Dark Light

Hyundai Santa Fe mk4 (2018-2023)

INICIO FOROS NOVEDADES Vehículos presentados Hyundai Santa Fe mk4 (2018-2023)

  • Este debate tiene 129 respuestas, 22 mensajes y ha sido actualizado por última vez el hace 1 año por Avatar de The_OscoThe_Osco.
Viendo 20 entradas - de la 81 a la 100 (de un total de 130)
  • Avatar de DTM995
      Avatar de San Ginés

        Cualquiera diría que tenemos ya la versión definitiva.Ganas de verlo dando vueltas por Almería, Murcia.

         

        Avatar de olo
        olo

          Primer teaser.

          Avatar de The_Osco

            Sé que es un teaser, pero tiene pintaza

            Avatar de DTM995

              La boca es enorme con las luces y todo, pega un buen cambio.

              Avatar de San Ginés

                Presentación en Junio? Creo que si.

                Avatar de San Ginés

                  Bonito sitio para realizar la presentación oficial https://es.wikipedia.org/wiki/Santa_Fe_(Granada)

                   

                  Avatar de The_Osco
                    Avatar de San Ginés

                      Santa Fe ha sacado el hacha de guerra, v6 cdi 48 v al poder.

                      Avatar de San Ginés

                         

                        Avatar de DTM995

                          Se presenta el 8 de Junio

                          Avatar de San Ginés

                            Bueeeenooo será en España? Dios dirá.

                            Avatar de San Ginés

                              Desde luego teniendo de CEO al Sr. Muñoz sería una gran publicidad para Hyundai y España.

                              Avatar de olo
                              olo

                                Presentado oficialmente.

                                – Cambia de plataforma a la utilizada por el nuevo Sonata e incorpora un nuevo lenguaje de diseño.
                                – Incorpora el Terrain Mode selector, un sistema para elegir entre cinco modos de conducción.
                                – Nueva pantalla central de 10,25 pulgadas.


















                                NOTA DE PRENSA

                                A bold new design for a distinctive look

                                The new Hyundai Santa Fe exterior design makes a unique statement in the SUV segment, combining rugged presence and sophistication. The striking front end design stands out through its distinctive wide grille shape, embracing the main headlamp units. The accentuated 3D pattern of the grille mesh emphasizes its robust character. Unique, eye-catching T-shaped LED Daytime Running Lights (DRLs) create an unmistakable signature graphic and also reveal the turn signal as dual function.

                                On the lower bumper, the robust skid plate embraces the lower air intake, forming a clamp shape and visually supporting the main grille architecture. To complete the powerful presence of the front end, the corners are dominated by vertically-oriented aerodynamic inlets that improve air flow efficiency and strengthen the upright and robust impression.

                                Wider wheel arch claddings and new alloy wheel designs, including a 20-inch option, reinforce the strong character of the new Santa Fe. At the rear, the new taillight design with horizontally-stretched graphics visually reinforces the width of the body. A red reflector band has been added to connect the taillights. To achieve harmony and refinement, the designers shaped the rear bumper fascia with focus on achieving a calmer, more sophisticated rear end design. This underlines the wide stance and strength of the vehicle. Through its exterior design, the new Santa Fe demonstrates the maturity and confidence which reflect the premium qualities of Hyundai.

                                New Luxury Package for a more premium feel

                                For the first time in a Hyundai vehicle, the new Santa Fe also offers an optional Luxury Package for an even more sophisticated feel. The trim’s exterior includes a dedicated 20-inch wheel design and front and back lower bumpers and side cladding which match the body paint colour, rather than matte black.

                                New, premium interior design options

                                The new Hyundai Santa Fe interior now provides more space, comfort, and convenience compared to the previous model. It takes the car to a new level of luxury with every component finished in premium soft-touch materials. It features a new lower dashboard design, a redesigned centre console and a new 10.25-inch AVN touchscreen. The new floating centre console with shift-by-wire buttons is connected to the crash pad in a smooth curve. For the first time, the new Santa Fe comes with a Terrain Mode selector: a control knob located in the centre console to conveniently switch between different drive modes.

                                The buttons are all centered for intuitive and ergonomic use. From the driver’s seat, everything is within easy reach. The cupholder can be closed when not in use and the tray under the console provides additional storage space. The premium interior updates are rounded off by a new 12.3-inch fully digital cluster.

                                More efficient and new electrified powertrains

                                Following the popularity of the Kona Electric and Hybrid, Hyundai’s best-selling subcompact SUV, Hyundai expands its electrified SUV line-up to its flagship SUV in Europe. The new Santa Fe is the first Hyundai in Europe to go on sale with the new ‘Smartstream’ hybrid and plug-in hybrid powertrain. More information on the new Santa Fe powertrain line-up will be released in the near future.

                                New platform for a better performance and improved safety

                                The new Hyundai Santa Fe is the first Hyundai model in Europe and first Hyundai SUV globally based on the all-new third-generation Hyundai vehicle platform. The new platform allows for significant improvements in performance, handling, fuel efficiency and safety.

                                By featuring a system that controls the flow of air, the new platform improves air movement through the engine bay and allows heat to dissipate. This enhances stability in the lower part of the vehicle. Vehicle stability is further enhanced by the lowered position of heavy equipment within the platform, which reduces weight and lowers the centre of gravity. Aerodynamics have also been improved so that air resistance is minimised to deliver excellent fuel efficiency, power and driving performance.

                                The fixed points for the steering arms have been positioned closer to the middle of the front wheels, allowing for more agile handling. Meanwhile, noise, vibration and harshness (NVH) performance is improved through reinforced sound-absorbing systems in vibration-sensitive parts.

                                The new platform also brings with it significant improvements in collision safety, thanks to improvements in engineering. Through the use of a multi-load path structure, hot stamping, and the integration of a super high-tensile steel plate, the platform will enable the car to better absorb the impact in the event of a collision while at the same time minimising the deformation of the passenger space.

                                The new Hyundai Santa Fe will be available in Europe starting September 2020.

                                Avatar de The_Osco

                                  Les ha quedado muy chulo, además el blanco le sienta de perlas que a los coches grandes y a los SUV generalmente no les suele quedar bien.

                                  Por fuera y por dentro, mis dieses Hyundai

                                  Avatar de DTM995

                                    Gran cambio y para mejor, la parrilla es un poco enorme pero me gusta el frontal. El interior parece de mas calidad.

                                    Avatar de DTM995

                                      Avatar de The_Osco

                                        Cuanto más lo veo más me gusta, es que luce como un concept car, sí, con esas llantas de 35 pulgadas psrece un micromachine, pero en líneas generales.

                                        Brutal

                                        Avatar de Coronel

                                          The new Hyundai Santa Fe is the first Hyundai model in Europe and first Hyundai SUV globally based on the all-new third-generation Hyundai vehicle platform. The new platform allows for significant improvements in performance, handling, fuel efficiency and safety.

                                          Veo que utilizan la nueva plataforma 3 del grupo Hyundai. Ha mejorado comportamiento y acabados. El próximo i30 con esta plataforma (si utilizan la suspensión multibrazo en el eje trasero y no eje torsional, hay 2 versiones), el mismo acabado interior y un diseño que no la cague, puede convertirse en una referencia en los Hatchbacks, aún queda mucho para los vehículos de combustión guste o no.

                                          No hay casi “electrolineras” de carga rápida y cada vez hay más limitaciones de usar el coche en las ciudades, más zonas “peatonizadas” y menos sitios donde aparcar. ¿Qué más da que sea electrico o no? Están haciendo que el futuro del coche sea el “no coche”. ¿En pueblos sin infraestructura eléctrica va a funcionar el coche eléctrico?¿En zonas del interior?

                                          Para  carga de 15-20 min necesitas un cargador de 800 V y 350 Kw, ojalá pusieran muchas de estas pero lo veo muy difícil, no soy anti coches eléctricos pero lo veo complicado.

                                          Avatar de San Ginés

                                            Efectivamente, muy complicado en España tener supercargadores por todos los sitios más cuando los ciudadanos de esta santa nación decidieron tener puertas giratorias en las grandes eléctricas, gasísticas-petroleras, etc.Nos dejamos gobernar por los peores.Personalmente pienso que este Santa Fe se hará con un buen cacho del pastel, pues no tendrá competencia, les ha salido francamente muy bien, creo que viendo fotografías de alta resolución será de armas tomar.Encantador y mis felicitaciones a Hyundai.

                                          Viendo 20 entradas - de la 81 a la 100 (de un total de 130)
                                          • Debes estar registrado para responder a este debate.