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Etiquetado: 2011 Renault Twingo III, 2014 Renault Twingo III, 2014 Renault Twingo III (Renault 5 / Le Car), 2015 Renault Twingo III GT, 2019 Renault Twingo III phII, Renault, Renault Reinvent Twingo Concept (2023), Renault Twingo III (2014-2022), Renault Twingo III (2014), Renault Twingo III GT (2017), Renault Twingo III Phase II (2019)
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[quote quote=”CgD”]Si un Twingo costase el mismo precio que un Clio, te comprarías el Twingo?En Espanala gente que se compra un segmento A quiere un coche barato. Si tiene que pagar un precio de Segmento B, se van a un Segmento B.
[/quote]
Sinceramente si. Porqué? Simplemente por que el Twingo me gusta, y me puedo plantear comprarlo, en cambio un Clio, no me lo plantearía en la vida. Si quierio un coche 100% urbano, sería el Twingo ( o el Smart).
No es creíble, que un coche como el Twingo no llegue al mercado Español por tema de precios, Rajoy se arrancaría la barba!Donde parece que no llegará será a América. Lo que decís de las ventas sólo hay que mirar el ejemplo de Fiat. El 500 era tan caro como un Punto o más y del 500 se han vendido a puñados. Si el coche tiene encanto, que creo que lo tiene, se llevará un cachito de ventas.
Además por muy francesa que sea, España es un mercado muy importante para Renault.
Yo creo que el comentario del gerente ese de renault es una bocaná que ha soltado porque habrá oído campañas, pero por muy caro que costase no valdría más que un fiat 500.
Por tanto podríamos tenerlo por 10.000 euros de precio medio, a lo mejor el de 90 cv se iría a 11.000 o 12.000, o incluso si es muy básico bajaría a 9.000. Teniendo en cuenta que un ford ka básico con a.a. está por unos 9.000, o el mii está por 10.000 y ESTÁN EN EL MERCADO ESPAÑOL, estoy seguro que el twingo se venderá en españa, y además por unos 10.000 con el motor de 70 cv.
Otra cosa aparte es la tendencia del mercado español, que busques un coche pequeño y prefieras el twingo al clío no significa que la mayoría de los españoles lo prefieran, en españa se tiende siempre a igualdad de precio a preferir el más grande (burro grande ande o no ande), o por ejemplo otras características del mercado español suelen ser comprar full equipe, llantas de aleación, determinados colores tirando a claros, etc.Pues según el mercado Espanol, eres uno de los pocos que lo harían. Casí se podría decir que en Espana, no hay segmento A a partir de 12.000€.
Si para Renault Espana, lanzar un modelo al mercado le cuesta más que las ganacias que le pueda dar, puedo entender que se piensen seriamente en no lanzarlo al mercado.Las caracterísitcas de producto del nuevo Twingo están bastante por encima que las de sus competidores del Segmento A. Si no se posiciona como competidor de Adam y Fiat 500, poco podrá hacer. Si lo hace, entonces está cambiando totalmente la orientacíón del producto. Twingo siempre ha sido un urbano a buen precio y con la ventaja de la habitabilidad interior.
El Opel Adam no ha vendido muchísimo pero lo han mantenido porque su posiconamiento lo respalda y también las ganas de perder dinero que siempre tiene Opel (parece ser que ahora han cambiado un poco de mentalidad).Si sacas un nuevo modelo con muchísimas características mejores que el precedente, entonces puede permitirte posicionarlo en la parte alta de su segmento. Si haciendo eso, te aproximas al precio del segmento B (el cual es realmente importante en Espana) y con ello comprometes las ventas de su otro modelo dentro de la gama (Clio, en ste caso), entiendo que puedan decidir no lanzarlo por un riesgo de canibalización.
Volviendo un poco al tema de sus competidores, si el Fiat 500 triunfa es porque explotan la historia y el diseno que tiene detrás. Cosa que el Twingo no tiene. A día de hoy el Top3 de ventas en Europa son el 500, VW Up y el Panda. Será muy difícil que el Twingo consiga estar ahí.
No se si es que soy especialmente rencoroso, pero si yo quisiera un Twingo y Renault no me lo vende, no volvería a mirar a Renault como opción de compra jamás. Si no lleva el servicio multimedia integrado es mucho más interesante
http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/425333_6372_big_2014-Renault-Twingo-13.jpg nota de prensa, en inglés (no la pongo completa)
NEW TWINGO: FUN TO DRIVE, ULTRA-MANOEUVRABLE AND SPACIOUSColourful and vibrant… the Twingo spirit is back!True to the spirit of its predecessors, not only is New Renault Twingo colourful and fun to drive, but it also combines a dynamic stance with a particularly endearing expression. The four body colours revealed at the Geneva Motor Show echo those that were available for the first-generation version, while New Twingo’s personalisation programme will also enable owners to express a wide range of personalities, from sporty or ‘vintage’, to chic or fun. Colour is everywhere inside the cabin too, even down to the numerous storage areas.
[i]“New Renault Twingo was inspired not only by the original Twingo but also by the Renault 5. It is a modern take on the city car theme with the accent on innovation in terms of its lines and architecture. New Twingo is a fun, playful and vibrant city car. It is ultra-manoeuvrable, roomy and immensely practical. You’ll be itching to get behind the wheel and take it out for a drive.”[/i]
Laurens van den Acker, Head of Industrial Design, RenaultPlayful, energetic styling
Like its forebear, New Twingo comes in a choice of four vibrant ‘pop’ colours (powder blue, white, yellow and red), an unmistakable sign that the Twingo spirit is well and truly back!
New Twingo fits with Renault’s new design strategy and represents the ‘Play’ petal of the brand’s lifecycle-based plan, building on ideas previously explored by the Twin’Z and Twin’Run concept cars which were presented in the first quarter of 2013.
New Twingo’s highly original architecture ensures exceptionally agile handling, along with a cheery expression, a unique profile thanks to its short bonnet and a roomy passenger compartment.
At the same time, it features compact proportions and measures just 3.59 metres from bumper to bumper. Yet thanks to its short front and rear overhangs and the positioning of the wheels at the car’s extreme corners, its wheelbase is 2.49 metres – a record for the class and a pointer to its spacious interior.
[i]“New Twingo’s layout, and in particular the positioning of the engine at the rear, has resulted in original, interesting proportions. The challenge for the designers was to come up with nicely balanced forms that are perceived as compact yet suggest a roomy cabin. The very short nose and the positioning of the wheels play contribute significantly to this impression.”[/i]
Kenneth Melville, Small Car Design Director (Twingo, Clio, Captur)Expressive styling
New Twingo’s font end features the brand’s trademark styling cues, including a prominent Renault logo set to a black background. The new city car’s distinctive personality is emphasised by its ribbed bonnet and big headlights topped by direction indicators shaped like eyelids. New Twingo’s assertive expression is further enhanced by circular daytime running lights marked out by four points of light. A broad air inlet set into the lower portion of the bumper provides the finishing touch to New Twingo’s expressive face.
[i]“We wanted to ensure that New Twingo was instantly recognisable, both day and night.”[/i]
Raphaël Linari, Lead Exterior Designer, Renault TwingoThe shoulder line stretches the full length of the sides, from the front indicators to the tail. This signature feature line, which is more prominent where it passes over the wheel arches, especially at the rear, plays an important part in the solid, robust feel that New Twingo exudes.
The handles for the rear doors are concealed, giving the impression of a three-door car, yet New Twingo – for the first time in the model’s history – has five doors.
Depending on version, the car’s proportions are highlighted by decal graphics which emphasise its dynamic yet robust silhouette.
Flush-fitting rear lights follow the profile of New Twingo’s shoulders and appear to form an integral part of the broad glass hatchback which characterises the rear of the car.
[i]“We were heavily inspired by the unique legacy of the Renault 5 and the original Twingo. Thanks to their unique personalities and enchanting expressions, these two models influenced our approach to the design of our new city car which is nonetheless solidly grounded in today’s thinking.”[/i]
Kenneth Melville, Small Car Design Director (Twingo, Clio, Captur)New Twingo: roomy, practical and ultra-manoeuvrable
Thanks to the bold decision to locate the engine at the rear, New Twingo is able to offer far greater agility and a bigger cabin than would be expected from a car with an overall length of just 3.59 metres.
Agile handling is the foremost benefit of this architecture. The positioning of the engine at the rear gave the designers more freedom to work on the front end. New Twingo’s turning circle of 8.65 m helps it to turn easily in cramped spaces. Indeed, compared with its competitors, it needs a metre less space toperform a U-turn.
A commanding driving positionEase of access, the sensation of cabin space and all-round visibility all benefit from New Twingo’s high-up driving position. Indeed, thanks to its short bonnet and large windscreen, New Twingo offers best-in-class visibility, with a forward vertical field of view of 12 degrees.
EXTRA SPACE FOR OCCUPANTS
Although New Twingo is 10cm shorter than its predecessor, the distance from the dashboard to the tailgate is 22cm longer. The shorter bonnet frees up space at the front to provide extra space for occupants.
The 2.49m wheelbase (an increase of 13cm) ensures generous cabin space both front and rear – especially when it comes to knee room, which is best in class at 13cm.
Feel the length: the only city car capable of carrying a 2.2-metre load – with an adult sat in the back!New Twingo’s flat floor, 50/50-split folding rear seat (which houses additional stowage opportunities) and forward-tipping front passenger seat back ensure a highly modular interior which adapts easily to the user’s needs of the moment.
With the engine tucked underneath it, the boot (219 dm3) is particularly practical thanks to its rectangular floor and the fact that the wheel arches do not intrude on the available space. The flat sill is at the ideal height for loading, while the 50/50-split rear seat bench folds easily to reveal a flat boot floor of 1.35 m in length. The front passenger seat back also folds forward to enable New Twingo to carry loads of up to 2.20 metres in length. That’s 22cm longer than the outgoing Twingo and quite a feat for a car that is only 3.59 metres long!
[i]“We had been thinking about a rear-engined architecture for some time. It takes courage and creativity on the part of the design teams to completely rethink how a car’s volumes can be used. New Twingo is particularly innovative and is notable for several attributes that are vital for a city car, namely manoeuvrability, visibility and space for passengers.”[/i]
Christian Steyer, Chief Engineer, New TwingoINSTALLING THE ENGINE AT THE REAR: AN INNOVATION MADE POSSIBLE BY THE EXPERTISE OF RENAULT’S ENGINE SPECIALISTS
The choice of a rear-engined architecture for New Twingo brings a rich variety of benefits. The crucial step forward was finding a way to fit a modern engine into such a small space. This entailed an innovative re-think of the engine configuration so that it could be angled at 49 degrees in order to reduce its overall height and thereby free up space for a spacious boot.
New Twingo is available with two of Renault’s latest-generation engines:
The brand new
SCe 70, a normally-aspirated derivative of the TCe range. The responsive performance of this 70hp and 91Nm, normally-aspirated 999cc petrol engine makes it ideal for motoring in built-up areas, especially since torque is available from very low engine speeds. Inexpensive to buy and run, this latest-generation powerplant will be available with or without Stop&Start, depending on market.
TheEnergy TCe 90: dynamic and fun to drive. Not only is this 898cc turbocharged petrol powerplant responsive at low engine speeds but it also delivers refined performance thanks to a power output of 90hp and peak torque of 135Nm. It was redesigned specially for New Twingo and the turbo is equipped with an electric waste gate to provide the optimal balance between performance and fuel consumption. The Energy TCe 90 engine incorporates Stop&Start as standard and complies with Euro 6 emission legislation. A fun-loving, energising and connected interioR
[i]“Our mission was to create a cheery cabin that was fun to be in, with a host of opportunities for personalisation – right down to the different stowage solutions. The idea was to reimagine the iconic interior of the original Twingo. The driving position is enticingly sporty and we gave it a cockpit-like feel that makes you want to climb in and take it out for a drive.”
Laurent Negroni, Interior Designer, Renault Twingo[/i] The passenger compartment has generous glazed areas, along with a high-up driving position and a large windscreen providing a record forward visibility (vertical field of view: 12 degrees). The driving position is sporty and fun, with a dynamic feel, too, to the steering wheel and instrument hood (referencing the PLAY petal of Renault’s design strategy).
The dashboard features uncluttered forms, with all the instruments housed in a console surrounded by a broad white gloss trim. The instruments themselves include a large speedometer located in the driver’s line of sight, plus a centrally-positioned display with a surround that matches that of the instruments and available in blue, white, black or red.
The seats have integrated head restraints and employ simple graphics – coloured piping in red, blue or grey – to highlight their shape and the continuity between the cushion and the backrest.
A cheerful, colourful interiour
The interior trim plays on a contrast between black and white. The cabin is essentially black, but the instrument panel surround, steering wheel inserts, air vents and door panels are picked out in white, echoing one another to create a vibrant ambience.
New Twingo gives buyers the choice of three different themes for the seat fabric and armrests: blue, grey or red, with flecks of colour.
Also available is a sportier trim which features a black ambience combined with red highlights and mixed fabric upholstery.
Two connectivity solutions: R & GO® for use with a smartphone, or the latest generation R-LinkThe
R & GO® applicationis a free download for New Twingo owners and enables smartphones to linkautomatically to the vehicle’s radio. Drivers are presented with a menu of clear icons provide access to four user-friendly, intuitive functions: 1 – 3D Navigation (Copilot® Premium),
2 – Telephone (numbers, Bluetooth®, etc.),
3 – Media (internet radio, display of artist’s name and track title),
4 – Trip computer (Renault eco-driving eco2, additional information to that provided by the dashboard instruments, e-guide).
The R & GO® radio is supplied with a universal mounting to allow a smartphone to be mounted on the dashboard at eye level. The R & GO® application is compatible with the Android and iOS operating systems and also functions with a tablet.
Also available for the model is the latest version of the in-dash R-Link multimedia system: R-Link Evolution. This system features a capacitative display (giving zooming and scrolling capability) and DAB digital radio (depending on market).
A Twingo for all tastes: exterior and interior personalisations
[i]“New Twingo’s interior features several distinct zones that are ideal for multiple personalisation permutations. New Twingo is designed to rekindle the ‘voitures à vivre’ spirit that has long been championed by the brand and which continues to underpin the work of Renault’s designers. The spirit of the original Twingo was a major inspiration for us when it came to colours and materials, and we have built on our experience with Clio and Captur to develop an ambitious personalisation programme.”
Kenneth Melville, Small Car Design Director (Twingo, Clio, Captur)[/i] Thanks to a wide choice of colours, graphics and interior themes, New Twingo can be ordered to match the owners’ individual tastes, from sporty to ‘zen’, chic or fun, with graphics inspired by the Renault 5.
This personalisation programme enables customers to customise their New Twingo with co-ordinated exterior and interior decor elements colour-keyed to the exterior bodywork:
– Exterior decor elements: door mirror housings, grille trim, side protective mouldings.
– Interior decor elements: instrument housing surround, air vents, steering wheel inserts.
New Renault Twingo can also be personalised with 15- or 16-inch alloy wheels.
Renault’s latest city car can be ordered with a large electric fabric sunroof for al fresco motoring.
[i]“Our intention was to rekindle the colourful, fun-loving spirit that the original Twingo brought when it was launched in 1993. At the same time, we wanted to show how the world of small Renaults has moved on.”[/i]
[i]Nathalie Granger, Designer, Colour and Materials[/i] Personalisable storage solutionsThanks to an innovative concept known as Flexicase®, New Twingo can be equipped with a range of special stowage features depending on the different types of use to which it is to be put, from nets underneath the rear seat and rear door bins complete with bag hooks, to a console between the front seats and a removable bin at the bottom of the centre console. Together, these solutions provide an additional storage capacity of 52 litres.
Renault’s small-car success story continues…..
Renault’s secret when creating great small cars has always been to have the courage to deliver in-depth innovations, versatility and appointments associated with models in the next segment up.
New Twingo takes a fresh approach to the small car in keeping with the spirit that inspired the bold styling, innovations and cheeriness of the Renault 5 in 1971 and the original Twingo in 1993.
[i]“Today, it is New Twingo’s turn to contribute to the renewal of Renault’s small-car range. This revitalisation process is founded on warm, sensuous styling, innovations that are practical in everyday use, versatility and quality performance, especially in terms of fuel consumption and refinement. The ingredients of this recipe are emotion, rigorous engineering and originality, and that is what appeals to customers – as the remarkable sales results for Clio and Captur clearly demonstrate.”
Ali Kassaï, Vice President, Small Car Programmes[/i] New Twingo – technical data in brief
Dimensions:
Length: 3.59 m
Width: 1.64 m
Height: 1.55 m
Forward vertical field of view: 12.1 degrees
Turning circle: 8.65 m
Wheelbase: 2.49 m
Rear knee room: 13.6 cm
Maximum load length: 2.20 m
Boot capacity: 219 litres
Stowage capacity: 52 litresEngines:
SCe 70:3 cylinders, petrol, 999cc, normally aspirated, 70 hp, 91 Nm
TCe 90:3 cylinders, petrol, 898cc, turbo, 90 hp, 135 Nm Este coche me parece mejor que los hermanos de PSA, aunque casi seguro que será más caro. Una versión tres puertas con motor gordo trasero y ruedas anchas tiene que ser un juguetito muy muy interesante … Interesantes detalles como la aprtura del capot o el poco espacio que hay debajo de este (también han incluido el radiador). curiosa la sobre el marketing de éste Twingo.[url url=http://blogs.km77.com/arturoandres/6627/nuevo-twingo-antiguo-44/]reflexión de A.de A en km77[/url] La prosa oficial compara a este Twingo III (motor trasero, tracción trasera) con el R5 Turbo (motor central) y con el Twingo I; en cambio, se olvida de los que sí tienen parecido (el 4/4, el Dauphine, etc) y se olvida totalmente del Twingo II.
Vamos, que venden las bondades de una técnica “innovadora” que ya usaban hace 40 años, pero no se atreven a compararlo con sus propios antecesores mecánicos, que no lo olvidemos, se les llamaba “widowmakers” por su facilidad para perder el control e irse precipicio abajo (nótese la exageración). en su lugar, nos redirigen la mente a antecesores más simpáticos, como el R5 Turbo (un coche de competición que tenía muy poquito que ver con el R5 de serie) y el Twingo I, un coche que no tiene prácticamente nada que ver en ningún aspecto con este Twingo III.
va a ser divertido ver cómo renault intenta vender como valor añadido (y cobrar más por ello) algo que era malo en los 70.
[quote quote=”xavimk3″]curiosa la sobre el marketing de éste Twingo.[url url=http://blogs.km77.com/arturoandres/6627/nuevo-twingo-antiguo-44/]reflexión de A.de A en km77[/url] La prosa oficial compara a este Twingo III (motor trasero, tracción trasera) con el R5 Turbo (motor central) y con el Twingo I; en cambio, se olvida de los que sí tienen parecido (el 4/4, el Dauphine, etc) y se olvida totalmente del Twingo II.
Vamos, que venden las bondades de una técnica “innovadora” que ya usaban hace 40 años, pero no se atreven a compararlo con sus propios antecesores mecánicos, que no lo olvidemos, se les llamaba “widowmakers” por su facilidad para perder el control e irse precipicio abajo (nótese la exageración). en su lugar, nos redirigen la mente a antecesores más simpáticos, como el R5 Turbo (un coche de competición que tenía muy poquito que ver con el R5 de serie) y el Twingo I, un coche que no tiene prácticamente nada que ver en ningún aspecto con este Twingo III.
va a ser divertido ver cómo renault intenta vender como valor añadido (y cobrar más por ello) algo que era malo en los 70.
[/quote] Pero es que un coche de los 70 no tiene nada que ver con uno actual. Es el equivalente a decir que un Serie 3 se cruza en mojado.
Dejemos de ver los coches por lo que dicen en las barras de los bares.
[quote quote=”xavimk3″]curiosa la sobre el marketing de éste Twingo.[url url=http://blogs.km77.com/arturoandres/6627/nuevo-twingo-antiguo-44/]reflexión de A.de A en km77[/url] La prosa oficial compara a este Twingo III (motor trasero, tracción trasera) con el R5 Turbo (motor central) y con el Twingo I; en cambio, se olvida de los que sí tienen parecido (el 4/4, el Dauphine, etc) y se olvida totalmente del Twingo II.
Vamos, que venden las bondades de una técnica “innovadora” que ya usaban hace 40 años, pero no se atreven a compararlo con sus propios antecesores mecánicos, que no lo olvidemos, se les llamaba “widowmakers” por su facilidad para perder el control e irse precipicio abajo (nótese la exageración). en su lugar, nos redirigen la mente a antecesores más simpáticos, como el R5 Turbo (un coche de competición que tenía muy poquito que ver con el R5 de serie) y el Twingo I, un coche que no tiene prácticamente nada que ver en ningún aspecto con este Twingo III.
va a ser divertido ver cómo renault intenta vender como valor añadido (y cobrar más por ello) algo que era malo en los 70.
[/quote] Hombre, la diferencia es evidente, son las ayudas electrónicas a la conducción. Este coche será subvirador como lo es un Smart.
hombre, eso ya lo sé. lo que destaco es que Renault quiere esconderlo para evitar que su “innovación” les recuerde malos tiempos a los compradores o a sus padres, y esconder la principal innovación de tu coche es cuanto menos complicado. los “quemaos” ya sabemos que este coche se comportará como un utilitario cualquiera gracias al ESP, pero los “quemaos” no solemos comprar utilitarios, suele ser gente con pocos conocimientos de mecánica que lo usan para ir al curro y a los que un abuelo diciéndoles “un amigo se mató con un renault todo atrás” les puede asustar bastante.
[quote quote=”xavimk3″]hombre, eso ya lo sé. lo que destaco es que Renault quiere esconderlo para evitar que su “innovación” les recuerde malos tiempos a los compradores o a sus padres, y esconder la principal innovación de tu coche es cuanto menos complicado.los “quemaos” ya sabemos que este coche se comportará como un utilitario cualquiera gracias al ESP, pero los “quemaos” no solemos comprar utilitarios, suele ser gente con pocos conocimientos de mecánica que lo usan para ir al curro y a los que un abuelo diciéndoles “un amigo se mató con un renault todo atrás” les puede asustar bastante.
[/quote] Pues esos “no quemaos” son los que no notaran la diferencia. Joder, que el 85% de los compradores de un Serie 1 no saben ni que su coche es traccion trasera.
El tema de la disposición y de la tracción delantera o trasera y la eficacia, seguridad o estabilidad de cada una quedó superada hace tiempo por varios factores tecnológicos: el diseño de las suspensiones, el tamaño y materiales de las ruedas, las ayudas electrónicas y por supuesto el tipo de carreteras que tenemos ahora. Así encontramos coches de tracción delantera con cerca de 300 cv rapidísimos y superestables, coches como el smart con todo atrás, o coches con tracción a las cuatro ruedas de todo tipo.
Así que el tema de todo atrás del twingo creo que es no es ningún problema, más me preocupa el precio que pueda tener.eso está claro, pero el riesgo de que aparezca un “boca a boca” negativo (muy de bar, como indica KR) existe y Renault le tiene suficiente miedo como para ni mencionar a los 4/4 y Dauphine al hablar de este Twingo. no tenéis más que leer los comentarios de la entrada del blog de km77, donde lo comparan alegremente con un 600.
[quote quote=”xavimk3″]eso está claro, pero el riesgo de que aparezca un “boca a boca” negativo (muy de bar, como indica KR) existe y Renault le tiene suficiente miedo como para ni mencionar a los 4/4 y Dauphine al hablar de este Twingo.no tenéis más que leer los comentarios de la entrada del blog de km77, donde lo comparan alegremente con un 600.
[/quote] Bueno, otros lo podrian comparar con un 911 o con un Alpine.
Los comentarios es como los culos: todo el mundo tiene uno. Incluso el autor del blog, que me da a mi que chochea ya un poco.
A mi me parece un buen ejercicio este Twingo, sobre el papel. Lo veo demasiado alto, pero el package promete.
Es lo que el Up! no se atrevio a ser. O no le cuadraban los numeros.
Esta conversación está siendo absurda… Estamos comparando un coche de hace 30 años con uno actual! He estado 5 años con un deportivo de tracción trasera y no se sufrido ningún susto nunca, ni curveando en la sierra. Por lo que tanta preocupación por un motor de tracción es innecesaria, la mayoría de compradores les gustará la idea retro/cuqui del coche y que será divertido de conducir. Fin!
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