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Etiquetado: 2013 Renault Clio, 2013 Renault Clio Estate, 2013 Renault Clio IV, 2013 Renault Clio IV R.S., 2016 Renault Clio IV phase II, Renault, Renault Clio IV, Renault Clio IV (2012-2018), Renault Clio IV (2013), Renault Clio IV 5p/GT/ST/Initiale Paris, Renault Clio IV phase II (2016), Renault Clio IV R.S., Renault Clio IV R.S. 220 Trophy (2015), Renault Clio R.S.16 Concept (2016)
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La gama Initiale en España estará formada solo con el 1.5 dci 90cv (en fin…)
De momento como edición limitada a 70 unidades, como estudio de mercadoPrecios para España
– Clio 1.5 dCi 90 CV Initiale Paris 20.050 €
– Clio 1.5 dCi 90 CV EDC Initiale Paris 21.450 €equipamiento exterior: paquete cromado que añade un toque elegante al conjunto mientras que las ópticas delanteras son específicas, con iluminación diurna por LEDS integrada (y no en el paragolpes como en el resto de Clio) y faros de xenón (no se ofertaba hasta la fecha en ninguno), llantas de aleación de 17 pulgadas con diseño específico, los cristales tintados y el logotipo “Initiale Paris” en el portón posterior y pilar B. Los colores: beige “Champagne” y “Gris Marengo”. equipamiento interior: tapizado en piel nappa que recubre los asientos, volante, paneles de puertas y parte del salpicadero. Los asientos delanteros son de corte deportivo y están calefactados. En la consola central se integra el sistema multimedia R-Link con navegador, acceso a aplicaciones, bluetooth, puerto USB y cámara de visión posterior. Para aumentar el confort estas unidades reciben cambios para reducir la sonoridad.
Además, cuatro elevalunas eléctricos, acceso y arranque sin llave con tarjeta Renault Manos Libres específica, climatizador automático, control y limitador de velocidad, faros antiniebla, espejos retrovisores eléctricos, sensores de aparcamiento, ABS, EBD, TCS, ESP, múltiples airbags, sensor de presión de los neumáticos y asistente al arranque en cuestas.[url]http://es.autoblog.com/2015/02/11/el-renault-clio-initiale-paris-aterriza-en-espana/ [/url] Dispone de un 1.6 energytce con 220cv y 260Nm
Esta es la primera imagen oficial, despues de varios teasers
http://i38.servimg.com/u/f38/11/35/09/67/ilaf0110.jpg http://www.largus.fr/images/images/renault-clio-rs-trophy-220edc-2015-01.jpg
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http://www.largus.fr/images/images/renault-clio-rs-trophy-220edc-2015-14.jpg Motor 1.6T EDC 220cv 260Nm (overboost 280Nm)
Carrocería rebajada: – 20 mm del. y – 10 mm tras.
Caja automática EDC con cambios de marcha más rápidos
Amortiguadores y dirección recalibrados
Neumáticos 205/40 R18 Michelin Pilot Super Sport[url url=http://www.largus.fr/geneve/renault-clio-rs-trophy-2015-le-sport-a-tout-prix-5981400.html]L`argus.fr[/url] https://pbs.twimg.com/media/B_J_hViW0AAgAEj.jpg:large
@AutoFerrierehttp://images.planeterenault.com/16547/big-10981206_847993168576133_2412525186779724922_n.jpg Nota de prensa, en inglés
The Clio R.S. 220 EDC Trophy: a new additional to the Trophy familyInaugurated on the Clio R.S. in 2005, the Trophy badge symbolises sharper handling and increased performance coupled with exclusivity and distinctive styling. In the slipstream of the Mégane R.S. Trophy’s 2014 launch, the Clio R.S. 220 EDC Trophy now features the same winning ingredients and joins this limited-edition series of high-performance models that reflect the passion of Renault Sport’s engineers… and fulfil their exacting demands.1. A Clio R.S. that’s even more potent in every domain
Engine: Thanks to revised engine mapping, it now has 10 percent more power and up to an extra 40Nm of torque. It also benefits from a larger turbo, an air intake designed to minimise pressure losses and a revised exhaust system to accommodate the latest Euro6 catalytic converter (and minimise back pressure losses).
– Maximum power has been increased to 220hp at peak revs, 6,250rpm.
– Maximum torque rises to 260Nm (a gain of 20Nm), although a figure of 280Nm is possible thanks to a ‘torque boost’ feature in fourth and fifth gears.
– By stepping up to meeting Euro6 emissions standards, the car’s CO output improves by six grams, to 138g/km*.Refined EDC transmission: gear changes are now up to 30 percent faster.
– Down changes are now more rapid, thanks notably to reduced travel of the steering wheel paddles.
– There is greater flexibility in ‘Sport’ mode to be able to combine driving enjoyment in built-up areas and on open roads.
– A Stop&Start system works in ‘Normal’ mode but is deactivated in ‘Sport’ and ‘Race’ modes.A lower, stiffer Trophy chassis: the Clio is lower by 20mm at the front, 10mm at the rear (unladen). Firmer shock absorbers have been fitted and are coupled with hydraulic bump stops.
– Ultra-quick steering: a new, faster rack (with ratio reduced from 14.5:1 to 13.2:1) makes steering even more precise and incredibly direct – the best system on the market.
– Tyres: the Clio R.S. 220 Trophy EDC is fitted with high-performance Michelin Pilot Super Sport 205/40R18 rubber.En un coche deportivo de por sí. No sé, con tanta variante deportiva creo que lo único que hacen es recargar cada versión.
Es el mismo modelo con distintas defensas, distintas llantas, distintas gamas de colores…pienso que perjudica más que beneficia.
Tanta demanda tienen las versiones radicales??
Ya se puede encargar en Francia
http://i.imgur.com/IutZfL3.png Nota de prensa, en inglés
[size size=150]The limited-edition Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy: order books now open in France[/size] Following its unveiling at the Geneva Motor Show on March 3, the limited-edition Renault Clio R.S. 220 EDC Trophy is now available for sale in France where its price stands at €28,900, inclusive of value-added tax.
Compared with the Clio R.S. 200 EDC, the new limited-edition version features a more powerful engine (20 extra horsepower, plus up to 40Nm more torque), a sportier chassis and refined EDC transmission. The limited-edition Clio R.S. 220 EDC Trophy is available with a new body colour and comes with new 18-inch wheels, unprecedented sports seats and carbon-look interior trim details.[size size=150]1. A Clio R.S. that’s even more potent in every domain[/size] – Compared with the Clio R.S. 200 EDC, the engine of this limited-edition version has 10 percent more power and up to an extra 40Nm of torque thanks to new engine mapping, a larger turbo, an intake system designed to minimise back pressure losses and a revised exhaust system to accommodate a Euro6 catalytic converter.
– Maximum power has been increased to 220hp at 6,050rpm.
– Maximum torque rises to 260Nm (a gain of 20Nm), although 280Nm is possible thanks to a ‘torque boost’ function in fourth and fifth gears.
– The CO2 emissions of the Trophy limited-edition version have been homologated at 135g/km*, equivalent to combined-cycle fuel consumption of 5.9 litres/100km. Following the switch to Euro6 legislation, the same figure for the Clio R.S. 200 EDC has risen to 133g/km (an increase of 11g/km compared with the figure announced at the time of the car’s launch in 2013).– The car’s EDC transmission has been revised to achieve gear changes that are up to 30 percent faster:
– Down changes are more rapid thanks notably to reduced steering wheel paddle travel,
– There is now greater flexibility in ‘Sport’ mode to combine driving in built-up areas and out of town,
– The Stop&Start system works in ‘Normal’ mode but is disconnected in ‘Sport’ and ‘Race’ modes,The chassis of the limited-edition Clio R.S. 220 EDC Trophy has been lowered and stiffened.
– The car sits 20mm lower at the front and 10mm lower at the rear (unladen). Stiffer dampers have been fitted and are coupled with hydraulic bump stops.
– Ultra-quick steering: a new, faster rack (ratio reduced by 10 percent from 14.5:1 to 13.2:1) makes steering even more precise and direct.
– The limited-edition Clio R.S. 220 EDC Trophy is fitted with Michelin Pilot Super Sport tyres (205/40R18).[size size=150]2. Seductive appeal and recognisable at a glance[/size] – The Trophy limited-edition version of the Clio R.S. 220 EDC stands out thanks to the following features:
– A distinctive new matt body colour: Pearlescent Givre (optional, matched with a gloss black roof). Other available colours are Glacier White, Deep Black, Flamme Red and Sirius Yellow,
– 18-inch black diamond-effect Radical wheels,
– Trophy badging on the front spoiler, door trims and individually numbered door sills.The limited-edition version’s equipment package is sure to satisfy enthusiasts:
– Embossed leather-trimmed steering wheel,
– Exclusive styling: heated leather sports seats with integral head rests and carbon-look air vent surrounds and door trims. The gear lever base plate and air-vent inserts are finished in satin-effect chrome instead of anodised red,
– The limited-edition Clio R.S. 220 EDC Trophy can be ordered with the optional R.S. Monitor on-board telemetry system. Potent and fun, the system features a function that provides five different levels of throttle pedal sensitivity.The Clio R.S. 220 EDC Trophy is a numbered limited edition that delivers great value for money in performance terms (220hp for less than €29,000). It targets exacting customers such as track day enthusiasts and those who appreciate Renault Sport unrivalled expertise.
* Fuel consumption and CO2 emissions figures homologated in accordance with applicable legislation.
El precio para España es de 29.040 € (27.640 € con descuento de lanzamiento) 0-100 km/h: 6,1 seg
vel. max: 235 km/h
consumo medio; 5,7 L/100 y 138 g/km de CO2Sin darle mucho bombo, se actualiza a Euro 6
– 200cv a 6.050rpms (antes 6.000) y 260Nm a 2.000 rpms (antes 240 a 1750)
– Emisiones de 133 gr de CO2 (antes 144)
– aceleración y vel. max. se mantienenSupongo que mas adelante se podrá añadir mas datos
Aqui está la nota de prensa
http://www.worldcarfans.com/115061395232/clio-renaultsport-220-trophy-edc-priced-from-21780 Calculando fechas, deberia de salir allá por el salón de Paris 2016, cumpliendo los 4 años de rigor en el mercado. No se si antes, en Ginebra, aunque ya deberia haberse visto algo digo yo
Supongo que ya apareceria con alguna novedad mecanica, como uno o varios energytce nuevosAuto-moto ya ha hecho su versión de como podria ser el restyling/facelift del Clio
http://sf1.viepratique.fr/wp-content/uploads/sites/9/2015/08/01-RENAULT-CLIO-FACELIFT-750×410.jpg Y aqui mi versión, ya añadida en
[url url=http://cochespias.net/viewtopic.php?f=13&t=16443&start=40#p476750]otro hilo del foro[/url] 😀
http://i.imgur.com/nJEYki5.jpg Y mis traseras jejeje
Este ocupando solo el espacio del piloto
http://i.imgur.com/Tj01Wm1.jpg Y este ocupando hasta el embellecedor
http://i.imgur.com/aWVDSGi.jpg Reduciendo el tamaño de los faros cómo ha hecho Auto-Moto se vería mucho mejor. [quote quote=”Ruben4you”]Reduciendo el tamaño de los faros cómo ha hecho Auto-Moto se vería mucho mejor.[/quote] A mi de late más por lo que ha hecho
APM, dudo que cambien la forma de la aleta, a saber. Pero pienso que lo único que cambiará sera la forma de “abajo” del faro, la que colinda con el paragolpes. Opino que sólo cambien los faros y poco más. Y hagan los pilotos más grandes ocupando el espacio de los plásticos negros. Dando forma al interior del piloto con el LED integrado. [quote quote=”paulodelarosa”]Opino que sólo cambien los faros y poco más. Y hagan los pilotos más grandes ocupando el espacio de los plásticos negros. Dando forma al interior del piloto con el LED integrado.[/quote]
Pues yo diria que esos plasticos negros de debajo de los faros desaparecerán, el parachoques llegará hasta el faro, y ahi podrian poner la luz diurna como en el TalismanEso he intentado decir, aunque igual no me expresé bien. Jejeje [quote quote=”paulodelarosa”]Eso he intentado decir, aunque igual no me expresé bien. Jejeje[/quote]
Es que como hablabas de pilotos, me he liado😀
Para los pilotos he puesto las 2 opciones, dejando el marco negro de debajo, o agrandandolo. Los colores son cutres, es un paint:qmparto: , pero se entiendo lo que quiero exponer, creo😀 Los faros no creo que los agranden, se mantendrán como están. El plastico negro de abajo desapareceria por crecimiento del parachoques
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