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[size size=150]La planta de montaje de Renault en Valladolid fabrica la unidad seis millones[/size] Nada menos que seis millones de unidades han salido de las instalaciones de Carrocería-Montaje de Renault en Valladolid desde que iniciara su actividad allá por 1972. En la actualidad da trabajo a más de 2.600 personas en puestos directos y otros tantos indirectos.
La unidad millonaria corresponde a un Captur equipado con el motor 1.2 TCe de 120 CV y cambio secuencial de doble embrague EDC. Esta particular unidad está equipada con la pintura bicolor, un elemento que según ha confirmado Renault lo piden el 70% de los clientes. También han comentado que la mayor parte de la demanda se decide por los acabados más altos. Tanto el motor como la caja de cambios destacan también por ser fabricados en España.
Desde que comenzase en febrero la fabricación del Captur en Valladolid, se han producido 72.000 unidades y se espera que de aquí a finales de año se sumen otras 45.000 unidades. Todo esto coincide con un momento de expansión muy importante para el modelo, pues en breve arrancará la manufactura de las versiones destinadas a Corea del Sur y que serán comercializadas como Samsung QM3. Otros destinos recientes del Captur son Japón, Australia y Singapur.
[url]http://es.autoblog.com/2013/09/30/la-planta-de-montaje-de-renault-en-valladolid-fabrica-la-unidad/ [/url] [size size=150]La CE aprueba las ayudas para el desarrollo de furgonetas hibridas de Renault[/size] La CE aprueba una ayuda de 220.5 millones de € para Renault para el desarrollo de furgonetas con motores hibridos. Estos serian Trafic y Master
El motor seria diesel + hibrido. Todo sea por hacer los modelos mucho mas eficientesLa noticia, en francés
La CE approuve des aides pour les fourgons hybrides de RenaultLa Commission européenne a annoncé mercredi avoir approuvé 20,5 millions d’euros d’aides d’Etat à Renault pour le développement de véhicules utilitaires à moteur hybride diesel.
«La Commission européenne a conclu que l’aide attribuée par la France au constructeur automobile Renault pour la réalisation du projet de recherche et développement ‘HYDIVU’ était conforme aux règles de l’UE relatives aux aides d’État», déclare l’exécutif européen dans un communiqué.
«L’aide publique répond à une véritable défaillance de marché sans susciter de distorsion indue de la concurrence.»
Le projet vise à équiper à terme les fourgons Trafic et Master du constructeur avec cette technologie qui permet de réduire sensiblement les émissions de CO2.
L’hybride diesel, qui conjugue un moteur diesel et un moteur électrique, est cantonné actuellement aux voitures, notamment chez PSA Peugeot Citroën qui en a été le précurseur.
Les 20,5 millions d’euros d’aides d’État à Renault se décomposent en 3,8 millions d’euros de subventions, 3,4 millions d’euros d’avances récupérables pour la recherche industrielle et 13,1 millions d’euros d’avances récupérables pour le développement expérimental, précise la Commission européenne.
Après Valeo et PSA en juillet, c’est la troisième fois que l’exécutif européen approuve des aides publiques au développement des motorisations hybrides.
[size size=150]La gama Renault se hibridará en los proximos años[/size] Para ello, podria usar 2 vias de las muchas que están estudiando:
– Hibridación ligera. Se añadiria un motor electrico de 10kw, que aunque no aportase mucho, si ayudaria a bajar el consumo entre un 10 y un 20%.
– Plugin-Hibrid. Añadiria un motor de 40kw que permitiran al coche conducirse, durante un tiempo, como si de un electrico se tratara.De momento no han anunciado en que modelos se utilizaria o probaria. Pero comentan que, dado que en China no hay diesel, alli su gama hibrida les ayudaria.
lesechos recuerda que el Initiale concept presentado, es un hibrido. Yo me enteré por planete Renault de que aparte del motor dci biturbo, parece que lleva integrada en la caja de cambios EDC la hibridación (no me pregunteis como😀 )Tener a Nissan como socio, cuando este ya tiene sus hibridos, puede ser una gran ayuda, aunque comentan que tambien están haciendo sus investigaciones
http://www.lesechos.fr/entreprises-secteurs/auto-transpor..-hybrides-612749.php Se asociarán para hacer algún que otro modelo conjunto:
– key car con nueva plataforma para Nissan y Mitsubishi. Para Japón
– berlina del segmento D producida por Renault-Samsung. Destinado a EE.UU. y Canada
– sedan del segmento C con plataforma CMF (supongo). No se sabe nada más de momento
– Compartirán tecnologias y desarrollo de modelos y tecnologia electricanota de prensa, en inglés
[size size=150]Renault-Nissan Alliance & Mitsubishi Motors corporation explore wide ranging global product and technology cooperation[/size] New projects to drive global product coverage and capacity utilizationAmsterdam, Netherlands / Tokyo, Japan (November 5, 2013) – The Renault-Nissan Alliance and Mitsubishi Motors Corporation today announced their joint intention to explore several new projects covering shared products, technologies and manufacturing capacity among the automakers. As a consequence, it has been agreed that the strategic cooperation between Nissan and Mitsubishi Motors could be expanded across the broader Renault-Nissan Alliance.
Between Nissan and Mitsubishi Motors, it is expected that the existing NMKV joint-venture company will be extended to co-develop a new small-segment car including a specific electric version that can be sold on a global basis. The basis for this product will be from a jointly-developed ‘Kei car’ platform of the type popular in the Japanese domestic market. Further details of all products, markets and manufacturing will be announced separately.
The Renault-Nissan Alliance and Mitsubishi Motors Corporation are also confirming their intention to share technologies and product assets related to electric vehicles and latest-generation platforms. Renault, Nissan and Mitsubishi Motors were among the first to pioneer the introduction of mass-marketed zero emission products.
Based on the current direction of discussions between Renault and Mitsubishi Motors, it is firstly expected that two new sedan models would be launched under the Mitsubishi brand, based on vehicles from the Renault portfolio. Secondary and additional studies around other projects will then be considered.
– The first sedan, to compete in the full-size D-segment markets of the United States and Canada and would be manufactured at the Renault-Samsung plant in Busan, South Korea.
– The second sedan model would compete in the global C-segment. The manufacturing location for this product is under discussion.
President and CEO of the Renault-Nissan Alliance,
Carlos Ghosnsaid: [i]“Nissan and Mitsubishi Motors have jointly benefited from several collaborations in the past, most recently the successful joint-venture on Kei cars in Japan. I welcome the direction being taken towards this broader cooperation, creating new opportunities for Renault in addition to further leveraging the productive relationship between Nissan and Mitsubishi Motors.”[/i] Osamu Masuko, President of Mitsubishi Motors Corporation commented: [i]“As a result of the development of collaborative projects with Nissan Motor up to now, Mitsubishi Motors is pleased to work again with Nissan and now Renault towards achieving further collaborations. The new opportunities could be described as evidence that the ongoing collaborative projects between Mitsubishi Motors and Nissan have brought positive results, and Mitsubishi Motors hopes that any new collaborative projects with the Renault-Nissan Alliance would bring us further merits.”[/i] Nissan and Mitsubishi Motors have an existing joint-venture company called NMKV which was established in June 2011 for the purpose of co-developing a range of Kei cars for both brands. The first of these products – the Nissan Dayz and Mitsubishi eK wagon – went on sale in Japan this year. Both products are manufactured at the Mitsubishi Mizushima plant in Japan.
Renault-Nissan-Dacia-Infinity y Smart, Mercedes y Mitsubishi orbitando. Esos son unas sinergias brutales. No solo eso, tambien hay pacto con Ford para la pila de hidrogeno 😀
http://cochespias.net/viewtopic.php?f=15&t=17371 Nissan to launch 5 crossovers in 18 months, empezando por el Quashqai
http://indianautosblog.com/2013/11/nissan-five-crossovers-18-months-103519 Si dijesen empezando por el X-Trail, veria ese, el Qashqai, facelift del Juke y facelift del Murano. Y solo son 4, se me olvida 1, ¿el Pathfinder?
Pero si es a partir del Qasqi, ahora mismo no se me ocurre nada…Jornadas de Innovación Renault
Parece ser que un forero de worldscoop y planete Renault (larry.kubiak) estuvo en esas jornadas, y parece que trae noticias mas que interesantes:En el caso del Espace:
– Head up display (segmento C 2014)
– pantalla tactil central de 8.7″ (segmento C 2014)
– Suspensión pilotada
– 4RD de nueva generación
– sistema de ayuda al aparcamiento
– sistema de reconocimiento de señales
– control adaptativo
– sistema de advertencia de colisión lateralLa web Largus habla del Twingo, visto en las mismas jornadas
– 0.9 TCe 90cv, con un consumo 1L menor que el actual Twingo 1.2 TCe. Parece que es una nueva versión del 0.9 tce. Va con un turbo refrigerado por agua, «waste gate» controlada electronicamente para actuar mas rapidamente. Deberia pasar la Euro 6
– Es posible que haya versión atmosferica como una versión turbo mas potente del 0.9
http://www.largus.fr/images/images/moteur-TCe-nouvelle-renault-twingo-2014_1.jpg – El portón trasero (parece ser que será 2.5 kg mas ligero)
http://www.largus.fr/images/images/moteur-TCe-nouvelle-renault-twingo-2014__.jpg Por ultimo, en el caso de motores siguen evolucionando la tecnologia Twin turbo, y parece que quieren sacar 100CV/L y 220Nm/L, vamos, en el caso del 1.6 dci pretenden sacar 160cv y aprox 350Nm
yhttp://worldscoop.forumpro.fr/t1087p600-201-renault-espace-v#458187 http://www.largus.fr/actualite-automobile/renault-devoile-le-moteur-et-le-hayon-de-la-nouvelle-twingo-2014-3356386.html Renault presenta la hibridación plug-in
– Permitiria de 30 a 40 km en modo electrico y unas emisiones de solo 50 gr de CO2 de manera asequible
– La hibridación se haria gradual a partir de 2020
– probado en mulas, pero todavia no sabe si se comercializará
Sistema: integración de un motor electrico en una caja de cambios manual sin embrague, motor electrico sincrono (usado en Nissan) pequeño. Se podria ver en un motor de gasolina pequeño. Combinados podrian dar 135cvCreo que lo he puesto bien, si alguien lo ve mejor que yo, que comente fallos o detalles
😉 , sobre todo lo ultimo que he puesto jejeLa noticia en francés
Renault présente, discrètement, sa technologie hybride rechargeableParmi d’autres innovations, Renault présentait hier, pour la première fois et dans un espace intitulé Prospective, ses avancées en matière de moteur hybride rechargeable. La technologie développée permet de rouler en tout électrique jusqu’à 40 km, de n’émettre que 50 g de CO2/km, à un coût abordable.
En 2008, Renault présentait au Mondial de l’Auto un concept-car Ondelios à motorisation hybride, associant un 2.0 dCi et un petit moteur électrique. Depuis, rien. Le constructeur, considérant l’hybride comme une
[i]«technologie transitoire»[/i] , pour reprendre les termes employés en 2012 par Carlos Tavares, s’est concentré sur le 100% électrique. Mais aujourd’hui, alors que les ventes d’électriques ne sont pas au niveau attendu, le constructeur est en train de changer son fusil d’épaule. Début octobre, Marc Bodin, directeur de la stratégie mécanique chez Renault déclarait au journal Les Echos :[i]«Nous étudions l’introduction progressive de l’hybride dans nos gammes d’ici 2020[/i] «, une date étonnamment tardive, probablement pour ne pas remettre ouvertement en cause le choix du 100% électrique.
Si la commercialisation n’est véritablement envisagée qu’à cette date, le constructeur travaille en revanche sur le sujet depuis un moment puisqu’il présentait hier à la presse un système hybride rechargeable déjà bien abouti, à en croire l’ingénieur chargé de sa présentation.
Présenté dans un atelier intitulé «prospective», ce moteur hybride n’est pas vraiment mis en avant par le service communication du constructeur qui n’en parle pas dans son dossier de presse, préférant mettre l’accent sur des innovations plus concrètes, comme le système d’affichage tête haute et la tablette tactile de 8,7 pouces qui équiperont ses modèles du segment C à partir de 2014, ou l’allègement de 2,5 kg du hayon tout en verre de la future Twingo.
[i]«Nous avons validé notre système hybride sur un mulet mais la décision ou non de le commercialiser ne nous appartient pas»[/i] , souligne Thanh Nguyen, expert machine électrique chez Renault.
Le système repose sur l’intégration d’un moteur électrique[i]«dans un dérivé de boîte manuelle, sans embrayage, qui procurera le même agrément qu’une boîte EDC»[/i] , dit-il. Associé à un moteur essence, ce système compact et peu coûteux, parce que reprenant des éléments techniques existants, peut être installé dans un compartiment moteur de différents modèles même de petite taille.
Il propose plusieurs type de conduite : tout électrique, sur 30 à 40 km et jusqu’à 120 km/h, grâce à un nouveau moteur électrique, plus compact, synchrone à aimant permanent (technologie déjà utilisée par Nissan), alimenté par un tiers des batteries nécessaires à un VE 100% électrique ; tout essence ou combiné, pour une puissance totale de plus de 100 kW (135 ch). «Le système a un meilleur rendement qu’un range extender car il est en prise directe avec la roue», souligne notre interlocuteur.[i]«La technologie que nous avons validée, c’est un véhicule qui émet moins de 50 g de CO2/km, en cycle mixte, avec un coût d’usage inférieur à un véhicule Diesel»[/i] , résume-t-il.
Xavier Champagnehttp://www.autoactu.com/renault-presente–discretement–sa-technologie-hybride-rechargeable.shtml Vale, entiendo mejor la versión hibrido plug-in[url url=http://www.lepoint.fr/auto-addict/innovations/renault-la-future-twingo-sera-aussi-hybride-et-rechargeable-21-11-2013-1760477_652.php]aqui[/url] 😀
Viene a decir que el Twingo podria equipar esta tecnologia hibrida, ya que los 135cv antes comentados serian de la unión del 0.9 tce 90cv con el motor electrico de 45cv montado en la caja de cambios. Con esto podria rodar hasta 40km en modo electrico, con una vel. max de hasta 120 km/h y emitir menos de 50 gr de CO2
Además, se podria meter tanto en el gasolina como el diesel, ambos de 90cv
Y tambien habla de nueva versión del 0.9 tceY existir existe el motor junto a la hibridación, pero no permitieron hacer fotos. ¿Habrá filtración
😀 ?No se de donde los sacan, pero… Esta seria la pantalla tactil y head up display
http://www.planeterenault.com/UserFiles/Image/gamme/futures/espaceV/espace_techno_1.jpg Suspensión pilotada
http://www.planeterenault.com/UserFiles/Image/gamme/futures/espaceV/espace_techno_2.jpg Sistemas de asistencia ADAS (Advanced Driver Assistance System): control de crucero adaptativo, lector señales, parking automatico, sensor de angulo muerto, sensores de parking laterales
http://www.planeterenault.com/UserFiles/Image/gamme/futures/espaceV/espace_techno_3.jpg [size size=150]Renault podria aumentar la producción del Captur[/size]
Esperan fabricar este año 120.000 unidades, pero tienen una alta demanda ()una fabrica para producir para todo el mundo), asi que el año que viene podrian subir la producción a 160.000 undades.http://es.autoblog.com/2013/12/02/renault-podria-aumentar-la-produccion-del-captur-si-la-demanda-s/ Joint Venture de Renault y Dongfeng para fabricar vehiculos en China Por fin, despues de bastante tiempo de espera, el National Development and Reform Commission (NDRC) permitirá a Renault asociarse con Dongfeng fabricar vehiculos en China, y con ello, evitar los aranceles tan altos que hay a empresas no asociadas a una china, para asi poder vender muchos mas vehciulos que actualmente.
Se llamará Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC)Nota de prensa, en inglés
Dongfeng-Renault Joint VentureOn December 5, 2013, Dongfeng and Renault received the National Development and Reform Commission (NDRC) approval for the Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) joint venture.
Dongfeng Motor and Renault welcome the approval from the Chinese authorities for their joint venture. Renault, already present on the imported vehicles market in China, is partnering with a heavyweight of the Chinese automotive industry. This alliance will allow Renault to deploy its ambitious strategy in the world’s largest automotive market.
Dongfeng will use this opportunity to further consolidate global resources and achieve rapid development in the automotive market. Renault will use this opportunity to strengthen its scale and depth in the Chinese market and extend its industrial footprint. With the support of both Dongfeng Motor and the Renault-Nissan Alliance, stakeholders of both sides will push forward close cooperation in every sector, notably research and development, purchasing, manufacturing and marketing.
The signing ceremony will take place on December 16, 2013.
http://www.media.renault.com/global/en-gb/renaultgroup/Media/PressRelease.aspx?mediaid=52391 ¿La curiosidad? Dongfeng ya tiene una joint Venture con Nissan y con PSA. Y esta ultima está haciendo una serie de momvimientos para que la empresa china entre en el capital de PSA
[size size=150]Ampliación de la noticia de la joint venture Renault-Dongfeng[/size]
La planta de Renault empezará a construir modelos en 2016.Tiene una capacidad para construir 150.000 unidades al año, aunque se podria duplicar en el futuro. El primer modelo en producirse seria un SUV con logo Renault, para mas tarde salir una gama de productos locales , en inglés[url url=http://www.media.renault.com/global/en-gb/renaultgroup/Media/PressRelease.aspx?mediaid=53070]nota de prensa[/url]
Renault accelerates global growth through new joint venture with Dongfeng in China– Plant to be built in Wuhan with initial production capacity of 150,000 vehicles/year
– The first vehicles from JV to go on sale in 2016
– Project of 7.76 billion CNY (€870 Million)December 16, 2013, Wuhan, PRC – Carlos Ghosn, Chairman and Chief Executive Officer of Renault, and Xu Ping, Chairman of Dongfeng Motor, today signed a contract for the creation of a new joint venture company for localized production in China: Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC). The final approval by the the National Development and Reform Commission of China (NDRC) was granted on December 2nd, 2013.
The investment for the 50/50 JV totals 7.76 billion CNY (€870 Million).
The Dongfeng-Renault joint venture will establish a new manufacturing plant which will start producing vehicles in 2016. The new plant will have an initial production capacity of 150,000 vehicles per year, with the potential for double that in the near future.
This plant will be located in the capital of the Hubei province, Wuhan. The plant will cover a total area of 95 hectares and will lead to the creation of 2,000 new direct jobs. Each partner will bring unique advantages for win-win cooperation and deep synergies: R&D, innovation, design…
DRAC’s product plan will begin with a new range of crossover vehicles under the Renault brand. At a later stage, the new joint venture will introduce a range of products under a local brand. Sales of locally produced vehicles will start in 2016.
The Renault brand has been present in the Chinese market with the imported cars such as Koleos and Fluence. Renault is now swiching gear in China with plans for local production. The Chinese new carmarket, now the world’s largest provides a significant new growth opportunity for Renault.
In 2013, Renault imported vehicles sales will exceed 30 000 vehicles in China (wholesales), thanks to the continuous success of Koleos. The Group is developing its network, set to grow from 92 dealers in 2013 to 120 dealers by 2016.
DFG chairman Xu Ping:“The launching of the Dongfeng Renault project symbolizes the start of a comprehensive cooperation between DFG and the Renault-Nissan Alliance. The project is a creative endeavor and practice in business model under economical globalization trends. It is a vital milestoneIt is a vital milestone for DFG’s self-dependent development in opening process. We expect Dongfeng Renault will bring fascinating products and customer satisfactions for China auto market. We expect the success of Dongfeng Renault.» Carlos Ghosn, Chairman and CEO of Renault:“Dongfeng and Renault, as parent companies of DRAC, have been closely working together to ensure the future sucess of DRAC. Our partnership agreement is part of a long term strategy. The challenge is big and we are ready for it.” Yo todavía alucino con que Renault vaya a fabricar coches en China con la dueña de PSA, que además se ha llevado a su número 2.
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