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Quedaría limpio, pero para interactuar con la pantalla central por ejemplo en un HUD tienes que estar de frente a el para poder visualizarlo y habría que poner algún mando o algo para controlarlo, y también creo que distraería bastante si toda la información está en la luna y no ves tanto la carretera.
Depende de cómo sea ese HUD claro.
Por ejemplo, no haría falta que hubiese un mapa, pues como hace Mercedes, pones indicadores de por dónde hay que girar o seguir. Las señalizaciones aumentarian el tamaño, o darian más intensidad para que se viese mejor…
Obviamente para determinadas cosas necesitas algo físico, pero si todo va por control de voz, podrías eliminarlo también. Y no ocuparía demasiado espacio, podria ocupar la parte central de abajo de la luna, con lo que no perderías mucho de vista, porque apenas tienes que cambiar la mirada de sitio. Y si se necesita algo físico, se pone a una altura que pueda ser visible y manejable
BMW parece que va a incorporar algo por el estilo. Podría funcionar…
Ojo, que no me quejo de la solución que va a adoptar el R5, como hacen otras marcas, me refiero que se puede evolucionar más…
Si bien si, hoy en día existen pantallas transparentes que podrían usarse como HUD, son muy costosas de usar en un auto como el Renault 5, también está el hecho de que la tecnología aún es joven, no sé si lo es. ya es posible hacer pantallas curvas transparentes para ponerlas en el parabrisas, pero estas pantallas se desgastan muy rapido, hay un video en el canal Linus Tech Tips en el que prueba una de estas pantallas y ya en la prueba que hizo, pixeles muertos ya apareció que creó un punto negro. Ahora imagine un montón de puntos negros en el parabrisas de un automóvil, esto podría ser molesto o peligroso, esta tecnología de pantalla transparente necesita madurar mucho antes de que los veamos en un vehículo de producción, especialmente en el Renault 5 que no será un vehículo de lujo.
Si, me imaginaba que en el R5 seria algo muy caro, no valido para un coche que pretende ser un eléctrico «barato».
Pero pensaba que estaría más evolucionado. Ese tipo de pantallas llevan años a nuestro alrededor creo, y evolucionando constantemente. Claro que para un coche, que estará sometido a cambios de temperatura, sol, uso, etc…igual es demasiado pronto
El precio esta desde 20.000€ sin ayudas. Mas barato de lo que cuesta un ZOE actualmente.
La marca da más información.
- Antes de ser presentado en 2024, el futuro Renault 5 eléctrico se muestra a través de varias etapas de su génesis y desarrollo.
- Primer paso decisivo para el desarrollo del futuro modelo de producción: prueba de los primeros prototipos, llamados mulas, en todo tipo de terreno y agarre, incluso en condiciones de frío extremo.
- Estas mulas inauguran la nueva plataforma CMF-B EV de la Alianza: “CMF” para Familia de Módulos Comunes , “B” para segmento B y “EV” para Vehículos Eléctricos.
- Esta nueva plataforma 100% eléctrica permite un coste de fabricación un 30% inferior al de ZOE. También ofrecerá un placer de conducción mayor.
La plataforma CMF-B EV tiene un compartimiento del motor que ahorra espacio, siendo el tamaño de las partes de un motor eléctrico más compacto que el de un motor de combustión.
Además, este motor se beneficiará de una nueva arquitectura interior, reuniendo los tres componentes principales:
- el convertidor CC/CC que convierte los 400 V de la batería en 12 V
- la cagar de la batería
- el control de la distribución de corriente gestionado por la caja de accesorios
La agrupación de las diversas funciones que cumplen estos tres componentes en una sola caja permite que el motor sea más compacto y menos pesado
Fuente: Renault
Prueba de la mula.
Estaba leyendo lo del motor compactado, con todos los elementos juntos, y me estaba recordando a lo que topic/noticias-renault-nissan-mitsubishi-alliance/page/41/#post-329724″>va a hacer Nissan. ¿Será lo mismo?
Y me parece sorprendente, mientras VW va a recurrir a la suspensión trasera semiindependiente clásica, Renault se pasa al multibrazo. VW a añadir maletero, Renault a mejorar el comportamiento
Si a mi también me ha parecido lo mismo, quizás lo compartan.
Es que realmente, estando en el tipo de coche en el que estamos…
Pienso que venderá mejor tener (por decir algo) 50 litros más de maletero que el rival de turno directo
Y eso no significa que el VW vaya a funcionar como un tata nano, las diferencias estarán pero el gusto mayoritario no las apreciará
He dicho gusto pero realmente quería decir el público mayoritario
La nota de prensa, en inglés
Future CMF-B EV platform electric Renault 5 prototypes begin endurance testing and fine-tuning
- Set to be unveiled in 2024, the future electric Renault 5 gives a glimpse of its future self through insight into its genesis and development.
- A first, decisive step in designing the future production model: testing the very first prototypes, also known as ‘mules’, on all types of terrain and grip, including in extremely cold conditions.
- These mules are the first to use the Alliance’s new CMF-B EV platform: ‘CMF’ for Common Module Family, ‘B’ for B-segment, and ‘EV’ for Electric vehicles
- The new full-electric platform means manufacturing costs 30% less than the ZOE. This means seamless driving pleasure.
Mules: the first prototypes for the future electric Renault 5
To further develop and fine-tune the future electric Renault 5, Renault experts are currently testing its first nine prototypes.
Known as mules, their platform, power train and battery are technically the same as the future production vehicle. With a design based on the Clio silhouette, the mules do not yet look like the future model. A keen pair of eyes will also notice that these mules have a recharge hatch.
Alternating between static and dynamic fine-tuning and endurance testing, the mules are being put through their paces this winter in low grip (ice, snow) conditions in Arvidsjaur (Swedish Lapland) as well as average-to-high grip conditions at the Renault technical centres in Lardy (greater Paris area) and Aubevoye (Normandy).
The Aubevoye technical centre: Reproducing anything end clients will put their car through
The Renault site in Aubevoye is unique in that it has the means and cutting-edge tools to reproduce any types of stress vehicles will be put through at the hands of customers: 613 hectares, 35 tracks covering 60km, 42 test lines, 2 wind tunnels, 18 corrosion chambers, all hidden within 272 hectares of forest to shield the prototypes from prying eyes.
Freezing-cold extreme condition testing
Testing carried out not far from the Arctic Circle in the Arvidsjaur region in the far north of Sweden is ideal for putting the vehicle under extreme stress. A land of ice and frozen lakes, where some winter days nudge -30°C with almost unbearable howling winds. The vehicle’s mechanical performance is put to the test to make sure that the future electric Renault 5 mules can withstand such temperatures and conditions. The engine along with other parts – including the batteries – are placed under close surveillance. Checks are also carried out on the performance of on-board systems such as heating, demisting, and defrosting, and to make sure that the brakes, shock absorbers, and ESC (Electronic Stability Control) perform as they should on snow. Tests are also carried out to make sure that powder snow does not pile up on the brakes, as it may lead to vehicle malfunctions. A vast array of parameters that cannot be replicated in a testing facility, where only real-world cold-weather testing will suffice.
«Tests being carried out on rolling chassis prototypes will help us confirm decisions made in terms of comfort and handling on the upcoming Renault 5 electric. Without giving anything away, the early test drives are a clear indication that it is a worthy descendant of the Megane E-Tech electric with best-in-class performance for its category; encouraging results that drive us to push ahead with testing through to its commercial launch set for next year.»
Jérémie Coiffier, Head of Engineering B EV Family
The CMF-B EV platform out for its first spin
Used for the first time on the future electric Renault 5, the new CMF-B EV platform will have to take on its position as the most competitive in its segment, while offering best-in-class performance. The platform has therefore taken 70% of the parts featured on the CMF-B platform used for Clio and Captur. Compared to ZOE, the CMF-B EV platform is 30% cheaper to manufacture.
The new modular platform is easier to make, develop, and optimize the performance of next-generation B-segment electric vehicles. The advantages of the new design mean that a new generation of electric vehicles can be created, with adjustable tracks and wheelbase to allow for different body types and styles. Like the Megane E-Tech electric, the future electric Renault 5 will be the benchmark for its segment in terms of driving pleasure. The optimized chassis with a multi-link rear axle (usually reserved for more prestige segments) and a lower centre of gravity with batteries installed under the floor will ensure greater dynamic performance.
“The new CMF-B EV platform is a great opportunity from a ‘product’ point of view because it means the future electric Renault 5 will boast real driving pleasure while remaining very competitive for its segment.”
Delphine De Andria, B-EV Segment Product Performance Director
The new engine and batteries also put through their paces
The CMF-B EV platform engine compartment is more compact because the parts used for an electric motor are smaller than those used on an internal combustion engine.
The electric motor on the future electric Renault 5 will be based on the tried-and-tested electrically excited synchronous motor used primarily on the ZOE and Megane E-Tech electric. Not only does it boast better output than a permanent-magnet motor, but it also requires no rare-earth metals meaning that large-scale production costs and the environmental impact are both lower.
Moreover, the engine will benefit from a new internal architecture, combining three main components:
- the DC/DC converter that converts the battery’s 400V into 12V.
- the battery charger
- the accessory box that manages power distribution
By pooling together the different functions performed by these three components in a single box, the engine is smaller and lighter. Roughly 20kg lighter than that used for the ZOE, the future electric Renault 5 engine will be more enjoyable and dynamic to drive than its predecessor.
The new battery pack will also help give the vehicle the competitive edge sought after by Renault. The switch from the 12 modules seen on the ZOE battery to 4 large modules means the architecture is simpler and 15kg lighter. Equipped with a single layer of modules, the battery pack is a perfect fit for the new platform. The future electric Renault 5 will need less space to transport more kWh.
Special care has also been taken to house the battery pack inside the platform for added protection. Its placement will provide added rigidity to the under body, thereby also improving the acoustics and driving pleasure.
¿Osea que lo presentarán el año que viene? Creía que lo presentarían este año
Si, está previsto para el año que viene. Eso no quiere decir que este año nos enseñen algo más del modelo, ver las primeras espías…
Que chasco, es un modelo al que le tengo ganas, sobre todo a la variante Alpine
No entiendo porque llevan tanto atraso desde renault/dacia con algunos productos.
El concept lo vimos hace 3 años? A qué se debe tanto tiempo?
Yo creo que les ha pasado como a algunas marcas que sacan el concept mucho antes que tenerlo completamente desarrollado y eso lleva tiempo.
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