INICIO › FOROS › NOVEDADES › Vehículos presentados › Koenigsegg Jesko (2019)
Etiquetado: 2019 Koenigsegg Agera RS, koenigsegg, Koenigsegg Jesko (2019)
- Este debate tiene 58 respuestas, 7 mensajes y ha sido actualizado por última vez el hace 2 semanas, 3 días por
A.P.M..
-
Precisamente es lo mejor del automático, te permite centrarte en lo importante, ir más a saco en todo momento, tener menos distracciones y las manos bien puestas en el volante.
Y si es con levas ya la relación con el coche aún mejor🥰
Lo importante es acelerar y frenar, no?, voy decir 2 cosas que viniendo de mi puede sonar a sacrilegio, pero me quedo con Hamilton y detesto a Ferrari.
El que quiera entendenderlo, sabrá por qué lo digo.
Doy una pista, Senna en Mónaco.
Nunca me cansaré de ver aquello, eso es conducir de verdad.
Por último, prefiero mil veces el Yaris GR que cualquier Ferraris actual.
Si tú eres feliz así
yo he llevao un gr yaris y un levante trofeo. (Y no cambio el peyote automático hasta que muera por otro)
disfruta del manual y las fantasias de senna y mil historias
Y ahora me diras que prefieres un SUV a la «conducción de verdad», no?, tu mismo.
Si me dieran a elegir por un kilo, me quedo viendo YouTube antes que el Maserati, aunque me ofrecieran el italiano por el monto antes dicho, y te lo dice alguien que lleva en el paro 6 años, buscándome la vida durante ese tiempo.
Y con ello no quiero decir que me crea que sea Senna, no estoy tan loco como para decir semejante sandez.
A lo que voy es que «dame un V12 manual» antes que todo lo que se ve actualmente.
Si hay algo de lo que sentir envidia de los yankees es que se van a quedar como el reservorio del manual, y manda webs que eso acabe haciéndose realidad, pero las cosas son como son, y el chocolate espeso.
Por último, me quedo cien mil veces con el Regera antes que con el Jesko, aquello sí que era una verdadera obra de arte de la ingeniería automotriz, simplemente por ser el único coche que prescinde de cualquier caja de cambios (si Google y mi memoria no me juegan una mala pasada).
Demasiada ignorancia, a ver si un día pruebas un ferrari tipo 296 y luego tienes las narices de decir, nah. Me quedo con un seat ibiza manual que me da mas sensaciones😂
Algún día probaras un automático actual y no de principios de siglo y entenderas porque en lambo, porsche o ferrari ya van así (y no les va mal)
y el día que tengas uno y veas lo que es despreocuparte en el día a día e incluso en el mantenimiento. Le he cambiado el aceite a la caja porque lo pedí y fueron 150 euros. El coche va como la seda. Y el mio es un cambio normalito no es nada de doble embrague ni cosas más sofisticadas, pero el día que toque, sin pensarlo.
Acabo de leer lo del regera y me dejas a cuadros, o pides manual o no quieres marchas😂
pillate un tesla entonces😜
Nah el día que se alineen los astros y haya quedada de cochespias verás😏
Jode*, lo he dicho como amante de la ingeniería en general, como a alguien que está «enamorado» de Tesla y de su prodigiosa mente.
Alguien que es capaz de hacer realidad todo lo que se le venía a la cabeza sin necesidad de utilizar un boli y un papel.
Alguien que se arruinó por que no necesitaba de patentes para hacer realidad lo que imaginaba.
Si hay una persona a la que admiro de verdad es a Nicola, después a Einstein y por último a Hopkins… pero si me dieran a elegir entre cual de lo traes, no tendría ninguna duda, alguien que es capaz de vencer a Graham Bell, el primero en implementar de verdad la jaula de Faraday, ese es, para mí, un verdadero revolucionario, alguien que, parafraseando Jonathan Nolan, «nació 40 años pronto o 40 años tarde».
Yo me considero un escritor (tengo un libro publicado que no se lo recomiendo ni a mí peor enemigo) con alma de ingeniero, amante tardío de las derivadas, del cálculo infinitesimal, y de la geometría de Hilbert.
Parafraseando a Homero…
«Tu vives en la casa de gominola, de la calle piruleta».
Lo sabes mejor que nadie que eso no va a ocurrir, antes aparece un unicornio que haber «quedada cochespiera»… asúmelo,yo hace tiempo que lo hice y tú deberías de hacer lo mismo.
Koenigsegg Jesko Attack
Edición especial con fibra de carbono brillante y oro de 24 quilates
https://www.autonocion.com/imagenes-informacion-koenigsegg-jesko-attack-fibra-de-carbono-y-oro/
No se si lo pongo bien aquí, pero la marca está preparando algo más gordo todavía, y por el teaser, parece que podría ser una revisión del Jesko, una versión más brutal…o incluso un coche de carreras…
https://www.instagram.com/reel/DLKy5qKI7X2/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
https://www.instagram.com/reel/DLIJKmxIJgx/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
Koenigsegg acaba de mostrar al público la actualización del Jesko, llamado ahora Sadair’s Spear
- más potente: 1300 (98) o 1625cv (Etanol E85)
- peso en seco: 1.285 kg (35 menos que el Jesko)
- nuevo kit aerodinámico (cola larga, alerón, detalles…)
- solo habrán 30 unidades, que ya estarán vendidas
- 3.85 millones de € por unidad
https://www.motor.es/noticias/koenigsegg-sadair-spear-2025108878.html
Nota de prensa, en inglés
The New Koenigsegg Sadair’s Spear
SADAIR’S SPEAR
Koenigsegg proudly presents Sadair’s Spear.
With increased power, reduced weight, a track-focused interior, upgraded brakes and suspension, and finely tuned aerodynamics, Sadair’s Spear delivers an extraordinary combination of blistering track capability and full road legality across global markets and sets a new bar in Koenigsegg´s performance evolution.
A Name Rooted in Heritage
The inspiration behind the name «Sadair’s Spear» is deeply personal. Christian von Koenigsegg previously honoured his father, Jesko, on his 80th birthday by naming the Koenigsegg Jesko after him—a heartfelt tribute for his invaluable support during Koenigsegg’s formative years.
Jesko von Koenigsegg was a passionate gentleman jockey with lifelong ties to Sweden’s equestrian community. His favourite racehorse—the one he rode in his final race in 1976—was named Sadair’s Spear.
Fittingly, the car bearing this storied name is uncompromisingly engineered for peak track performance.
Performance Highlights:
- A new lightweight, top-mounted double-blade active rear wing optimized for increased downforce.
- Elongated rear-end design to enhance aerodynamic efficiency and stability.
- Expanded front canards, louvres, and reengineered hood vents, including a new Gurney flap, delivering superior cooling for sustained high-performance.
- Redesigned air intakes for enhanced engine breathing, adding 20hp with standard fuel and 25hp using E85.
- Improved oil cooling capability, essential for sustained track driving in high-temperature conditions.
- Exclusive Sadair’s Spear 7-spoke turbine-blade Aircore carbon fibre wheels, with unique directional designs at each corner.
- Upgraded wider, track-oriented tires for exceptional grip.
- Bespoke suspension setup featuring lightweight springs and Koenigsegg-designed Triplex dampers for superior track handling.
- Enhanced multi-layer carbon-ceramic brakes with upgraded pad materials.
- Bespoke interior styling exclusive to Sadair’s Spear.
- Unique Sadair’s Spear racing seats with optional 6-point harnesses*.
Aerodynamics – Mastery of Airflow
Unmatched aerodynamic performance is central to Sadair’s Spear. Koenigsegg’s advanced CFD team meticulously optimized airflow, ensuring unprecedented downforce and cooling. The active, top-mounted double-blade rear wing is carefully crafted for maximum cornering traction at track speeds, working in harmony with refined underfloor strakes and wheel arch louvres.
Balancing this rear downforce, the front-end aero package—including larger canards, enhanced hood vents, and refined wheel arch louvres—further increases cooling efficiency and downforce. Together with the front Triplex damper and Active Ride Height system, these enhancements deliver extraordinary steering feedback and dynamic handling.
Specially designed rear hood scoops further boost engine performance at high speeds, while a revised front hood vent with integrated Gurney flap ensures optimal cooling airflow, providing additional downforce in critical areas.
Drivetrain – Exhilarating Power Redefined
Powering Sadair’s Spear is Koenigsegg’s formidable twin-turbo V8 engine, delivering astonishing responsiveness via the revolutionary flywheel-free Light Speed Transmission (LST), capable of revving at a staggering 46,000 rpm/s.
Enhanced airflow and cooling, coupled with an engine calibration update, increase output to 1,300hp on regular unleaded fuel, and up to 1,625hp using eco-friendly E85 fuel.
Celebrating a decade since the groundbreaking Koenigsegg One:1, Sadair’s Spear pushes the power-to-weight boundary even further, dropping around 35 kg of weight to achieve an extraordinary ratio, even surpassing the iconic 1:1 benchmark.
Koenigsegg continues its unmatched legacy as the world’s only premier manufacturer of fully homologated road vehicles exceeding a 1:1 power-to-weight ratio.
Interior – Minimalism Meets Performance
Inside, the cockpit of Sadair’s Spear showcases a lightweight, minimalist center console and redesigned carbon fibre seats. Standard three-point seatbelts can be optionally upgraded to a 6-point racing harness*.
True to its track-oriented philosophy, gear changes via the Light Speed Transmission are executed solely through steering wheel-mounted paddles.
Weight reduction continues throughout the interior, saving 2.6 kg through reduced sound insulation, another 1.3 kg with new carbon fibre techniques, and further contributions from lightweight interior and mechanical components, collectively shedding 35 kg.
Koenigsegg’s hallmark comforts and advanced features remain: the steering-mounted SmartCluster display, SmartCenter command interface, USB connectivity, inductive phone charging, Koenigsegg’s innovative Autoskin system, and birds-eye parking assist.
A Testament to Performance
The final creation is both visually captivating and mechanically groundbreaking, expertly balanced to dominate on roads and circuits alike.
During initial shake-down tests at Gotland Ring, Sadair’s Spear immediately shattered the previous lap record, set by the Jesko Attack by an impressive 1.1 seconds, demonstrating its immense untapped potential.
Christian von Koenigsegg states:
“Sadair’s Spear represents a natural progression for Koenigsegg—an impeccable balance of raw power, refined aerodynamics, and extraordinary road presence. This car is destined to set records. Achieving such track dominance in a fully road-legal vehicle is nothing short of remarkable.”
Sadair’s Spear, with production strictly limited to 30 units—all instantly sold upon its private unveiling—is an iconic addition to Koenigsegg’s storied legacy.
*Six-point racing harnesses available in select markets only.
- Debes estar registrado para responder a este debate.