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Etiquetado: Información Renault, Renault
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pues ahora se vende razonablemente bien 😉 no en españa, que es un desastre en ventas en general para todas las marcas.
LES AMBITIONS DE RENAULT DANS LES MOTEURS HYBRIDES 25 mai
Renault intègre les moteurs hybrides dans sa stratégie. « Une fois que l’on maîtrise bien l’électrique, on est plus à l’aise pour faire de l’hybride, et d’autre part nous nous appuyons sur l’expérience de Nissan », explique Gaspar Gascon Abellan, directeur des projets moteur diesel du constructeur. « Nos premiers hybrides seront en haut de gamme et l’idéal serait d’avoir une cinquantaine de kilomètres en fonctionnement tout électrique », ajoute-t-il.
Pour ses futures motorisations hybrides, Renault a écarté l’alternodémarreur à courroie de Valeo, jugé trop coûteux (1 000 euros), en faveur d’un simple démarreur renforcé. « Nous estimons que l’équation économique n’est pas encore correcte pour une solution de grande série », explique Jacques Prost, directeur de la mécanique du constructeur. Pour la même raison, Renault pense que l’hybride diesel est une solution économiquement délicate en V.P., mais plus pertinente en V.U. (AUTOSTRATINTERNATIONAL 25/5/11)
planete Renault.
En su momento lei que Renault iba a dar el salto de los gasolina/diesel a los electricos, sin el paso intermedio de los hibridos. Hacen bien en rectificar. Y si lo que dice ahi es cierto, supongo que en el Vel Satis veremos un modelo hibrido…
es lo natural…
a dia de hoy lo ideal seria tener una gama de motores gasolina-gasoil eficilentes
luego algun hibrido que mueva al vehiculo con soltura…y los electricos…
asi cubres todo el mercado…
de hecho los electricos no se si se venderan muchos…a pesar de que dan ayudas…
Los electricos ahora mismo, en mi opinión, venderán pocos, pero mas por miedo de las personas que otra cosa… ¿Donde se recarga?
¿Porque no puedo hacer 400km del tiron?Serian 2 de las preguntas que uno se haria. Pero claro, si seguimos con el pensamiento de un gasolina/diesel, la 2ª pregunta echa al traste toda la idea del electrico.
Habria que cambair el chip, y ahora mismo es complicado…Con los hibridos lo solucionas de un plumazo, porque siguen dependiendo del combustible para moverse…
Estoy mirando el video de la conferencia de prensa del salón de Frankfurt. Todavia llevo poco tiempo viendolo, pero atención Nuevo energy tce115
http://i55.tinypic.com/mr3ns.jpg Ahi pone Megane range, es decir, que terminará acabando en el Megane ¿no?. Supongo que en el phII o en el Megane IV, aunque yo espero que sea ya en el primero…
más, en este caso del energy dci110 con unas sorpendentes emisiones
http://i53.tinypic.com/332rm6p.jpg Que estaremos hablando, de ¿4 L/100km?
Bueno, los dos motores llegan el año que viene al Megane mas detalles del energy tce, y su video
http://i52.tinypic.com/9fmrnc.jpg
http://i51.tinypic.com/263c93r.jpg video
[youtube youtube=425,350]t9kL0P15pAU[/youtube]la verdad que tengo ganas de que saquen sus motores turbo gasolina renault…que siempre ha tenido buenos motores de este carburante… salu2
Otra novedad
Parece que se confirma la aparición de un nuevo coupe. Este se situaria entre el Megane coupe y el Laguna coupeUtilizaria la nueva plataforma C/D (tracción delantera) y Renault Sport estará involucrado en su creación
Edito: podria salir en 2014, cuando se hayan renovado los otros coupes…
edito de nuevo: según parece, el Laguna ciupe no se renovariaLa info sobre los motores, gracias a Dilinger, de forocoches The 1.5 dCi metamorphosis
[youtube youtube=425,350]1wj-Hy5eKtM[/youtube]
The Energy dCi 110 engine is a real jewel of technologies. Its evolutions compared to the 1.5 dCi engine are: a turbocharger architecture, an individualised spray cone angle and reduced friction, as well as a carryover of the Energy dCi 130’s ‘technology package’.
Energy dCi 110 offers reduced load losses thanks to an innovative turbo architecture. The path where intake air travels, has been simplified to achieve more efficient, uprated turbo performance without increasing fuel consumption. Moreover, a low inertia turbo improves response at low engine speeds thanks to the optimised size of the blade.The more precise spray pattern significantly improves combustion performance (15 percent less unburned fuel), which in turn has a beneficial effect on fuel consumption and CO2 emissions. Individualised spray cone angle technology compensates the natural nozzle offset inherent in eight-valve engines due to the asymmetry of the intake and exhaust valves. Injection is ensured by seven-hole piezoelectric injectors.
Friction-related energy losses have been reduced, meaning that less fuel is required to deliver the same quantity of energy. Other benefits are longer engine life and enhanced robustness.
An engine fitted for the Energy family
Features carried over from the Energy dCi 130 engine’s ‘technology package’ revolve around 3 main technologies:Stop & Start technology with braking/deceleration energy recovery (ESM) involves automatically cutting the engine when the vehicle is at a standstill. When driving exclusively in built-up areas, fuel savings can amount to more than one litre per 100km. When the driver presses on the clutch pedal again, the engine fires up instantly. To cope with all this repeated starting, the starter motor has been uprated (starter, starter ring gear), as has the fuel injection system (pump and high-pressure injectors). The engine has been engineered for 410,000 starting cycles (over 300,000km), which is almost seven times more than the same figure for a conventional engine. ESM (Energy Smart Management) is a system that allows the kinetic energy produced under deceleration/braking to be recovered by the alternator and stored in the battery. Functions which consume electricity (heater, lights, radio, etc.) are directly fed by the battery to ease the work of the alternator. Recovered energy is notably employed to restart the vehicle.
EGR (Exhaust Gas Recirculation): Renault has innovated with the launch of the European market’s first engine to feature low pressure EGR technology. This solution recovers exhaust gases further downstream, once they have been through the turbine and particulate filter. They are cooled in a low pressure intercooler which enables them to be recirculated through the turbo mixed with air and thereby increase turbo pressure. The gases are then cooled by air in the turbo radiator and used for combustion a second time. This so-called ‘cold loop’ enables emissions of nitrogen oxides to be cut more efficiently than is the case with a conventional high pressure EGR, while engine efficiency is improved and combustion is of a higher quality. Low pressure EGR technology calls for an engine architecture that minimises the distance between the catalytic converter / particulate filter and the air intake, an arrangement known as a post-turbo after-treatment system. This proximity enables catalytic converters and particulate filters to function at higher temperatures and therefore more efficiently.
Thermostat-controlled automatic-flow rate oil pump: the capacity of the oil pump (and therefore oil pressure) is adjusted as a function of the engine’s needs at any given moment in order to reduce the pump’s energy consumption. An oil temperature sensor makes real-time adjustments to minimise viscosity-related friction, which has a beneficial knock-on effect on fuel consumption.Sober and environment-friendly
The Energy dCi 110 engine offers fuel consumption savings and reduced CO2 emissions thanks to torque increase of 20Nm to 260Nm, available from as low as 1,750 rpm. The power output remains unchanged with 110 hp at 4,000 rpm.
Thus equipped, Mégane Energy dCi 110 becomes a new spearhead for the range with CO2 emissions as low as 100g/km, equivalent to fuel consumption of just 4 litres/100km.
The catalytic converter/particulate filter arrangement and low pressure EGR technology facilitate the engine’s conversion to Euro 6 legislation. To the same end, the compression ratio has been increased from 15.2:1 to 15.6:1.ENERGY TCE 115
[youtube youtube=425,350]zFj-LzVU7TU[/youtube]
The Energy TCe family marks a fresh development in Renault’s petrol engine strategy and is expected to account for 85 per cent of the brand’s petrol engine sales in Europe by 2015. The Energy TCe 115 is a 1.2-litre engine with unprecedented performance and a model of fuel efficiency.
The best power
The Energy TCe 115 engine is equipped with a low-friction timing chain.
This brand new engine is poised to appear in the first half of 2012, initially in the Mégane and Scénic range where it will gradually replace the 1.6 16V 110hp (type K4M). Compared with the latter, it will represent an uprated performance package despite its 25 percent smaller cubic capacity:
a turbocharged four-cylinder 1.2-litre engine (1,198cc) with direct injection.
maximum power of 115hp (plus 5hp).
peak torque of 190Nm (plus 40Nm) at 1,750 rpm, with 90 percent available from 1,500 rpm;
reduction in fuel consumption by 25 per cent. That works out as a saving of more than 1.5 litres/100km compared to the engine it replaces and will give the car a range close to that of a diesel.
running costs will also take a significant plunge thanks to the combination of its timing chain and low fuel consumption and CO2 taxes.
new-generation downsizing: on an all-aluminium block, an unprecedented specific power of 100hp/litre for a 1.2 petrol engine. A three-cylinder, 900cc 90hp TCe engine will soon be marketed showing it is a modular family.Performance-improving, efficiency-enhancing technologies
Renault’s first turbocharged, direct-injection petrol engine – the Energy TCe 115 – is particularly responsive. Thanks to peak torque of 190Nm, a figure worthy of a two-litre powertrain and available from as low as 1,750rpm, the Energy TCe 115 delivers the acceleration and mid-range response expected of a 1.6-litre engine.
This has been made possible thanks to a range of new technologies, some of which come from the world of F1:‘Square’ engine architecture: takes up less space yet delivers the same performance
1. Reduced friction: friction-related energy losses have been reduced, meaning that less fuel is required to deliver the same quantity of energy. Other benefits are longer engine life and enhanced robustness.2. Variable-rate oil pump: oil pressure is electronically monitored and adjusted as a function of how the engine is being used. The benefit to the customer is lower fuel consumption and CO2 emissions.
3. Low-friction timing chain: this optimised timing chain is equipped with a hydraulic tensioner which keeps it permanently taut to minimise friction.
4. Graphite-coated piston skirtsDLC (Diamond Like Carbon) coated cam followers, a technique that has been employed in F1 for some years. Benefits are significantly reduced friction and enhanced energy efficiency for uprated performance and improved fuel consumption.
Direct fuel injection: fuel is injected directly into the combustion chamber to optimise efficiency by carefully adapting the strategy as a function of how the engine is being used. The result is improved combustion and, consequently, lower fuel consumption and CO2 emissions. Double cam-phasing
Variable Valve Timing (VVT). Combined with an integrated turbo manifold, VVT ensures that maximum torque is available at low engine speeds and across a broad rev-band.
Stop & Start with ultra fast start-up: at a standstill, the system automatically detects the position of each piston and injects fuel into the most favourably-placed cylinder, in the same way as a cyclist presses on the uppermost pedal when pulling away. Re-starting is instanThe expertise of Renault Sport F1 channelled for the Energy TCe 115
Renault has sought to dial Renault Sport F1’s technological excellence into the design of its Energy engines. The Powertrain Engineering Department has accordingly called on talent from the world of Formula 1 to work on its new engines. Following the example set by Philippe Coblence, who worked on the Energy dCi 130 (type R9M), Jean-Philippe Mercier was tasked with engineering the Energy TCe 115.
Jean-Philippe Mercier (Powertrain Engineering Manager, Energy TCe 115 family):
“As early as the 1980s, we stood out as pioneers of downsizing in F1. Even in those days, we were getting some 850hp out of our 1,500cc turbocharged V6. The experience we have accumulated has brought us a thorough understanding of powerful engines for their size. My input has focused on the Energy TCe 115’s specific power, and the result is 100hp/litre, a first for a 1.2-litre engine. And Renault has no intention of stopping its work there!”
Me ha llamado la atención, que habrá un 0.9 tricilíndrico derivado del 1.2 y con 90 cv.
El 1.5 sigue con correa, pero mencionan una de larga vida. No ponen cuánta será esa vida.
A.P.M., con lo informado que estas de Renault, ¿eres de algún concesionario?¿no vas a Sevilla? Renault reúne este lunes a 9.000 comerciales en la presentación mundial de sus vehículos eléctricos
[url url=http://www.europapress.es/andalucia/sostenible-00672/noticia-renault-reune-lunes-9000-comerciales-presentacion-mundial-vehiculos-electricos-20110928145024.html]http://www.europapress.es/andalucia/sostenible-00672/noticia-renault-reune-lunes-9000-comerciales-presentacion-mundial-vehiculos-electricos-20110928145024.html [/url] [quote quote=”Fernandoooooooo”]
A.P.M., con lo informado que estas de Renault, ¿eres de algún concesionario?¿no vas a Sevilla?Renault reúne este lunes a 9.000 comerciales en la presentación mundial de sus vehículos eléctricos
[url url=http://www.europapress.es/andalucia/sostenible-00672/noticia-renault-reune-lunes-9000-comerciales-presentacion-mundial-vehiculos-electricos-20110928145024.html]http://www.europapress.es/andalucia/sostenible-00672/noticia-renault-reune-lunes-9000-comerciales-presentacion-mundial-vehiculos-electricos-20110928145024.html [/url] [/quote] Que va, solo cotilleo, no curro en nada relacionado de los coches jejeje.
Dentro de las paginas que tengo de coches, está la de planete Renault, donde siempre hay alguno que otro que suelta prenda jejeje.Según dice, Renault tendrá un alto de gama, compartiendo plataforma con Mercedes Renault s’allie à Mercedes pour son futur haut de gamme
La prestigieuse firme allemande fournira la plate-forme d’une future française de luxe.
Un haut de gamme Renault-Mercedes ! Qui l’eut cru ? « Il y aura un véhicule de haut de gamme Renault sur une plate-forme Daimler (Mercedes), qui sera produit en Europe », assure Carlos Ghosn. Ce modèle de luxe « arrivera dans la deuxième partie du plan, c’est-à-dire entre 2014 et 2016 », souligne le PDG. Une grande première. On se rappelle le projet de grande Renault-Volvo franco-suédoise, au début des années 1990… Mais, celui-ci n’avait jamais vu le jour, pour cause de rupture entre les deux constructeurs. Renault préfère aujourd’hui s’adresser à son nouvel allié allemand qu’à Infiniti, la branche de luxe de son partenaire nippon Nissan. Daimler est spécialisé dans « le haut de gamme au goût européen », lâche en effet le PDG.
Il avait déjà été annoncé, au dernier salon de Francfort à la mi-septembre, que Daimler fournirait des moteurs à quatre et six cylindres essence et diesel… à Infiniti. Ce dernier doit aussi utiliser une plate-forme du constructeur de Stuttgart pour sa prochaine compacte. Mais, il n’était pas question jusqu’ici de coopération entre Daimler et Renault dans ce qui est au coeur du savoir-faire de la firme à l’étoile. Daimler y trouve l’intérêt d’un allongement des séries, générateur d’économies d’échelle. Par ailleurs, il s’agit d’une contrepartie logique à l’assistance fournie par Renault dans les utilitaires (un Kangoo restylé sera vendu par Mercedes dans un an), les petits modèles (Smart et Renault biplaces, Smart quatre places et remplaçante de la Twingo) et moteurs (petit diesel pour les Smart et la future Mercedes A). La firme au losange y trouve l’avantage d’une plate-forme et de motorisations affûtées de grande qualité. Et ce, alors qu’elle compte arrêter prochainement la fabrication de son propre V6 diesel, produit à trop peu d’exemplaires pour être rentable. Par ailleurs, Renault n’a pas les moyens de développer une plate-forme spécifique. Mercedes produit ainsi plus de 200.000 exemplaires de la seule Classe E par an, quand Renault peut à peine tabler en Europe sur quelques milliers d’exemplaires pour un tel modèle.
Quatre projets « à l’horizon 2014-2016 »
La collaboration franco-allemande dans le haut de gamme ne s’arrêtera pas là. Carlos Ghosn assure qu’il y existe quatre projets dans ce créneau, toujours « à l’horizon 2014-2016 ». « Il y aura des successeurs de l’Espace (monospace) et du Koleos (4×4 sur base Nissan produit en Corée), des Laguna (modèle de gamme moyenne supérieure) et Vel Satis (grande berline) ». Or, ces deux derniers devraient être « développés sur une plate-forme de l’Alliance Renault-Nissan, que Daimler pourrait utiliser aussi à son tour »… Renault et Nissan ont échangé au printemps 2010 des participations (3,1 % du capital) avec le groupe germanique.
Alain-Gabriel Verdevoye – 24/10/2011
Planete Renault
Si eso es cierto, ¿no entrarian en “confrontación” el Vel Satis II y ese alto de gama?
Por cierto, es muy raro el ultimo parrafo, hablando de colaboración para el Koleos, Laguna, Vel Satis y Espace, cuando estos tienen que partir de la plataforma C/D de Renault-Nissan, no de Mercedes ni de la colaboración entre los 2 gruposPura especulación. Un artículo de un medio francés que no llega ni a rumor. El autor se hace unas cuantas pajas mentales elucubrando sobre la posibilidad que el alto de gama de renault tenga plataforma daimler, hablando de un supuesto fracaso de un V6 propio de renault que no tiene (renault usa el V6 de nissan que no se cuantos premios tiene ni en cuantos coches se monta y ni que decir del V6 dci que recibe halagos por todos lados) y mezcla la producción de un clase E en un año con un alto de gama de renault, que no tienen nada que ver. No hay por donde cogerlo. Además, el texto no habla de colaboración con daimler para los modelos de 2014 a 2016. Habla que Daimler podría utilizar la plataforma que usará para el futuro laguna y futuro alto de gama. Que es bastante diferente. Pura elucubración, mas cuando los sustitutos del laguna y el futuro alto de gama ya están mas que asignados a Corea y llevan mas de un año trabajando en ellos.
Ya me imaginaba, porque no lo entendia bien jejeje ¿Para que usar la plataforma C/D de Renault, cuando ya están estrenando la pequeña para los A, B, miniCLS y miniML? No tendria sentido
Como tampoco tener 2 altos de gama como dice ese articulo. Si se piensa un poco (al preiodista no creo que le sea dificil), se daria cuenta que no tiene sentido¿El Laguna asignado en Corea? Su diseño supongo ¿no? Porque si no, seria otra “patada” a Francia
😀 el diseño se hace, como todo renault, en technocentro en unión con los centros del pais donde vaya a fabricarse. En este caso laguna se fabricará en Corea. Sandouville queda para fabricar comerciales para renault y daimler. Van a fabricar mas coches que teniendo el laguna y el espace juntos. No es precisamente una patada 😉 Pero la alianza no consistia en compartir algunos elementos como motores y otros componentes??? Va a haber plataformas compartidas???
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