Alliance and Daimler as we work on broadening and strengthening our product offering, efficiently utilizing all available resources and developing the innovative technologies required in the coming decade.”

                                Avatar de kiko

                                  Como descuiden por segunda vez la calidad, como hicieron durante su alianza con Chrysler, esta vez el mercado no se lo perdonará.

                                  Avatar de Fiorano

                                    [quote quote=»kiko»]
                                    Como descuiden por segunda vez la calidad, como hicieron durante su alianza con Chrysler, esta vez el mercado no se lo perdonará.
                                    [/quote]

                                    La calidad de qué? Si no van a compartir interiores ni materiales, cada uno sigue con su proveedor.

                                    Avatar de kiko

                                      Ok Fio, no había leído bien lo siento 😉

                                      Avatar de ferrol

                                        Por Alemania dicen que los nuevos motores 1.6 y 1.8 de Renault serán «mercedizados» según los requerimientos de Daimler y sus estándares de calidad. Motores que tendrán que «trabajar y sonar» como motores Mercedes, aseguran.

                                        Avatar de Exeo

                                          [quote quote=»ferrol»]
                                          Por Alemania dicen que los nuevos motores 1.6 y 1.8 de Renault serán «mercedizados» según los requerimientos de Daimler y sus estándares de calidad. Motores que tendrán que «trabajar y sonar» como motores Mercedes, aseguran.
                                          [/quote]

                                          el que haya dicho tal cosa no sabe nada de como fabricar un motor

                                          Avatar de CABO

                                            [quote quote=»Exeo»]
                                            [quote quote=»ferrol»]
                                            Por Alemania dicen que los nuevos motores 1.6 y 1.8 de Renault serán «mercedizados» según los requerimientos de Daimler y sus estándares de calidad. Motores que tendrán que «trabajar y sonar» como motores Mercedes, aseguran.
                                            [/quote]

                                            el que haya dicho tal cosa no sabe nada de como fabricar un motor
                                            [/quote]

                                            Eso basicamente lo dice la nota de prensa.

                                          Viendo 20 entradas - de la 1 a la 20 (de un total de 47)
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