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Etiquetado: 2012 Volkswagen Golf Plus, 2012 Volkswagen Golf VII, Volkswagen, Volkswagen Golf GTi ClubSport (2016), Volkswagen Golf Sportsvan Facelift (2018), Volkswagen Golf VII, Volkswagen Golf VII (2012-2019), Volkswagen Golf VII (2012), Volkswagen Golf VII 3p/5p/Variant, Volkswagen Golf VII facelift (2017)
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Precios gama inicial del Alltrack
1.6 TDI 110 CV BMT 4Motion: 31.540 €
2.0 TDI 150 CV BMT 4Motion: 33.170 €
2.0 TDI 184 CV BMT 4Motion DSG: 36.710 €Equipamiento: paquete decorativo exterior con molduras plásticas por todo el contorno de la carrocería, barras de techo cromadas, apliques cromados específicos, espejos con carcasas en gris oscuro, llantas de aleación de 17 pulgadas “Valley”, faros antiniebla, protector de bajos y difusor posterior exclusivo, el control de velocidad con limitador, cuatro elevalunas eléctricos, climatizador automático de dos zonas, cristales sobretintados, ordenador de viaje, selección de modos de conducción incluyendo uno específico “Off-Road”, detector de fatiga, tapizado específico, bluetooth, puerto USB, sistema de navegación Discover Media con pantalla táctil, etc
Opciones principales: llantas de aleación de 18 pulgadas (770 €), tapizado en piel con asientos térmicos y eléctricos (3.020 €), asientos ErgoActiv (575 €), cámara trasera (260 €), toma 230v (130 €), asistente de cambio de carril + lector de señales de tráfico + Smartbeam por 695 €, control de crucero adaptativo con Front Assist (345 €), suspensión adaptativa DCC (1.010 €), navegador Discover Pro (1.400 €), etc.
http://es.autoblog.com/2015/03/25/el-volkswagen-golf-alltrack-ya-a-la-venta/ Se actualiza la gama mecanica (Euro 6). Novedades:
– 1.2 TSi 110cv
– 1.4 TSi 125cv
– 1.4 TSi 150cv
– 1.6 TDi 110cvhttp://i.imgur.com/6wNV7d3.png
El 5 puertas tiene un sobrecoste de 635 € y el Variant 1.400 €
Proximamente se añadirá el 1.0 TSi 115cvhttp://es.autoblog.com/2015/04/29/el-vw-golf-recibe-los-motores-euro6/ Por eso mismo no entiendo por qué actualizan el 1.2 a 110 cv cuando en breve montarán el 1.0 de 115 cv [quote quote=”paulodelarosa”]Por eso mismo no entiendo por qué actualizan el 1.2 a 110 cv cuando en breve montarán el 1.0 de 115 cv[/quote]
Cosas de las marcas😀
A veces no tienen sentido algunas cosas, con el gasto que ello conleva, pero en fin…Mira a Mercedes y su 1.8 CDi lo poco que ha durado siendo cambiado en todos por el 1.5 dci, un gasto sin sentidoEn el caso de VAG tambien pasa, solo que algunas veces no nos damos cuenta, porque como los motores mantienen la misma cilindrada, y asi es mas dificil verlo
Pillado en Nürburgring este Golf con aletas ensanchadas, alerón, discos de frenos lobulados y neumáticos Pilot Sport Cup 2. Vendría a ser la versión de serie del [url url=http://cochespias.net/viewtopic.php?f=3&t=18994&hilit=golf]R400 Concept[/url] http://2.bp.blogspot.com/-mRjPWIbaTNk/VVt2FNBOlUI/AAAAAAAA7kk/QZdaAIRMQQk/s1600/New-VW-Golf-R400-1.jpg
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http://2.bp.blogspot.com/-Hz-TM1FcbXY/VVt2GR45elI/AAAAAAAA7lA/bwM028eiAmA/s1600/New-VW-Golf-R400-6.jpg [url url=http://www.carscoops.com/2015/05/spied-vw-nears-supercar-territory-with.html]Carscoops[/url] Esperemos que le den una estetica mas cañera esas nuevas ruedas y ensanches. Y si cambian algo de los parachoques, mejor jeje http://ag-spots-2015.o.auroraobjects.eu/2015/05/20/volkswagen-golf-vii-r400-c649420052015235537_1.jpg
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http://ag-spots-2015.o.auroraobjects.eu/2015/05/20/volkswagen-golf-vii-r400-c649420052015235537_10.jpg http://www.autogespot.de/volkswagen-golf-vii-r400/2015/05/20 Quizá em esté volviendo mayor, pero por 55000€yo no me compro un compacto con 400cv teniendo coches de segmento D y equipados, actualmente… Se presenta el 1.0 TSi Bluemotion
– 999 cc turbo: 115cv y 200 Nm
– DSG7: 4.3 l/100 km (Variant 4.3 l/100 km y Golf Sportsvan 4.5 l/100 km)
– 99 g/km CO2
– Cd: 0.28http://content.worldcarfans.co/2015/6/1/super/17531014711191130256.jpg
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http://content.worldcarfans.co/2015/6/1/super/1376513507290439015.jpg http://www.worldcarfans.com/115060194661/volkswagen-golf-tsi-bluemotion-unveiled-with-a-10-liter Nota de prensa, en inglés
More efficient than any previous Golf with a petrol engine: New Golf TSI BlueMotion consumes just 4.3 litres of fuel per 100 km– 200 Nm: Highest specific torque of any petrol engine sets new benchmark
– 99 g/km CO2: Low-emitting Golf TSI BlueMotion attains efficiency class ATen key facts about the new Golf TSI BlueMotion:
1. Innovative 1.0 TSI offers highest specific torque of any large-scale production series of petrol engines: 200 Nm per litre displacement.
2. First Golf BlueMotion¹ to feature a petrol engine consumes just 4.3 l/100 km
3. Emitting just 99 g/km CO2, the Golf TSI BlueMotion is one of the most eco-friendly cars in its class.
4. Despite its efficiency, the Golf TSI BlueMotion with an 85 kW / 115 PS engine has a top speed of 204 km/h.
5. The downsized 999 cc high-tech, three-cylinder EA211-series engine is as refined as a four-cylinder engine.
6. A 7-speed DSG (with automatic gear changes) is available; this version Golf also consumes just 4.3 l/100 km.
7. The Cd value of 0.28 helps reduce fuel consumption.
8. The Golf TSI BlueMotion is available in two equipment trim levels: Trendline and Comfortline.
9. Golf Estate (4.3 l/100 km)² and Golf Sportsvan (4.5 l/100 km)³ will also launch with a TSI BlueMotion version.
10. Golf offers cutting-edge, progressive networking with Volkswagen Car-Net, Media Control and App Connect.A petrol engine that is as fuel-efficient as a diesel – until recently this was barely conceivable. A three-cylinder engine that is as powerful and refined as a good four-cylinder – that was barely conceivable until just recently. But now it is a reality. This engine exists. The 1.0 TSI from Volkswagen. The German manufacturer will now be installing it in Europe’s most successful car: the Golf. The name of the new high-efficiency model: Golf TSI BlueMotion. Until now, the Golf BlueMotion was only available in diesel (TDI) and natural gas (TGI) versions. The Golf TSI BlueMotion (which can be ordered in the Trendline and Comfortline trim levels) now extends the model range with one of the most economical cars of our time. The combined fuel consumption of the most fuel-efficient petrol-powered Golf ever: 4.3 l/100 km. This fuel consumption equates to incredibly low CO2 emissions of 99 g/km – and the Golf TSI BlueMotion achieves these figures with both the standard 6-speed manual gearbox and the optional 7-speed dual-clutch gearbox (DSG). At the same time, the Golf Estate and Golf Sportsvan will launch as TSI BlueMotion models. With a manual gearbox, the Golf Estate also consumes 4.3 l/100 km; with DSG the figure is 4.5 l/100 km. For the Golf Sportsvan, the figures are 4.5 (manual) and 4.6 l/100 km (DSG).
Specific torque of a sports car. The 1.0 TSI on-board the Golf TSI BlueMotion is the first large-scale production petrol engine to attain a specific torque of 200 Nm per litre displacement. The maximum power of the three-cylinder engine – 85 kW / 115 PS – lies just above the level of the first generation Golf GTI (110 PS). In terms of responsiveness and top speed, the Golf TSI BlueMotion can reach 204 km/h and so surpasses the legend (182 km/h). When it comes to fuel consumption, it even beats the first diesel-powered Golf TDI BlueMotion (4.5 l/100 km). Clearly, the Golf TSI BlueMotion – a five-seater, and optional four-door all-round car that does not require even a hint of compromise from its owners despite its efficiency – is defining a new benchmark among petrol models in its class with diesel-like fuel consumption figures.
Affordable. With the lowest price tag of any Golf BlueMotion version, the TSI model is extremely affordable. In Germany, the Golf TSI BlueMotion Trendline costs 20,450 euros – and includes standard features such as air conditioning, seven airbags, Automatic Post-Collision Braking System, XDS electronic differential lock, start/stop system with brake energy recovery, model-specific rear spoiler in body colour, sport suspension (body is 15 mm lower) and BlueMotion 15-inch “Lyon” wheels.
2.0 TSi 265cv (290 con overboost de 10 seg)
0-100km/h: 6 seg (5.9 con DSG6)
vel. max: 250 km/h
consumo medio: 6.9 L/100km (7.1 el DSG6)Llantas de 18″ (opcionalmente de 19)
el resto
http://www.worldcarfans.com/115090998656/volkswagen-golf-gti-clubsport-breaks-cover-with-265Nota de prensa, en inglés
New anniversary model celebrates the GTI’s 40th birthday– 265 PS special edition accelerates from 0 to 62 mph in 5.9 seconds
– An overboost function increases power to more than 290 PS for a short time
– Expressive exterior design features new front bumper, side skirts, rear diffusor and multi-part roof spoiler[/i]Wolfsburg, September 9, 2015 – At the beginning of 2016, the iconic sporty compact—the Golf GTI—celebrates its 40th birthday. Volkswagen will mark this historic event with a dramatic special edition: the new Golf GTI Clubsport. Volkswagen will present the production version at the International Motor Show (IAA) in Frankfurt, offering a first look at the most powerful production GTI ever.The company that invented the GTI is thus continuing the tradition of anniversary models, as exclusive special editions also marked the 20th, 25th, 30th and 35th birthdays. The turbocharged and direct-injection engine in the anniversary model delivers an output of 195 kW / 265 PS, 35 PS more than the previous most powerful Golf GTI. That isn’t all, however. For a short time—for about 10 seconds—the driver can increase engine power by an additional 10 per cent to more than 290 PS using an overboost function. This added power is activated simply by pressing the throttle fully.
The Golf GTI Clubsport sprints from 0 to 62 mph in 6.0 seconds with a 6-speed manual gearbox; with the optional 6-speed dual-clutch automatic transmission (DSG), the time is reduced to 5.9 seconds. The Golf GTI Clubsport has a top speed of 155 mph with both transmissions. Despite all this power and performance, the car is frugal: the manual transmission car has fuel consumption of 33.8 mpg (equivalent to 160 g/km CO2), which improves to 34.8 mpg (155 g/km CO2) with the DSG gearbox.
Not only has the anniversary model got more power, but Volkswagen has also extensively revised the design, equipment and aerodynamics. Due to the high power output and significantly improved downforce, the Golf GTI Clubsport has groundbreaking handling properties at high speeds and breathtaking cornering speeds.
The Golf GTI Clubsport is painted in “Oryx White” (other colors available), with the roof contrasting in black. The exterior designers created a completely new front bumper, new side sills, a new rear diffuser, a new multi-part roof spoiler and exclusive forged aluminum-alloy wheels for the anniversary model. These features immediately make the anniversary model stand out from the regular GTI models.
In terms of style, the side profile of the Golf GTI Clubsport is based on the original GTI: the first generation was characterized by a wide black trim stripe on the side between the front and rear wheelarches at sill level. This stripe is replicated on the side of the anniversary model, paying homage to the 1976 Golf GTI, and is enhanced with “Clubsport” lettering. The black trim stripe is continued at the front around the air scoop incorporated in the front bumper. The optional “Brescia” 19-inch aluminum-alloy wheels were specially designed for the new Golf GTI Clubsport , while the standard 18-inch aluminum-alloy wheels are also a new design. Another special detail is the high-gloss black door mirror caps.
The redesigned roof spoiler, honed in the wind tunnel, is much larger than its counterpart on the current GTI. There is a narrow gap between the black roof area and the wing-like spoiler placed above it. The roof spoiler is finished in high-gloss black on the underside with “Oryx White” above the roof line. The lower rear section of the car has also been individualized. The redesigned, chrome-plated twin tailpipes have been elegantly integrated in the diffuser; the diameter of the tailpipes is much larger than on the regular Golf GTI models. The LED rear lights are finished in dark black-red.
The interior features iconic details that are essential for every GTI, including ergonomic sport seats featuring tartan fabric upholstery, red stitching, a golf-ball-shaped shifter knob and black headliner. These sporty features have been modified for the Golf GTI Clubsport: the seats are folding racing buckets instead of sport seats, for instance, and are partially covered with Alcantara and feature a honeycomb pattern on the backrests and seat cushions. A red line enhances the seat belts. New trim strips in “Honeycomb 40” design on the instrument panel, center console and doors give the interior an even more exclusive appearance. Sporty decorative features include Alcantara trim on the shift lever, an Alcantara sport steering wheel (with GTI emblem, red seam and 12 o’clock marking) and customized floor mats with red edging. When the driver and front passenger open the doors, they see unique stainless steel kick plates with red GTI lettering.
Que con otros modelos pongas hilos distintos para determinadas presentaciones, vale. Pero para esto. He tardado un buen rato en darme cuenta de ver lo que cambiaba en comparación con las innumerables versiones que tiene. LAS LLANTAS.
La mejor forma de tener un golf con apariencia GTi es comprarte el básico de segunda mano, y le pones lo que te gusta del GTi. Las llantas las cambian los caprichosos y unas de segunda mano te costarán sobre 500€. Los asientos, en cualquier desgüace porque alguno se ostiará…piezas del salpicadero…es facilísimo cambiarlo todo. Y si miras como las desmontan los del desgüace, esa es la mejor tutorial para hacerlo tú mismo.
El motor, para ir a 120 km/h…
Lo puedo unir sin problemas 🙂
Cambia mas que solo las llantas😀 . Ya hice la comparativa, y el frontal cambia totalmente por ejemplo, aunque logicamente es hermano de familia y se pareceEra broma pero es que desde que sacaron el VI. El cual me gustaba, me he aburrido de ver el mismo coche con cambios sutiles. Leí un artículo que para abaratar costes ya utilizaban las mismas aletas en todos los modelos, por eso las llantas de 15″ del advance se las ve extrañas. Porque si te paras al lado de un Golf VII ves que la parte exterior de la llanta no llega a estar a ras de la parte final de la aleta visto desde arriba.
Por eso las llantas dan la sensación de parecer pequeñas.
Y por eso el coche con llantas de 17″ en adelante parece otro coche. Aunque es el mismo. Pero diseñado para llanta grande en adelante.
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Por ejemplo, el nuevo Golf incorporará mucha más tecnología, incluyendo una instrumentación digital similar a la del Volkswagen Passat y esos sistemas multimedia con control gestual, de los que hemos visto un adelanto en el pasado CES 2016 a través del Volkswagen e-Golf Touch Concept.
Otra de las novedades más destacadas en los Volkswagen Golf 2017 será su gama de motores. Según informa la web australiana Motoring, el fabricante alemán está desarrollando una nueva familia mecánica de 1.5 litros en gasolina y diésel, que reemplazará progresivamente a los actuales 1.4 TSI y 1.6 TDI y tendrán diferentes variantes de potencia.
Borrón y cuenta nueva: eso han debido pensar desde Volkswagen para estos nuevos bloques de 1.5 litros y cuatro cilindros. Pero en realidad, y más allá de lo que parezca por su diferente cilindrada, estos nuevos motores serán una profunda evolución que tomará como base los actuales, cumpliendo las futuras (y más restrictivas) normativas anti-contaminación europeas.
El 1.5 TSI sustituirá a los 1.4 TSI, mientras que el 1.5 TDI hará lo propio con los diésel 1.6 TDI. Ambos seguirán recurriendo a la inyección directa y la turboalimentación, pero serán más ligeros y de menores consumos. Junto a ellos también veremos un pequeño 1.0 TSI turbo, apostando en este caso de nuevo por los tres cilindros.
Estos motores de 1.5 litros llegarán ya entrado en el 2017 y se estrenarán en el nuevo Volkswagen Golf -meses después de su lanzamiento, previsto para finales de este año-, incorporándose posteriormente en otros muchos modelos de Volkswagen (como el Volkswagen Polo y Volkswagen Tiguan) y en otras marcas del grupo, como Audi, Seat y Skoda.
Vía :
http://www.motor.es/noticias/volkswagen-golf-2017-nuevos-motores-15-tdi-tsi-201625393.html [quote quote=”paulodelarosa”]
Estos motores de 1.5 litros llegarán ya entrado en el 2017 y se estrenarán en el[u]nuevo Volkswagen Golf[/u] -meses después de su lanzamiento, [u]previsto para finales de este año[/u] -, incorporándose posteriormente en otros muchos modelos de Volkswagen (como el Volkswagen Polo y Volkswagen Tiguan) y en otras marcas del grupo, como Audi, Seat y Skoda. [/quote] ¿Ya toca? Qué rápido se me ha hecho el ciclo de vida de este.
En teoria van a adelantar la aparición de nuevas generaciones a unos 5 años (creo), asi que dentro de poco se deberia ver algo, que este año cumple los 4 años en el mercado Ahora, ya sabeis, es el VII restyling y lo llamaran VIII, como si lo viera
😀 . Como con el V-VI (5.5)
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