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Etiquetado: Adiós al primer Citroën C4, Citroën, Citroën no ofrecerá descuentos en el nuevo C4, Citroën separa los departamentos de diseño DS y C, Citroën solo venderá por Internet su nueva gama de bajo coste, Compra un Peugeot RCZ y llévate un scooter 125 de regalo, diesel, diseñará los Citroen DS3, DS Automobiles, El arquitecto Joaquín Torres, el sucesor del Peugeot 308 sigue siendo 308, EMOV, Ford, Ford y PSA volverán a colaborar en motores diesel, Grupo PSA, Noticias PSA, Opel, Otro que se despide: adiós al Citroën Xsara Picasso, Peugeot, Peugeot 308, Peugeot desbanca a Renault en el Euro NCAP, Peugeot unifica su nomenclatura, Peugeot volverá a utilizar las siglas GTI, PSA, PSA fabricará en Vigo un modelo Low cost para cada marca, PSA Group, PSA Grupo, PSA Peugeot Citroën producirá un nuevo modelo en Madrid, PSA podría resucitar a Talbot, Renault, Talbot
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[size size=150]La tranformación de la gama C de Citroen[/size] ¿Qué pretende Citroën con sus nuevos productos Cactus? Thomas d’Haussy, jefe de producto de la firma del doble chevron aclaró un montón de dudas en una entrevista concedida a Automotive News (puedes leerla al completo aquí).
Sintetizando lo más interesante de la entrevista te contaremos que d’Haussy aclaró que el Cactus, que por el momento conocimos como Cactus conceptual, es un anticipo de lo que va a ser toda la cama de modelos «C» de Citroën.
Cuenta el director de producto que, tras charlar mucho con los clientes de la firma, entendieron que el cliente tipo de la gama C busca un producto sencillo, pero no por ello «minimalista». Con la presentación del C4 Cactus de producción veremos un producto que trata de implementar ideas «lógicas y sencillas». Por ejemplo, contará con una altura libre al suelo mayor que un C4 «normal», paragolpes más blandos y resistentes al mismo tiempo a pequeños golpes urbanos sin deformarse de manera permanente.
Se prescindirá de mucha botonería y complejidad en los interiores. A cambio se dará especial importancia a una pantalla central táctil que «funcionará como una tableta».
Los interiores serán de colores claros, y los diseños suaves y «simpáticos», nada agresivos. No se busca crear un C4 «crossover» (el C4 Cactus será igual de alto en total que un C4), sino un compacto con una suspensión algo más capaz para los baches urbanos.
Dice d’Haussy que el C4 Cactus y el C4 «normal» convivirán unos años. No habrá más «Cactus», no habrá por tanto C3 Cactus, o C5 Cactus, sino que los nuevos C3, C2 o C5 serán modelos inspirados por la idea del Cactus, pero se prescindirá del apellido.
Cuando todo los «ce» estén renovados, y le toque el turno «al cuatro», se cohesionará la oferta, desapareciendo el actual C4 «normal», para dejar sólo al C4 Cactus, que cambiará su nombre por C4 «a secas».
De esta manera Citroën tendrá su gama de productos dividida entre los DS «de lujo» y los C «lógicos», tal y como quería, y tal y como debía ser. Pues, ¿no es esto una prolongación de la dicotomía de Citroën de los DS21 y 2CV, trasladada al presente?
http://es.autoblog.com/2013/10/10/mas-sobre-el-c4-cactus-y-lo-que-vendra-tras-el/ El grupo chino Dongfeng estudia comprar un tercio de PSA por unos 1.200 millones http://www.farodevigo.es/economia/2013/10/10/grupo-chino-dongfeng-estudia-comprar/892858.html Ojalá, mejor china que en manos de GM.
Entrevista, en inglés, a Maxime Picat, CEO de Peugeot The new Peugeot 308 has moved upscale but its entry price is the same as the 307 it replaced. Will increased profit margins come from higher average transaction prices or from lower production costs?
There are multiple ways. With higher content and higher quality we can ask for better prices or lower incentives. Half of Europe’s compact car sales are to fleets and a high quality level helps a lot on residual values here. Indications show that the 308 is even better than the VW Golf on residuals. This clearly helps us in fleet pricing. We have also found innovative solutions to trim our production costs, which help us both in fleets and with private customers.At PSA, will the pricing work like this: the Citroen C-line as the entry level, Peugeot models in the middle and Citroen DS variants at the top?
It is more complicated than that because we are a multi-dimension business. Premium brands have gone down into lower segments. Low-cost brands have expanded their ranges and increased their sales. European ‘generalist’ automakers like us are the squeezed middle. We also have a European manufacturing footprint that we have to protect and the only solution is to move upmarket. In the past we had two brands competing for the same customers. Our plan is to move upmarket but in different ways: Citroen with a specific line, the DS, while Peugeot will move upmarket by improving the mix of each model.Can you provide examples?
For the Peugeot 208, about 40 percent of sales are for trim levels three and four, which are the two highest; 70 percent of 2008 sales are level three or above. We have special versions such as the 208 GTI. Above the 208 GTI, we will soon have an even sportier 208 R, which is a good example of what we would like to add to top the 308 range. Moving upmarket with special versions of each model line is not very different from what Volkswagen does with its GTI/GTD variants.Will a Citroen C3 subcompact start below a Peugeot 208?
The prices will be different because we will address different customers and different competitors. The market decides the price. A Citroen should not be cheaper by definition; it will tell a different story than a Peugeot model.What role does the low-cost 301 compact sedan play at Peugeot?
It is sold in North Africa, Turkey, eastern Europe and Russia. We have also launched it in Mexico and Chile and Argentina will follow. We plan to export about 90,000 units a year from Vigo, Spain. We will produce and sell it in China, and that’s another 60,000 to 70,000 cars a year. The 301 could account for 150,000 units a year worldwide.What will come next in the 01 range?
The 301 fills the gap for an affordable compact sedan. We have no plans to make a 201 or 401 because we think there is no market. Only Chinese carmakers could build an affordable big car such as a 401, so it’s not for us.Do you need a 201 in South America where the old 206 is still built?
No, because the 301 is a modern car with a modern engine, a roomy cabin, a huge trunk, and a contemporary design that is not far from a 508. A 301 is a real Peugeot. The 206 was about extending an existing model’s life to answer needs in countries where cars survive maybe sometimes too long.The Peugeot 4008 and Citroen C4 Aircross SUVS are close to the vehicle on which they are based, the Mitsubishi ASX. Will this change?
What worked in the past doesn’t work anymore when it comes to customer needs. We definitely want every future cooperation to deliver a strong differentiation between the brands. There is such a broad demand out there that we cannot just have the same car with three different logos.Will there be greater differentiation between the next-generation Peugeot 107, Citroen C1 and Toyota Aygo sister models?
That’s exactly what I had in mind when I talked about the stronger differentiation in the future.Entrevista, en inglés, al CEO de Citroen, Frederic Banzet The C4 Cactus will go on sale next year. What will happen to the C4?
The C4 was launched in 2010, so it is a relatively new model that will remain on the market for a while. The C4 Cactus will be an additional model. The Cactus is the manifesto of the C-line, whose objective is to bring more of what matters to customers: less complexity, more simplicity, ease of use, strong design, comfort and well-being.Will the C4 Cactus be priced below the C4?
It will be competitively priced against rival brands.At PSA, will the pricing work like this: the C-line as entry, Peugeot models in the middle and DS at the top?
You can’t think only in terms of price. People make that mistake and then say that DS is aimed at Audi, Peugeot at VW and Citroen at Chevrolet. Customer expectations are more complex than that. We looked to the customer’s needs and expectations to determine how to segment our offerings.Dacia has uncomplicated models such as Duster, which starts at 11,500 euros but on average retails for more than 15,000 euros. Are you hoping to do the same?
That is a good example for what I’m trying to explain. You’ve got to create attractiveness and attractiveness comes from a complex mixture of product features and price. Price is important but it’s not everything, especially if you can create attractiveness through something different; something that creates desire. This was clearly the objective with DS and it has been a success. It’s also the objective with the evolution of the C-line. The aim is to create an object of value; and object that creates desire.On average, how much more does a DS model cost compared with a comparable Citroen vehicle?
In the subcompact segment in Europe, an area where we have a certain price convergence between different markets, the C3 starts at about 13,000 euros and tops out at 21,000 euros. The DS3 starts at about 15,500 euros and tops out to 30,000 euros with the DS3 Racing. The two models have some overlap in the central part of their respective price ranges. It is important that in the same price range we have C-line and DS models attracting different customers.What percentage of total Citroen sales are DS models?
In Europe it is about 20 percent of our passenger cars sales, peaking at 28 percent in the UK. Globally, as we just began production of DS models in China, it is about 15 percent.And in the future?
It could go to 80 percent for the C-line and 20 percent for the DS globally, but this also depends on the sequence of new product launches and on the evolution of the various markets. The two lines do not directly compete so I’m more interested in the success of each line against its respective rivals.Will an SUV be added to the DS line?
We will build an SUV [for DS] in China that is inspired by the Wild Rubis concept. It is not planned for Europe.Citroen has opened a new plant in Shenzhen, China, for the DS. What is the plant’s capacity and what is the product plan?
The plant has an annual capacity of 200,000 units. We began with the DS5. Next year we will add a compact premium sedan created for Asia. The SUV will come in late 2014 to early 2015.What is your forecast for Citroen’s 2013 global sales?
We never release these figures. We grew strongly outside Europe. In the first half, our sales outside of Europe were up by 23 percent.What is Citroen’s ratio of sales inside and outside Europe?
In the first half it was 60 percent inside Europe, 40 percent outside. In 2008, it was just 20 percent outside. We are on track to reach 50-50 in the midterm.Will there be a day when Europe accounts for less than half of Citroen’s global sales?
We are expanding the brand internationally but we also want to keep a solid foothold in Europe.[size size=150]Carlos Tavares se convertirá en CEO de PSA[/size] Carlos Tavares está a punto de hacer su sueño realidad. Y lo va a alcanzar sin necesidad de mudarse, pues de su trabajo como CCO de Renault va a pasar a ser CEO de PSA en la misma capital francesa. Ayer por la mañana te informábamos de los rumores que corrían alrededor de su persona, pero es que por la misma tarde un comunicado oficial confirmó todo.
Carlos Tavares accede ahora a PSA, donde comenzará a trabajar el próximo 1 de enero, y donde tomará las riendas como consejero delegado antes de que termine 2014. La idea de Phillipe Varin en ese sentido es terminar de consolidar la venta de la ampliación de capital a Dongfeng, informar y formar a Tavares, y después jubilarse dejando todo «atado y bien atado».
Sin duda alguna, el conocimiento de los entresijos de un gigante francés como Renault, su funcionamiento interno como multinacional con plataformas compartidas por todo el globo, y su flamante expediente han sido cruciales para que PSA lo agregue al equipo.
Veremos si las ambiciones de Tavares por querer ser CEO a toda costa no le pasan factura, pues el desafío que tendrá que afrontar es de épicas proporciones.
http://es.autoblog.com/2013/11/26/psa-confirma-la-contratacion-de-carlos-tavares-como-proximo-ceo/ [size size=150]Novedades en la asociación con GM[/size] – PSA fabricará en Sochaux la nueva generación del Opel Zafira
– Nuevo comercial ligero para sustituir a los Citroen Berlingo, Peugeot Partner y Opel Combohttp://es.autoblog.com/2013/12/12/la-planta-de-sochaux-de-psa-se-queda-el-opel-zafira/ Asi es como quedaria, de momento, la asociación
http://img4.hostingpics.net/pics/337783slide1638.jpg worldscoop
Yo quitaría la noticia de Autoblog ya que no citan la fuente de su artículo y muestran información contradictoria. ¿Cual es esa información? Yo solo me he quedado con los nuevos modelos jeje, que me parecia lo mas interesante y que según la foto que he puesto despues, lo confirma La nota de prensa de esas novedades, sacada de Opel:
[size size=150]PSA and GM Report Progress on Strategic Alliance Implementation[/size] [i]– Confirm continued cooperation for two products based on PSA platforms in B-MPV and C-CUV segments
– Add new generation B-segment light commercial vehicle cooperation
– Announce balanced cross vehicle manufacturing
– Proceed with purchasing collaboration and confirm early favorable results
– Drop collaboration on B-segment platform and associated small petrol engine following detailed evaluation[/i] PARIS/RUSSELSHEIM — PSA Peugeot Citroen and General Motors today announced further steps in their strategic Alliance. The Alliance remains structured around the main pillars of joint programs – purchasing and logistics, focused on Europe, and extends into cross manufacturing.
The two companies confirmed continued cooperation for two products based on PSA platforms – the B-MPV multi-purpose vehicle and C-CUV crossover-utility vehicle programs. Additionally, the partners will cooperate on new generation products in the light commercial vehicle B-segment, based on a PSA new generation platform. The first vehicles from the Alliance are expected to launch starting in 2016.
In addition, the parties will balance manufacturing – with each company producing one vehicle for the other. As announced in October, B-MPVs from both companies will be built in the GM España plant in Zaragoza. Today, the partners announced they would build their future C-CUVs in the French PSA plant in Sochaux.
“The Alliance between PSA and GM is based on a balanced approach. The vehicles of both manufacturers will be highly differentiated and fully consistent with their respective brand characteristics,” said Karl-Thomas Neumann, GM executive vice president and president, Europe. “The partners are now focused on execution of the Alliance while remaining open to new opportunities.”
Said Philippe Varin, chairman of the managing board of PSA Peugeot Citroën:
“These announcements show that the Alliance continues to progress and is a key component of the Group’s turnaround plans in Europe.”
The updated synergies expected from the Alliance are estimated at approximately $1.2 billion by 2018. The synergies will be shared about evenly between the two companies.
GM and PSA also agreed to amend certain other terms of the Alliance. They will simplify the joint governance of the Alliance and remove as a ground for terminating the Alliance the failure to achieve a minimum number of cooperation programs within a specific time. They also agreed to a waiver of GM’s right to terminate the Alliance under certain conditions in the event certain parties take a stake in PSA, in which case such parties would support the Alliance. GM would vote any PSA shares it would then hold in favor of any such transaction.
En un documento de la planta de Rennes aparecen los nuevos modelos que se fabricarán: http://gyazo.com/412bb0907cba3c69a3bc38fd043f1d80.png El C5 Cross-Tourer debería ser algo similar al Peugeot 508 RXH con motor Hybrid4.
Peugeot 508 R ¿motor THP 270? Ahora lo más potente en gasolina son 155cv
El nuevo vehículo con código P87 es el sustituto del 5008[size size=150]PSA reducirá su gama[/size] Carlos Tavares, nuevo CEO de PSA, quiere reducir la gama de modelos de Peugeot, Citroen y DS a solo 26 modelos en 2020 de los 45 actuales. Esta ultima, como se sabia, actuará como marca independiente
Dice que se hace para usar las plataformas de manera mas eficiente y asi optimizarlas, reduciendo costes en desarrollo y producciónhttp://www.worldcarfans.com/114041473305/psa-peugeot-citroen-to-reduce-lineup-from-45-to-26-models [quote quote=»A.P.M.»][size size=150]PSA reducirá su gama[/size] Carlos Tavares, nuevo CEO de PSA, quiere reducir la gama de modelos de Peugeot, Citroen y DS a solo 26 modelos en 2020 de los 45 actuales. Esta ultima, como se sabia, actuará como marca independiente
Dice que se hace para usar las plataformas de manera mas eficiente y asi optimizarlas, reduciendo costes en desarrollo y producciónhttp://www.worldcarfans.com/114041473305/psa-peugeot-citroen-to-reduce-lineup-from-45-to-26-models [/quote] Para mi error.
Se está demostando que las marcas que más crecen son las que ofrecen más variedad de carrocerías en todos los segmentos.
La base es una plataforma modular que te permita hacer un monovolumen, suv, berlina, compacto, deportivo, etc…. Tipo MQB de VAG.
Y que yo sepa, PSA la tiene.
Auguro que en Europa no van a convivir Citroën y Peugeot con DS. DS está creando claramente una gama específica para China, que se solapa claramente con Citroën y Peugeot. Es decir con 3 marcas no veo que con 26 modelos puedas ofrecer 3 productos suficientemente diferenciados.
[size size=150]En 2015 desaparecerá el logo Citroën en los DS[/size] Carlos Tavares habló con Autocar, comentando que en 2015 Citroen y DS se separarán en el nombre, aunque compartan plataformas, piezas y demás. Quiere que en 2020 sea un rival de Audi
Yves Bonnefort, jefe de DS, comentó que quieren tener 6 modelos en su gamahttp://www.autocar.co.uk/car-news/industry/ds-brand-drop-citroen-badge-europe-2015 PSA logró cerrar 2014 con flujo de caja positivo en su división de producción de vehículos63 millones de euros de beneficio operativo es lo que logró PSA en su división de producción automovilística en 2014, recuperándose de pérdidas constantes desde hace tres años. En 2013 había perdido 1.040 millones de euros en el mismo cómputo.
Si se tienen en cuenta todas las ramas de PSA, el resultado de 2014 no fue tan «bonito», con pérdidas por valor de 555 millones, aunque recortando lo sucedido en 2013, cuando perdió 2.230 millones de euros, nada menos.
http://es.autoblog.com/2015/02/19/psa-logro-cerrar-2014-con-flujo-de-caja-positivo-en-su-division/ Ha mejorado, pero sigue critica
El 308 y el 2008 ayudan. Son coches que son muy acertados en su segmento.
Al 208 le debieran haber hecho algo más radical en el facelift.Via forocoches
[url url=http://www.lepoint.fr/automobile/innovations/plastic-omnium-du-concept-a-la-serie-09-04-2015-1919950_652.php][SIZE=»5″]Plastic Omnium, del concepto a la serie[/SIZE] [/url] Como el C4 Cactus Airflow, la próxima plataforma de PSA tendrá un suelo de materiales composite proporcionado por el proveedor francés Plastic Omnium.
http://www.lepoint.fr/images/2015/04/09/3156975-citroen-c4-cactus-airflow-2l-005-jpg_2807618.jpg Fundada en 1946 y todavía en poder de la empresa familiar, la empresa francesa Plastic Omnium, líder mundial en la fabricación de paragolpes y depósitos de combustible, sigue ampliando el ámbito de aplicación de materiales compuestos -plásticos altamente resistentes reforzados por fibras- para aligerar el peso de los coches. Después de haber aplicado esta experiencia en los portones de los maleteros de coches como los Peugeot 508 SW y 308, Range Rover Sport y Evoque o Jaguar XF logrando reducciones de peso de entre el 25 y 35% ( de 4 a 7 kg), ahora los ingenieros de Plastic Omnium trabajan para desarrollar elementos estructurales del vehículo de composite.
Suelo de fibra de vidriohttp://1.bp.blogspot.com/-O0RP6vO6kPo/VSbtYgplfFI/AAAAAAABXdg/Qs9bESGx81s/s1600/66.jpg De éste modo han conseguido reemplazar un suelo compuesto de 34 piezas de chapa por un ensamblaje de 4 elementos plásticos reforzados con fibra de vidrio un 40% más ligero (de 8 a 10 kilos según la aplicación) e insensible a la corrosión. Desarrollado para los concept-car Peugeot 208 Hybrid Air y Citroën C4 Cactus Airflow, este suelo será utilizado por PSA para su próxima plataforma que debería ver la luz en 2019. Lógicamente, debería tratarse de la plataforma EMP1 de los futuros Citroën C3 y Peugeot 208.
La producción en serie a gran escalahttp://www.lepoint.fr/images/2015/04/09/3156988-citroen-c4-cactus-airflow-2l-3-jpg_2807619.jpg Pudimos ver este suelo en una visita al centro de investigación y desarrollo de Plastic Omnium cerca de Lyon y pudimos comprobar que el buen hacer del fabricante francés de equipos de automóviles no reside sólo en la reducción del peso, también lo hace en el desarrollo del proceso industrial, que es lo suficientemente rápido para hacerlo compatible con una producción en serie a gran escala (400 ejemplares al día). Para alcanzar esa cifra Plastic Omnium utiliza el procedimiento SMC (Sheet Moulding Compound) que permite transformar en unas decenas de segundos un lateral de fibra de vidrio de 2,5 cm de longitud preimpregnada con una resina viniléster en una pieza formada bajo el efecto de una prensa que ejerce una presión de 100 bares y una temperatura de algo más de 100 °C.
Las nuevas generaciones de las furgonetas Berlingo, Partner y Combo se fabricarán en la planta de Vigo y estarán a la venta en 2018. PSA Peugeot Citroën (PSA) and General Motors (GM) are announcing today, that as part of their existing alliance agreement, the next generation small light commercial vehicles (B-LCV) from both companies will be built in the PSA plant in Vigo, Spain.The vehicles will replace the Citroën Berlingo, Peugeot Partner and Opel/Vauxhall Combo. They will be developed on PSA’s latest LCV architecture. The first vehicles will be on the market in 2018.
The alliance between PSA and GM is based on a balanced approach. The vehicles of both manufacturers will be differentiated and consistent with their respective brand appearance.
This program is the third out of three joint projects, which was signed by both partners in an agreement in December 2013. The other projects include the production of B-MPV (B-segment multi-purpose vehicle) in the GM plant in Zaragoza, Spain and C-CUV (C-segment crossover utility vehicles) in the PSA plant in Sochaux, France.
[url url=http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/media/press-releases/next-generation-b-lcv-psa-and-gm-will-be-built-vigo]PSA-Peugeot-Citroën[/url] Adios a la suspensión hidractivaNoticia:
Citroen will drop hydropneumatic suspensionCitroen will stop selling cars equipped with its once-renowned hydropneumatic suspension system. Instead it’s working on “new technologies” to ensure that a comfortable ride remains at the heart of the French brand’s top models, CEO Linda Jackson told Automotive News Europe.
She declines to provide details on what Citroen plans next. Jackson’s comments confirm a report last month that Citroen has decided to scrap the in-house suspension as part of wider cost-cutting measures launched under PSA/Peugeot-Citroen CEO Carlos Tavares.
For decades, Citroen’s upper-range models have had a linked suspension system in which conventional springs are replaced by nitrogen-filled spheres that are stiffened or softened using hydraulic fluid.
The system was the key to the famed soft ride of the Citroen DS launched in 1955 and the firm has used some variation of the system since then on its flagship models. The C5 midsize sedan and station wagon use a computer-controlled version of the system that Citroen calls Hydractive III.
The 7-year-old C5 is the final car to use the hydropneumatic suspension, Jackson said without saying when the next-generation C5 would arrive. She said the next C5 will be sold in China but its future in other markets, including Europe, is unclear.
‘Old technology’“Hydraulic suspension will cease because it is an old technology,” Jackson said, adding that future Citroens would provide comparably smooth rides by using new technology. “Comfort suspension is 100 percent part of our DNA,” she said.
Newer technology such as adaptive dampers and air suspensions have allowed automakers to incorporate the advantages of the hydropneumatic suspension such as adjustable stiffness and ride-heights at a lower cost.
En español:
CITROËN ABANDONARÁ LA SUSPENSIÓN HIDRONEUMÁTICACitroën dejará de vender coches que equipen su reconocida suspensión hidroneumática. En su lugar, están trabajando en «nuevas tecnologías» para asegurarse de que una conducción cómoda permanece en el corazón de los modelos superiores de la marca francesa, dijo la CEO Linda Jackson a Automotive News Europe .
Jackson se niega a dar detalles sobre lo que planea Citroen para los próximos años. Los comentarios de Jackson confirman el informe del mes pasado en el que se decía que Citroën ha decidido descartar la suspensión marca de la casa como parte de las medidas de reducción de costes iniciadas por el CEO de PSA Carlos Tavares.
Durante décadas, los modelos de altos de gama de Citroën han tenido un sistema de suspensión en el cual los muelles convencionales se sustituyen por unas esferas llenas de nitrógeno que se vuelven más rígidas o suaves utilizando un fluido hidráulico.
El sistema fue la clave del confortable andar tan característico del Citroën DS lanzado en 1955 y desde entonces la empresa ha utilizado alguna variación del sistema en sus modelos más emblemáticos. La berlina media C5 utiliza actualmente una versión de éste sistema controlado por ordenador que Citroën llama Hidractiva III.
El actual C5 lleva ya 7 año en el mercado y será el último modelo de la marca en equipar la suspensión hidroneumática, dijo Jackson sin indicar cuándo llegaría el C5 de nueva generación. Según Jackson, el próximo C5 se venderá en China pero su futuro en otros mercados, Europa incluido, todavía es incierto.
«Tecnología anticuada»«Abandonaremos la suspensión hidráulica porque es una tecnología anticuada», dijo Jackson, quien agregó que los futuros Citroën proporcionarán una conducción igual de suave utilizando nuevas tecnologías. «El confort de suspensión es parte de nuestro ADN», dijo.
Las nuevas tecnologías, tales como los amortiguadores adaptativos o las suspensiones de aire han permitido a los fabricantes de automóviles incorporar ciertas ventajas de la suspensión hidroneumática, como los ajustes de rigidez y altura de conducción a un costo menor.
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