INICIO › FOROS › NOVEDADES › Actualidad del motor › Noticias FCA
Etiquetado: ¿para el próximo año?, Abarth, Abarth también preparará modelos de Alfa Romeo, Alfa Romeo, Chrysler, Chrysler comienza a resurgir de su crisis, Dimite Luca Cordero di Montezemolo, dodge, Dodge estrena logo, El Fiat Bravo estrena el 1.4 Multiair de 140 caballos, El nuevo Lancia Ypsilon, El relevo del Chrysler Sebring se llamará Nassau, FCA, FCA foro, FCA Forum, FCA News, Ferrari, Fiat, Fiat cerrará Lancia, Fiat esta considerando vender parte de Ferrari, Fiat se haría con el 30% de Chrysler en las próximas semanas, Jeep, Jeep Grand Cherokee, Lancia, Los Alfa Romeo Brera y Spider cesarán su producción este año, Marchionne dice que Chrysler y Fiat podrían formar, Marchionne: "El Nitro nunca debió existir", Maserati, Maserati Baby Quattroporte, Maserati prepara nuevos modelos, Montezemolo deja la presidencia de Fiat, Noticias FCA, Noticias FCA (Fiat-Chrysler), Plan Grupo Fiat (2010-2014), Stellantis, suv, todo un éxito en Italia
- Este debate tiene 410 respuestas, 57 mensajes y ha sido actualizado por última vez el hace 3 años, 6 meses por The_Osco.
-
El grupo Fiat es una enorme flota desarbolada dónde únicamente Maserati ha llegado a puerto.
El dato de que hay que ir hasta 1969 para ver cifras de ventas como las actuales en Alfa Romeo es terrible.
No sería de extrañar que al igual que puede pasar con PSA, un grupo chino termine comprando parte del grupo Fiat, en este caso sería GAC, dejando a Marchionne a un lado antes de que acabe del todo con el patrimonio histórico del grupo.Fiat debe acceder a la liquidez de Chrsyler para poder invertir. LO impide el VEBA ya que posee el 41,5 % de chrysler.
Jamás Alfa será vendida.
Ya han rechazo ofertas suculentas de DARTH PIECH.
Fiat’s acquisition of Alfa did not just stymie Ford, it also frustrated Volkswagen Group, whose chairman, Ferdinand Piech, publicly stated in September 2010 that «Alfa is the one brand with the biggest potential for improvement.»
But Piech also recognized that acquiring it could take time, adding he was not in any hurry.
«We are patient and have time … you won’t hear anything, though, for the next two years.» He is still waiting. Last February Marchionne reiterated: «We are not going to sell Alfa. And least of all to them [Volkswagen Group].»GOLDMAN SACHS CONFERENCE. En la página 20 hablan del resurgir de ALFA.
En Abril se mostrará el que parece será el PLAN DEFINITIVO PARA ALFA (Eso espero y deseo)
FIAT SE HA HECHO CON EL 100 % DE CHRYSLER. ELKANN dice que se convierten en una marca global.
Este era el primer paso para CERTIFICAR LAS INVERSIONES DE ALFA DE VARIOS MILES DE MILLONES DE EUROS.
GRAN NOTICIA!!!!!!
nota de prensa, en inglés
Chrysler Group Announces Agreement With UAW Calling for Contributions to VEBA Trust and Also Announces a Special DistributionJanuary 1, 2014 , Auburn Hills, Mich. – Chrysler Group and the International Union, United Automobile, Aerospace and Agricultural Implement Workers of America (the “UAW”) have agreed to a memorandum of understanding to supplement Chrysler Group’s existing collective bargaining agreement. Under the MoU, Chrysler Group will provide additional contributions to the VEBA Trust of an aggregate of $700 million in four equal annual installments. The initial payment will be made on closing of a transaction in which the VEBA Trust will sell to Fiat North America, one of Fiat’s wholly owned subsidiaries, all of the VEBA Trust’s equity interest in Chrysler. Additional payments of $175 million will be payable on each of the next three anniversaries of the initial payment. Chrysler Group expects to fund the initial contribution to the VEBA Trust from available cash on hand.
In consideration for these contributions, the UAW will agree to certain commitments to continue to support the industrial operations at Chrysler Group and the further implementation of the Fiat-Chrysler alliance, including to use best efforts to cooperate in the continued roll-out of Fiat-Chrysler World Class Manufacturing programs, actively participate in benchmarking efforts associated with implementation of these programs across all of Fiat-Chrysler manufacturing sites to ensure objective performance assessments and provide for proper application of WCM principles and actively assist in the achievement of the Group’s long-term business plan.
The Chrysler Group Board of Directors has also determined to support the declaration and payment by Chrysler Group of a special distribution in an aggregate amount of approximately $1,900 million,1 subject to the Board completing its diligence and receiving independent assurance regarding the distribution payment capacity of Chrysler Group, a process that management expects will be completed on or before January 20, 2014
Fiat to acquire remaining equity interests in Chrysler Group LLC from VEBA Trust.Que gran noticia! Que ganas de ver la nueva Alfa Romeo. Esperemos no la caguen… [quote quote=»AdeseMKIV»]Que gran noticia! Que ganas de ver la nueva Alfa Romeo. Esperemos no la caguen…[/quote] Espero que hagan lo que están haciendo con Maserati, que de vender 6.000 coches en 2012, en 2013 llegarán a 12.000 coches, un unos 28.000 pedidos en firme.
Queda poco, muy poco, para ver el plan de MIRAFIORI.
http://nsae01.casimages.net/img/2014/01/03/140103115055909455.jpg Tras un Dart dubitativo debido a una elección errónea de motores para USA, el DENOSTADO CHEROKEE arranca bien. Tras duras críticas en foros americanos, donde decían que no era un Jeep, las ventas dicen lo contrario:
15.100 udes en USA en Diciembre (10.000 udes en USA en Noviembre). Y subiendo.
Jeep se está conviertiendo en una marca con un potencial bestial.
[quote quote=»RadiK-Alfa»]Tras un Dart dubitativo debido a una elección errónea de motores para USA, el DENOSTADO CHEROKEE arranca bien.Tras duras críticas en foros americanos, donde decían que no era un Jeep, las ventas dicen lo contrario:
15.100 udes en USA en Diciembre (10.000 udes en USA en Noviembre). Y subiendo.
Jeep se está conviertiendo en una marca con un potencial bestial.
[/quote] El Dart es un fracaso,aunque duela escucharlo.
Sobre Jeep, me parece que es una de las marcas mas fuertes de USA, es lógico que se aproveche su potencial.
Yo francamente, de todo esto, espero que Fiat se recupere (como marca) y que de una buena vez, veamos humo blanco para Alfa.
[quote quote=»Fuego»][quote quote=»RadiK-Alfa»]Tras un Dart dubitativo debido a una elección errónea de motores para USA, el DENOSTADO CHEROKEE arranca bien.Tras duras críticas en foros americanos, donde decían que no era un Jeep, las ventas dicen lo contrario:
15.100 udes en USA en Diciembre (10.000 udes en USA en Noviembre). Y subiendo.
Jeep se está conviertiendo en una marca con un potencial bestial.
[/quote] El Dart es un fracaso,aunque duela escucharlo.
Sobre Jeep, me parece que es una de las marcas mas fuertes de USA, es lógico que se aproveche su potencial.
Yo francamente, de todo esto, espero que Fiat se recupere (como marca) y que de una buena vez, veamos humo blanco para Alfa.
[/quote] El Dart se enfocó mal en los motores y en las cajas de cambios.
A ver si meten el 2.4 y el cambio ZF de 9 marchas.
[quote quote=»RadiK-Alfa»][quote quote=»Fuego»][quote quote=»RadiK-Alfa»]Tras un Dart dubitativo debido a una elección errónea de motores para USA, el DENOSTADO CHEROKEE arranca bien.Tras duras críticas en foros americanos, donde decían que no era un Jeep, las ventas dicen lo contrario:
15.100 udes en USA en Diciembre (10.000 udes en USA en Noviembre). Y subiendo.
Jeep se está conviertiendo en una marca con un potencial bestial.
[/quote] El Dart es un fracaso,aunque duela escucharlo.
Sobre Jeep, me parece que es una de las marcas mas fuertes de USA, es lógico que se aproveche su potencial.
Yo francamente, de todo esto, espero que Fiat se recupere (como marca) y que de una buena vez, veamos humo blanco para Alfa.
[/quote] El Dart se enfocó mal en los motores y en las cajas de cambios.
A ver si meten el 2.4 y el cambio ZF de 9 marchas.
[/quote] Para mi el daño ya esta hecho, es muy difícil desde el punto de vista de mktg y comercial re-encantar al consumidor una vez ya se ha hecho la idea de un producto. Salvo mover los precios a la baja (casi al suelo). La peor de las estrategias a mi pensar.
MASERATI USA DICIEMBRE 2013: 1.053 udes + 233 %.
Maserati está mostrando el CAMINO A ALFA.
Espero que no yerren el objetivo.
A finales de mes sabremos algo sobre Alfa. Dicen en Italia que el 169 compartirá fabrica con el LEVANTE
[quote quote=»A.P.M.»]¿Levante? Será Ghibli no?[/quote] No. El GHIBLI comparte línea con el QUATTROPORTE.
El LEVANTE la compartirá con el 169.
El 169 llevará plataforma distitnta al Ghibli y QP
Yo ya me lio con Fiat. No entiendo la cantidad de movimientos que hacen
¿Y el Levante que coche será? ¿Otro Maserati? Porque el 169 estará en el mismo segmento que el Ghibli
Y porque leches no compartiran plataforma, mas rentabilidad de grupo…en fin[quote quote=»A.P.M.»]Yo ya me lio con Fiat. No entiendo la cantidad de movimientos que hacen
¿Y el Levante que coche será? ¿Otro Maserati? Porque el 169 estará en el mismo segmento que el Ghibli
Y porque leches no compartiran plataforma, mas rentabilidad de grupo…en fin[/quote] El Levante es el Maserati SUV.
El 169-Giulia usarán una plataforma nueva de tracción trasera. La del Ghibli-QP es cara y pesada.
El 169 será un segmento E (tipo SErie 5-A6-Clase E).
Vengo de pasar los reyes con la familia y me he desconectado mucho jajaja. Cierto, el Levante es el SUV
Pues el Ghibli y el «169» compiten en el mismo segmento E, ya que el Quattroporte se ha ido al de las berlinas grandes. Pero que no compartan plataforma siendo de la misma familia, es duplicar esfuerzos y costes sin sentido en un, ahora, gran grupo, que puede mejorar a pasos agigantados con la reduccion de costes…Fiat may issue bond to boost liquidity after Chrysler merger, Marchionne tells paperAutomaker will focus on Italy-based Alfa revamp to return profit
January 10, 2014 09:44 CET
TURIN – Fiat S.p.A. could launch a convertible bond to increase its liquidity after its $4.35 billion deal to buy the rest of Chrysler Group, Fiat-Chrysler CEO Sergio Marchionne told an Italian newspaper.
Fiat will also focus its European strategy on revamping its Alfa Romeo brand after its planned merger with Chrysler and will keep production of the marque in Italy as it seeks to boost its European operations and protect jobs, Marchionne told La Repubblica in an interview published today.
He said a mandatory convertible bond could be an «appropriate measure» to finance investments following the deal announced Jan. 1 for Fiat to buy the 41.5 percent stake in Chrysler it does not already own from a retiree healthcare trust affiliated with the United Auto Workers union. Fiat will pay $1.75 billion in cash and the remaining sum will come from Chrysler’s coffers.
Marchionne told La Repubblica that Fiat did not need a capital hike to finance for the deal, which is expected to be closed by Jan. 20. «A capital hike (at Fiat) would be value destructive. There are different ways to finance investments … a convertible bond could be an appropriate solution,» Marchionne was quoted as saying in his first interview since the deal was struck.
Marchionne did not comment on a potential 1.5 billion euro ($2.04 billion) size for the bond mentioned in media reports.
Fiat has had its Ba3 rating placed under review by Moody’s credit ratings agency for a possible downgrade to reflect the impact on the Italian carmaker’s cash position of its plans to take full control of Chrysler Group. Moody’s said the acquisition will weaken Fiat’s liquidity position at a time when the company is still free cash flow negative.
Marchionne said: «We will have a new plan and new models we announce in April. At that time, we will see where our debt level is. I’m not worried (by the debt) at all.»
Alfa relaunch
Marchionne said his new strategy to turn around Fiat’s loss-making operations in Europe will focus on a relaunch of Alfa Romeo. The sporty brand is a central pillar of the plan to return Fiat’s European operations to profitability in 2015-2016 by moving upscale, he said.
Teams of designers and engineers are working «disguised» in various Italian premises to prepare new Alfa models «that will change the perception of the brand and take it to absolute excellence,» Marchionne said. Future Alfa models would no longer share engines with Fiat models.
He said selling Alfa Romeo to a competitor was out of the question. Volkswagen has repeatedly expressed an interest in the unit. «They can go dream about it,» Marchionne said.
Juat as Chrysler’s Jeep brand is sold globally but its DNA is authentically American «Alfa should be authentically Italian,» Marchionne said. «It will indeed remain at home.»
Fiat, Lancia brands
Fiat is reviewing the market positioning of its namesake brand and its Lancia upscale marque as it seeks to increase capacity use at its four underutilized Italian plants to export models worldwide, Marchionne said.
The Fiat brand will develop model families based around practical Pandas and upscale 500s, he said.
Lancia will be reduced to derivatives of the Ypsilon minicar and become an Italy-only brand. Nearly 80 percent of Lancia’s sales are in Italy, according to industry statistics, and the Ypsilon accounts for 74 percent of Lancia’s volume, data from market researchers JATO Dynamics shows.
Marchionne said the Fiat S.p.A. holding company will change its name after the automaker takes full control of Chrysler and the new merged Fiat-Chrysler would be listed where access to capital was easier, adding that New York, Singapore and Hong Kong were options. Fiat S.p.A. is currently listed in the Milan, Italy stock exchange.
Marchionne sought to appease unions and politicians who are worried that the merger with Chrysler could signal a shift away from its home market, where Fiat was founded 115 years ago. He said the merger would allow Fiat to channel investments into Italy and help re-instate the thousands of workers on temporary layoff schemes.
«My pledge is: when the plan is fully operational, the Italian industrial network will be (fully utilized), market permitting, of course,» he said. «With time – if the market does not collapse again – all (workers on temporary layoffs) will be reinstated.»
– NUEVO NOMBRE PARA EL GRUPO FIAT-CHRYSLER. – RELANZAMIENTO DE LAFA.
– TODOS LOS NUEVOS MODELOS SE ANUNCIARÁN EN ABRIL.
Su Alfa, Marchionne ha avuto altre parole importanti. “I capannoni-fantasma, mimetizzati in giro per l’Italia,
[u][b[color color=black]squadre di uomini nostri stanno preparando i nuovi modelli Alfa Romeo che annunceremo ad aprile e cambieranno l’immagine del marchio, riportandolo all’eccellenza assoluta.[/color] [/u] I tedeschi se la possono sognare. Alfa è centrale nella nostra nuova strategia.[u][color color=black]Il suo dna dev’essere autenticamente tutto italiano, sempre, non potrà mai diventare americano. Basta anche coi motori Fiat nell’Alfa Romeo. Così come sarebbe stato un errore produrre il suv Maserati a Detroit: e infatti resterà a casa[/color] [/u] “.Gli operai in Italia. “Nel polo Mirafiori-Grugliasco si faranno le Maserati, compreso un nuovo suv e qualcos’altro che non le dico. A Melfi la 500 X e la piccola Jeep, a Pomigliano la Panda e forse una seconda vettura. Rimane
[u][color color=black]Cassino, che strutturalmente e per capacità produttiva è lo stabilimento più adatto al rilancio Alfa Romeo[/color] [/u] . Mi impegno: quando il piano sarà a regime la rete industriale italiana sarà piena, naturalmente mercato permettendo. Col tempo ci sarà la fine della cassa integrazione: rientreranno tutti i lavoratori“.
- Debes estar registrado para responder a este debate.