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Etiquetado: 2012 Porsche 911 (991), 2012 Porsche 911 GT3 RS 4.0, 2013 Porsche 911 GT3, 2015 Porsche 911 (991) Facelift, Porsche, Porsche 911 (991) Facelift (2016), Porsche 911 (991) GT3 RS (2015), Porsche 911 (991) R 2016, Porsche 911 [991] (2013), Porsche 911 991, Porsche 911 991 (2012-2019), Porsche 911 991 GT3 Cup, Porsche 911 Speedster (2019), Porsche 991 GT2 RS Clubsport (2019), Porsche 991 GT3 RSR
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[youtube youtube=425,350]fDI7M8lkQ5I[/youtube] Fijensé el flujo lateral en el segundo 0:36
[quote quote=”Mondeo”]
Nadie nota que los “hombros” del 911 de la foto no son como los del CLK? Hay un flujo de aire lateral que pasa hacia la cola sin pasar por el techo.
[/quote] Siempre y efectivamente, lo que pasa es que siempre enseñan fotos y videos de la penetración del aire frontalmente.
A.P.M., has visto alguna vez un spoiler trasero que se limite únicamente, en dimensiones, a la parte central de la trasera?
Creo que no se entiende lo que quiero decir jejeje Haber, hay un flujo de aire que, entrando frontalmente, sube hacia el techo y luego sigue la linea por la parte trasera. Ese aire, es que llega al centro, independientemente de las corrientes de aire que circulen a los laterales.
De hecho, ese aire es el que hace que, aerodinamicamente, los modelos de 4 puertas tengan mejor aerodinamica que los 3 o 5 puertas (utilitarios, compactos), porque no rompen la fluidez del aire.Con la imagen del Mercedes que puse, indico como circula ese aire, que veis perfectamente como llega hasta el borde del maletero. Si le pones un alerón en el techo, como lo tiene este 911, corta ese aire, hace que no fluye. Lo que hace es añadir carga aerodinamica en esa zona. De ahí mi duda viene de la ventilación necesaria en el motor, que está justo donde se supone que tendria que fluir y mover el aire. A no ser que, ese aire que circule por esa zona, no sea necesaria para el motor
No se si se me entiende
😀
A ver si mañana, con tiempo, puedo explicarme mejor jejejeFio, hay alguno:
– el koenigsegg ccx despues de Stig
[img width=400 height=300]http://gadgetfreaks.files.wordpress.com/2008/02/koenigsegg-ccx-back-2_43.jpg
[img width=500 height=324]http://farm4.static.flickr.com/3023/2869459387_eeabe44455.jpg Como se ve, no ocupa toda la anchura de la trasera, se circunscribe solo a la seccioón central, donde discurre el aire que circula por el centro del coche.
Estáis suponiendo que el resalte superior quita flujo de aire al alerón; y puede ser así. Puede estar para forzar el desprendimiento de la capa límite (GIYF) y neutralizar el Cz positivo que generará probablemente ese perfil de la carrocería que parece un ala de avión. Sería algo parecido a lo que ocurre cuando un avión entra en pérdida. Pero también puede que haga justamente lo contrario y a partir de cierta velocidad turbulice la capa límite para evitar el desprendimiento y mantenerla adherida hasta el alerón trasero…. o puede que busquen reducir el Cx…
La mecánica de fluidos no es para nada intuitiva y no sacaremos nada de una foto.
pero APM eso en un coche quieto, estás obviando el vacío que genera el desplazamiento de un coche y que jalaría el aire hacia abajo, de acuerdo a lo que tu dice, el aire envía para arriba por el alerón de techo iría indefinidamente para arriba y no es así, el paso del coche generaría un vacío que generaría una baja presión justo detrás de la luneta y eso haría que el aire baje Fijate en este video del Mazda 3 como a pesar de tener un alerón de techo, el aire en la trasera baja producto del vacío que genera el coche al pasar
[youtube youtube=425,350]KbGgjSBkZ3A[/youtube]
Es medio bruto el ejemplo pero a ver si encuentro algo que sea más claro lo pongo, también puede ser que cambie el flujo por el tema de los “vortex” como en los Subaru o los coches que usan este tipo de aleroncito
[img width=500 height=375]http://www.ravspeconline.com/shop/catalog/images/wm-pic12.jpg El gran error que estamos teniendo es analizar la aerodinámica como si fuera estática.
[img width=650 height=397]http://img30.imageshack.us/img30/5316/imagepngz.jpg locura. No sé si me convence ese aleron retractil o prefiero el actual de solo arriba-abajo. Lindo, muy lindo el chop, el aleron tipo Panamera lo veo raro en el 911, pero me gusta… [i]Editado por problemas con imágenes.[/i] [i]Porsche will launch an all-new 911 next year, a car that will be thoroughly re-engineered in the face of increased supercar competition, while also featuring refreshed exterior styling and a much higher quality interior. Here, Autocar looks at the tech behind the new 911, codenamed 991.LayoutThe new model retains the classic rear-engined layout of the 997 and every other 911 since the original was introduced way back in 1963, albeit with modifications to the engine mounting points, which have been optimised for improved weight distribution.
As with today’s 911, the front-end structure, complete with its MacPherson strut suspension, has been designed to be shared with the Boxster, a third-generation model of which is due to reach the UK in March 2012. The rear end, with its reworked multi-link suspension, remains largely unique, and the steering uses an electro-mechanical set-up.
The next 911 retains a predominantly steel platform structure and a body constructed from a combination of steel, aluminium and plastic composites. A series of weight optimisation measures has pared kerb weight by around 45kg in base trim, bringing the new 911 Carrera down to around 1370kg.
he new car is marginally longer and wider than the existing 911 but the basic silhouette, while stretched slightly, remains largely unchanged, including the screen angles and length of the front and rear overhangs. The biggest change is the widened wings, which have been designed to accept wheels up to 20 inches in diameter.
DetailingPorsche Weissach-based designers, under the leadership of Michael Mauer, have reinterpreted the detailing, although again there are no major changes. Headlamps and tail-lights have been altered slightly and given new LED graphics, while the exterior mirror housings now sit outboard on the doors rather than in the blanked-off quarter panel at the base of the A-pillar.
The electrically operated rear wing has been reshaped for added aerodynamic efficiency and greater downforce at speeds above 75mph. Further active aerodynamic measures within the front air ducts may appear on the new 911 Turbo, due out in 2013.
CabrioletCabriolet versions of the next 911, due to reach UK showrooms in May 2012, will feature a fabric hood that operates on the go at speeds of up to 37mph and can also be activated from outside the car via the key fob.
As with the existing model, the roof structure stows under a plastic-composite tonneau cover to preserve the car’s lines. The interior is a big departure, with new mounting points for the dashboard and seats to provide incremental improvements in front and rear accommodation, helped by a longer wheelbase and slightly widened tracks.
While retaining traditional elements, such as the five-dial instrument binnacle, the cabin draws heavily on that of the Panamera and current Cayenne in terms of design and features. Boot capacity improves on the existing 911 at 140 litres — all concentrated under the new car’s reworked bonnet, ahead of its standard 68-litre fuel tank.
EnginesThe engine line-up is based around upgraded versions of Porsche’s six-cylinder, direct injection petrol unit, boasting incremental increases in power and torque and slight reductions in fuel consumption and CO2 emissions.
When UK sales get under way in 14 months’ time there will be a 3.6-litre engine with 365bhp and 295lb ft in the Carrera. It will be joined from the outset by a revised 3.8-litre powerplant delivering 415bhp and 325lb ft in the Carrera S.
Both engines will come with a six-speed manual gearbox as standard; the seven-speed PDK (Porsche Doppel Kupplung) unit is an option, with shift paddles behind the wheel. Automatic stop-start and a brake recuperation system are also planned, helping to provide a claimed 12 per cent gain in city driving economy for the rear-drive Carrera and Carrera S.
The Carrera S will also receive a standard electronically controlled differential and, in the four-wheel-drive Carrera 4S planned for October 2012, an electronic torque-vectoring device to complement the existing model’s long list of driving aids. Further variants will follow in time, including more powerful versions of the Turbo, GT3 and GT2.
HybridPorsche is tight lipped about a petrol-electric 911. “We’ve already got a Cayenne hybrid and we are working on a similar solution for the Panamera. However, the 911 is a totally different proposition in terms of performance, weight and packaging,” said an insider, hinting such a model is still some way off.
Despite further studies into electric versions of the 911, Porsche sources suggest they will not be offered for sale to customers. “We are investigating pure electric drive systems but no decisions have been made on their production future,” said our source.
[/i] [url url=http://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle.aspx?AR=251868]Autocar[/url] No se que tiene que me gusta, pero la boca central la veo demasiado [i]M3[/i] …[img width=620 height=391]http://photos.leftlanenews.com/photos/content/october2010/thumbnailsnew/porsche-911-interior-1_620.jpg [img width=620 height=391]http://photos.leftlanenews.com/photos/content/october2010/thumbnailsnew/porsche-911-interior-2_620.jpg [img width=620 height=391]http://photos.leftlanenews.com/photos/content/october2010/thumbnailsnew/porsche-911-interior-3_620.jpg [img width=620 height=391]http://photos.leftlanenews.com/photos/content/october2010/thumbnailsnew/porsche-911-interior-4_620.jpg
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